19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rudi g
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 13 mar 2010 19:13
Rijdt met: rockhopper pro

Re: 19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Bericht door rudi g »

Van morgen Kamelenrit gereden , snelle rit met een beetje van alles (droog - modder - zon - bewokt)

Maar goed geamuseerd !!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Bericht door Cokeman »

Uiteindelijk Kemzeke gekozen i.p.v. Buizingen :-?
Inderdaad snelle rit, hier en daar toch wat vrij drassige stukken. Af en toe wat langere asfaltpassages. Vroeg vertrokken, onderweg niet veel volk tegengekomen. Goede bevoorrading & afspuitstand.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Bericht door chrisper »

ik ook hier vroeg vertrokken, en idd heel weinig volk gezien op de 55
sommige stukken waren heel drassig, had ik niet verwacht hier met de zanderige ondergrond.
helemaal in het begin, in een bosje, een plas over de gehele weg, niet te ontwijken, dus maar erdoor.
natuurlijk halverwege de grote plas plots vast in de modder, uit evenwicht, voet moeten zetten, jawel recht in de diepe plas.
ongeveer een 20cm in de plas gezakt, met natte voeten als gevolg, en dat is niet plezant zo een rit uitrijden.
maar niet geklaagd... heb me anders wel goed geamuseerd.
goede bevoorrading, goede organisatie, goede afspuitstand en heel vriendelijke mensen.
top top top, doe zo verder

misschien voor volgend jaar eens kijken of er een langere afstand mogelijk is?
bij aankomst heb ik in de buurt nog wat rondgereden zodat ik terug aan de start een 77km had.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Bericht door Dickie »

Nogal laat vertrokken en er een zo stevig mogelijk tempo op nagehouden om nog op een fatsoenlijk uur thuis te geraken, in zoverre dat mogelijk was met de single speed. Onderweg maar enkele bikers tegengekomen.
Wel veel wandelaars, paardrijders en een grote kudde elektro-fietsers
Voordeeltje was ook dat de drassige stukken in het parcours al wat drooggereden waren en dat het zonnetje ook al zijn werk begon te doen.
De organisatie verdiende meer dan de 264 deelnemers die waren komen opdagen.
2de deel van de tt vond ik leukst.
Nog even kort op de aprés vertoefd alvorens weer naar huis te bollen.
Ps.:
Ik kijk net op de kalender en zie voor volgende week weer een tt in Kemzeke gepland staan, imo wat van het goede teveel voor deze streek, hopelijk hebben ze minstens evenveel succes , maar vrees er voor #-o .
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 19.06.2016 - Kemzeke - Kamelenrit

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisteren ook aangezet voor ritje in mijn geboortedorp. Op weg naar de start had ik de indruk dat het al tegenwind was, aan de inschrijving Cokeman tegengekomen, en en dan ook maar aangezet. De eerste strook gaf al meteen modderspatten, en op weg naar de Stropers kwam je al direct wat wandelaars tegen. Hier en daar een goed drassig stuk, maar al bij al viel het nog mee, niet echt baggeren over lange stukken, en bolde het nog goed.
Voor de rest leuke passages door de bossen, hier en daar spijt dat er een leuk stukje niet bij zat, en net voor de ravi werd ik ingehaald door enkele bekenden.
Na de ravi maar meegereden met dit groepje, ook omdat ik wist dat er stukje kwam waarbij de wind niet echt fun was, en dan je beter niet alleen er door moest rijden. Ging goed tot aan de volgende bosstroken, de benen begonnen langzaam aan leeg te lopen. Toch nog goed kunnen doorrijden,al was ik toch blij ik binnen kwam rijden. Goeie afspuitinstallatie, benen ook maar eens onder t koud water gestoken, en terug op weg naar huis.
Onderweg nog discussie met fietser op electrische fiets die zonder kijken uit een zijstraat kwam, en die dan nog van haar tak begon te maken toen ik haar voorbijstak en ik haar nog zei langs welke kant ik zou voorbijsteken.
Plaats reactie