03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

vedet schreef:Fijne tocht en prima afgepijld, clubs die twijfelen hoe het moet kunnen hier lessen van nemen.
Had voor de 75 gekozen maar de vele vettige modder maakte het wat zwaarder dan ik had gedacht en gehoopt, met zestig was mijn pap wel op.

Vertrok deze toer vroeger aan het klooster of ben ik er 2 doorheen aan het halen.
Die van het klooster is van de SVK en is meestal rond de eerste lentedag in maart
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door koppigaard »

Met een bang hartje, de twee onweersbuien van zaterdag in gedachten, me laten overtuigen om toch naar OH te komen. Voor de 100 voel ik me niet klaar, dan maar de 75. Geen lachertje maar te doen. Uiteindelijk bleek de gevreesde modder nog een lieve Labrador (cfr. een +90'er met twee honden de laatste km's). Met deze ook mijn waardering voor de club: deze TT was echt wel AF!
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door KVDP87 »

Heb de 45 gedaan, was echt super! Zaten een paar toffe dalingen/klims tussen.
Modder viel mee, je kon bijna overal goed doorrijden vond ik.
scabs
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 aug 2013 18:14

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door scabs »

uitdagende rit , modder dat viel al bij al nog mee
parkoer bouwers goed werk geleverd
tot de volgende
GuilyChristine
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 jul 2016 20:33

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door GuilyChristine »

Beste,
Wou gewoon laten weten dat ik deze toer geweldig vond!Prachtige organisatie,toer en uitpijling!
Proficiat!
Mvg,
Christine Guily
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Jokke »

Vandaag om 7u30 vertrokken voor de 100km maar spijtig genoeg al na 37km langs de kant met kapotte body. Redelijk snel opgehaald en met spijt in het hart terug naar start.

Zoals elk jaar was alles weer dik in orde : inschrijving, afpijling, bevoorrading en veel andere *ing-en :-D
Een TT georganiseerd zoals het moet !!!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door koppigaard »

Jokke schreef:Vandaag om 7u30 vertrokken voor de 100km maar spijtig genoeg al na 37km langs de kant met kapotte body.
In maart, TT Bertem, ook last gehad van een 'kapotte body'. Intussen hersteld met een zestal schroeven. Nog eens een dikke merci aan de Zoenkers die op het juiste moment op de juiste plaats waren. Ik kijk al uit naar de Zoenk in september. Wat dat betreft hebben de Downhillbikers vandaag het goede voorbeeld gegeven.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door BGT »

Ook aangezet voor de 100km en helemaal uitgereden. Heb toch wel effe getwijfeld om naar de 75km af te draaien.
Moe maar zeker voldaan terug aan de aankomst gekomen.
Bepijling was in orde. Toch gehoord dat er mensen verkeerd zijn gereden.
Op sommige plaatsen toch wat te kort gekomen met RaRa voor en achteraan. Al bij al was het goed te doen.

Wel jammer dat op de web site van Mountainbike.be, bij de toertochten http://www.mountainbike.be/toertochten/ ... el-classic, de juiste prijs niet vermeld stond. Daardoor terug naar de auto kunnen rijden om wat meer centjes te gaan halen.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door vedet »

BGT schreef: Op sommige plaatsen toch wat te kort gekomen met RaRa voor en achteraan. Al bij al was het goed te doen.
klopt, mijn S-works FastTracks hadden zelden genoeg grip, eerste afdaling zo rond km 10 was ik blij dat ik beneden was :-D, dat had meer weg van skiën.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Mister No Chaïn »

vedet schreef:
BGT schreef: Op sommige plaatsen toch wat te kort gekomen met RaRa voor en achteraan. Al bij al was het goed te doen.
klopt, mijn S-works FastTracks hadden zelden genoeg grip, eerste afdaling zo rond km 10 was ik blij dat ik beneden was :-D, dat had meer weg van skiën.
Ik heb sinds enkele weken terug een zware noppenband liggen vooraan, ik heb lang gehoopt dat het weer wel zou beteren maar het is een gewoon noodzaak deze "zomer". Het ziet er niet meteen naar uit ik hem rap ga mogen vervangen ...
Plaats reactie