30.7.2017 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Stevestrong »

Het was inderdaad een mooie tocht met veel verrassingen.

Maar ben ik de enige die zo gevloekt heeft op de brandnetels? Ik heb er nu nog plezier van. Ik was wel als één van de eersten op het parcours. ik kan me voorstellen dat de laatsten daar minder last van hebben.

De saboteurs hadden zich wel weer geamuseerd. Na de 2e bevoorrading een paar keer goed moeten zoeken. De controleurs moesten daar nog passeren denk ik.
Gebruikersavatar
Salto mortale
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 24 jul 2007 09:35
Rijdt met: Cube
Contacteer:

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Salto mortale »

Beste

Wij zijn oprecht blij dat jullie weer met zovele naar ons boerengat zijn gekomen om te genieten van onze boerenbike . We hebben ons allerbest gedaan om jullie een plezierige tocht voor te schotelen met hoogtes en laagtes, technisch en snel, een variatie van wat onze streek te bieden heeft . Ik heb vele bikers gezien met schrammen en wonden van bramen en prikkeldraad, ik voel met u allen mee =D>
Buiten iemand met een letsel naast zijn oog en iemand met een gebroken sleutelbeen , die we van harte beterschap wensen , zijn we gespaard gebleven van ernstige ongevallen .
Bij deze willen wij alle helpers, sponsors , vrijwilligers , comite Wayenberg , Sibbers , KWB , Goegezind , onze pechdienst , EHBO, Karel en Herlinde en iedereen die ik vergeten ben van HARTE BEDANKEN voor de medewerking aan deze geslaagde 11 de editie .
Iedereen tot volgend jaar .
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door MrBojangles »

Tja, dat was inderdaad het enige minpuntje: wat veel netels en bramen. Hier en daar mocht er een takske meer geknipt zijn, ik zou dan wat minder schrammen hebben nu. Voor de rest niets dan lof voor deze tourrit. Een paar keer bijna overkop gegaan in de diepe sporen, maar dat was geen verrassing na de tourrit in april.
Hier kom ik zeker nog eens terug, alhoewel weer bewezen is dat die steile hellingen niks voor mij zijn
gvdelst
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 sep 2011 09:48
Rijdt met: Specialized Epic HT 2018

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door gvdelst »

Bepijling was dik in orde. Heb geen last gehad van pijltjes die ontbraken.
Aan de Geertskouter in Asbeek zijn we iets te ver gereden naar beneden.
Was daar kort rechtsaf draaien.
We waren op de werf van een nieuwbouw huis beland.
Het was nog meer afdraaien omdat daar een padje bovenaan lag.
Dat had misschien iets beter mogen aangeduid worden omdat je aan redelijke snelheid naar beneden reed.

Was op tijd vertrokken dus geen stortbui gekregen en alles in het stoffige parkoer kunnen rijden (op die vochtige stukken in de bossen na).
Bevoorrading was wat vreemd na reeds 10 km gereden te hebben.
Die mocht eventueel wel wat later geplanned staan.

Heb wederom genoten van deze prachtige toertocht.
Proficiat aan de organizatie.
Volgend jaar terug van de partij!
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door deviate »

Als er mensen de tocht op gps bestand hebben mogen ze mij dit steeds bezorgen.

Heb door tijdsgebrek de 30km moeten doen. Maar ben benieuwd wat de langere afstanden te bieden hebben.
Als de 30km al dit in orde was [-o<
Gebruikersavatar
Salto mortale
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 24 jul 2007 09:35
Rijdt met: Cube
Contacteer:

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Salto mortale »

deviate schreef:Als er mensen de tocht op gps bestand hebben mogen ze mij dit steeds bezorgen.

Heb door tijdsgebrek de 30km moeten doen. Maar ben benieuwd wat de langere afstanden te bieden hebben.
Als de 30km al dit in orde was [-o<
Geef mij uw mailadres dan stuur ik de file door .

Gr.
Bart Geerts
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: do 22 mei 2014 14:57
Rijdt met: Kona

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Bart Geerts »

Die route wil ik ook wel :-).
Gebruikersavatar
Salto mortale
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 24 jul 2007 09:35
Rijdt met: Cube
Contacteer:

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Salto mortale »

Bart Geerts schreef:Die route wil ik ook wel :-).
stuur uw mail adres naar : boerenbike@telenet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door StrammerMax »

Tijdens het laatste weekend van juli verandert een weide in Droeshout in een paradijs op aarde. Dat enkel door een tent, een orgel, paardenkoetsen en mountainbikes. Bij het wegrijden kijk ik altijd nog eens om naar de tent op die godvergeten weide achter een dozijn huizen. Van mij mag de hemel er zo uitzien. Met dank aan het comité Wayenberg, de KWB Droeshout, de bikers van Straf in Bergaf uit Opwijk en de weergoden voor hun inspanningen om te zorgen voor deze memorabele zondag!

De rit was pittiger dan de voorgaande edities en doordat de maïs dit jaar minder hoog gegroeid is omwille van het natte voorjaar, bood de omgeving een andere aanblik. De rest van het verhaal kan je hier lezen!

Afbeelding

De Sint-Jozefkapel op de Kruisborre te Asse, ons schuiloord tijdens de stortbui...

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: 31.07.2016 - Droeshout-Opwijk - Boerenbike KWB

Bericht door Mojobiker »

Helemaal uitgelezen, mooi mooi. =D> =D> =D>
Plaats reactie