19.06.2016 - Eupen - 22° Randonnée VTT des 2 Lacs

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 19.06.2016 - Eupen - 22° Randonnée VTT des 2 Lacs

Bericht door 'T groot mes »

scan schreef:Vandaag ook in Eupen gaan rijden en vond dit één van de mindere tochten van dit jaar. Er zaten een paar technische klimmen in maar veel te veel lange rechte stukken op van de (half) verharde paden. Links en rechts hiervan lagen regelmatig singletracks wat ze ook hadden kunnen gebruiken (als ze daar een vergunning voor kregen).
Het was vooral een snelle tocht.
Had voor de 45km gekozen maar had bij aankomst maar 40km op de Garmin.
Voor de rest; goed gepijld en goede bevoorrading.
Dit vind ik ook een van de mindere tochten daarom dat ik deze links heb laten liggen, maar zekers niets slecht over de organisatie die is altijd prima van GGHF een voor iedereen toegankelijke TT
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Re: 19.06.2016 - Eupen - 22° Randonnée VTT des 2 Lacs

Bericht door cube biker ;-) »

'T groot mes schreef:
scan schreef:Vandaag ook in Eupen gaan rijden en vond dit één van de mindere tochten van dit jaar. Er zaten een paar technische klimmen in maar veel te veel lange rechte stukken op van de (half) verharde paden. Links en rechts hiervan lagen regelmatig singletracks wat ze ook hadden kunnen gebruiken (als ze daar een vergunning voor kregen).
Het was vooral een snelle tocht.
Had voor de 45km gekozen maar had bij aankomst maar 40km op de Garmin.
Voor de rest; goed gepijld en goede bevoorrading.
Dit vind ik ook een van de mindere tochten daarom dat ik deze links heb laten liggen, maar zekers niets slecht over de organisatie die is altijd prima van GGHF een voor iedereen toegankelijke TT
Ik had er ook meer van verwacht, redelijk veel saaie verharde afdalingen en de modder daar kunnen ze niets aan doen en dan steken ze er een helling in die volgens mij bij droog weer niemand boven geraakt. Verleden week Jalhay zelfde ondergrond maar uitdagender parkoer.
En ook maar 40 op de teller ipv 46, maar vond dit niet heel erg, bij aankomst paar kilo zwaarder door de modder. :lol:
bertP
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 jun 2009 15:23
Rijdt met: Scott Spark 910 / Speci epic expert 26"

Re: 19.06.2016 - Eupen - 22° Randonnée VTT des 2 Lacs

Bericht door bertP »

Het klopt idd dat er veel lange stukken (deels) verharde paden inzaten. Maar dit waren dan ook de enige stukken die goed berijdbaar waren :-D En er zijn inderdaad leukere stukken daar, maar zijn die onder deze omstandigheden nog goed berijdbaar?
Het feit dat het voor mij terug de eerste keer in de ardennen was sinds bijna een jaar zal er ook wel mee te maken hebben dat ik mij toch heb geamuseerd.
Ik had ook maar 52km op de teller bij de 55, en dan ben ik zeker nog 2 km verkeerd gereden :oops:
Misschien dat ze er een paar stukken tussenuit gehaald hebben vanwege de slechte staat?

En die ene klim is inderdaad amper doenbaar bij droog weer, nu was het hopeloos. Zelfs te voet had ik daar maar amper grip :lol:
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Re: 19.06.2016 - Eupen - 22° Randonnée VTT des 2 Lacs

Bericht door cube biker ;-) »

Toch nog een filmke kunnen maken ondanks de vele modder op de lens. #-o
http://www.pinkbike.com/video/448051/
Plaats reactie