Zele 16/05 pius pinksterrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

ik kom

ik kom
10
67%
ik kom niet
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

zijn er deftige douches eigenlijk?? in de eerst post hier spreken ze van "kleedkamer" maar ik zou toch graag ook wat stromend water zien

PS: hopelijk regent het morgen nie hé
Gebruikersavatar
avalanche
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 mei 2005 19:35
Rijdt met: MOUNTAINCYCLE FURY
Contacteer:

Bericht door avalanche »

ZE SPREKEN TOCH NIET VAN REGEN VOOR MORGEN DUS IK DENK DAT HET PARCOURS ER WEL GOED ZAL BIJLIGGEN :bounce:
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

Ritje zit er op.
In het begin veel asfalt, maar hierna werd het beter. Zeer droog parcours wat een vrij hoog gemiddelde gaf: 26,2 km/u.
Slechts een groepje van 3 man heeft mij ingehaald, voor de rest heb ik er veel voorbij gereden. Heb hen kunnen bijhouden maar ik had niet veel over. Quasi continu tegen 30 km/u en meer.
Achteraf bleek dat de trekker een ex-eliterenner cyclocross was van 19jaar (moest stoppen wegens hartritmeproblemen).
Enfin voor mijn 46 jaar niet zo slecht.
Toffe apres-bike: nog wat nagekaart met een van van het groepje die mij inhaalde: proficiat voor de man van 53 jaar, drooggelegd met gespierde kuiten waar je jaloers op zou zijn.
Gebruikersavatar
DjJoe
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 21:09
Rijdt met: Granville Fuse

Zele

Bericht door DjJoe »

Yo bikers
jullie waren met meer dan 600 bikers (634) en ik hoop dat jullie het een mooie tocht vonden...waarschijnlijk zulllen er wel criticasters tussenzitten die dit of dat maar minnetjes vonden maar over het algemeen was het best leuk...Mischien zijn er mensen die de bevoorrading minder goed vonden maar dan de GRATIS LEFFE bij aankomst uit het oog verloren..het zal voor iedereen anders geweest zijn...wat mij vooral opviel was het vrouwelijk schoon dat vandaag aanwezig was...aangenaam om naar te kijken..Ik zou wel willen voorstellen om deze tocht ipv Pinkstertocht toch wel Tingeltocht te noemen..ik denk hierbij vooral aan de bikers die met korte broek deze lieve plantjes getrotseerd hebben.....Den apres was aangenaam...sommige diensters hadden problemen met rekenen maar gelukkig was het niet in mijn nadeel...have a nice day...voor de freaks..gemiddelde snelheid 24,1..gem temp..14°...hoogtemeters 90...1648Kcal...heb wel in totaal 257,1 km gereden dit weekend...
ik ben nog een beginneling..pas bezig van 31/10/2004
Freelander ging ook comment geven en hij ging streng zijn..ben eens curieus...lol
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

ik had niet veel verwacht van deze tocht en heb toch gelijk gekregen.... ruwweg 75% asfalt (de eerste 5km niks anders dan asfalt); immens veel netels (ze zouden da hier beter den brandneteltocht noemen); goede pijlen!

wel enkele mooie stukjes bos maar daar bleef het dan ook bij; voor mij was dit de eerste keer dat ik in die streek ging biken en er zal nog veel moeten gebeuren vooraleer ik nogmaals naar daar ga; is een goeie tocht als die in uwen hof passeert maar niet de verplaatsing waard

groetjes,
Gunter
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Waar op de 50 km zaten die 90 hoogtemeters dan?????????

Soit, twas een goeie vlam-training, gem bijna 27km/h gedaan dus dat zegt alles denk ik.

Bevoorrading oké, bepijling oké, behalve op één punt waar je ineens scherp links moest, daar had het wat vroeger aangeduid mogen zijn. Ook aan de bevoorrading had iets mogen staan want zo vlak na die bocht ben ik bijna tegen een hoop drinkende bikers geknald........
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

De netels: da's goed om je stuurvaardigheid op de proef te stellen. :-)
Nee, ik ken dit stukje als geen ander (slechts 4 km van mijn deur en op de route naar Waasmunster) maar het is eigenlijk op deze tijd van het jaar bijna niet meer te berijden, tenzij je graag het risico neemt om er in te duiken.
Ik heb er toch tegen 25-26 km per uur constant kunnen door rijden, gelukkig zonder stuurfouten. Het minste stuurfoutje is fataal voor de blote benen.
freelander
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 jan 2005 21:38
Rijdt met: trek 4500

Bericht door freelander »

Over deze tocht is alles hiervoor al gezegd. Was inderdaad een overgroot deel over asfalt of verharde wegen die er zelfs bij slecht weer goed zouden bijgelegen hebben. Het stuk over de dijk in Lokeren-Waasmunster was inderdaad een brandnetelstuk (hebben het al bij al nog redelijk overleefd). Ook de bevoorrading kon iets uitgebreider alhoewel wij al veel mindere meegemaakt hebben. Verder hebben we in Waasmunster enkele mooie stukjes links laten liggen en gekozen voor de verharde Durme dijk. Op de heide, rond het “kasteel van Declercq” (o.a. stuk Blosoroute) en rond de Abdij zijn er enkele toffe stukjes die hier meer onverharde kilometers konden bijbrengen.

Maar laat ons nu stoppen met dit negatieve gedoe. Het was al bij al toch geen slechte tocht, heb enkele toffe bosstukjes leren kennen (Waasmunster en Belsele-Sinaai???). Met een zeer goede en duidelijke bepijling en vooral een zeer aangemame apres (daar doen we het toch voor of niet soms)…..

Alvast de groeten ….
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Bericht door dragonfly »

Wist niet wat ik hier moest verwachten, wist alleen dat alles vlak ging blijven. Eerste 20km tot aan bevoorrading vielen tegen door het vele asfalt en hier en daar ne brandnetel :evil:. 2de viel beter mee en zaten wel een paar leuke stukken in. Dus al bij al wel in orde
Alleen de weg naar de start had beer meoten aangegeven worden want vond nergens ne pijl. Afpijling zelf was wel goed en bevoorrading was wel goed.

Dist. 50km Avs 24.5
Gebruikersavatar
avalanche
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 mei 2005 19:35
Rijdt met: MOUNTAINCYCLE FURY
Contacteer:

Bericht door avalanche »

inderdaad alles is blijkbaar al gezegd ,vond het goed bepijld een leuke tocht om eens te vlammen maar spijtig van het vele asfalt ,de droogte en de mooie stukken die ze in waasmunster niet genomen hebben .Maar al bij al me toch geamuseerd en ook nog goed weer gehad !! :P :lol:
Plaats reactie