03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Andy_LA
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 13 jan 2005 11:51
Rijdt met: Specialized Chisel Expert

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Andy_LA »

Zo'n update zou inderdaad wel handig zijn.

Ik hoopte eigenlijk dat het deze week wat droger ging worden, maar de voorspellingen zaten er weeral naast. Er blijft maar nattigheid vallen... :(

Nu, ik kom sowieso rijden! Intussen spijtig genoeg al drie of vier jaar geleden dat ik er nog geraakt ben... hoewel ik altijd van plan was te komen, tis zo'n mooie streek, en voor een Oost-Vlaming eens iets helemaal anders!

Nu wil ik er zelfs een paar uur slaap (Summerfestival op zaterdag) voor laten 8)
Gebruikersavatar
zwolm
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 apr 2005 00:03
Rijdt met: cannondale scalpel 29 er

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door zwolm »

We zullen zaterdag na het afpijlen een update van de staat van het parcour geven.
Kan nu al meegeven dat het al bij al redelijk droog ligt.
Na onze verkenning zondag.
Voor de slechte stukken hebben we al alternatieven.
Gebruikersavatar
Kouna
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 05 sep 2007 10:28
Rijdt met: Canyon Nerve

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Kouna »

Inderdaad, het parcours ligt er goed bij aangezien we niet passeren in zompige weidegrond zoals ten oosten van Leuven.
Het parcours gaat zuidwaarts via de dreven en berijdbare singletracks van Meerdaal bos naar het heuvelachtige Waals Brabant.
De lokale buien die er in de komende dagen uitvallen zijn miniem en wegen niet op tegen
de warme Z-wind die gisteren het parcours heeft droog geblazen.
Ook voor zaterdag voorspelt de Bodemkundige dienst van België en de Buienradar overwegend droog weer. De regen die zondag valt is pas voor de late namiddag.
We houden jullie alleszins op de hoogte na volledige controle van het parcours.
Gebruikersavatar
cartom
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 jan 2008 22:12
Rijdt met: Bergamont Revox Team
Contacteer:

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door cartom »

De Klievers ook aanwezig! :wink:
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Restyle »

Zou het mogelijk zijn om het parcours tegen een gemiddelde van 20km/u af te werken voor de 60km?
Heb maar een goeie 3 uur tijd en voor 45 komk nie uit men bed :P

Alles hangt natuurlijk af hoe snel je fietst maar ik kan het moeilijk inschatten hoe technisch/klimmen etc het is.
Gebruikersavatar
zwolm
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 apr 2005 00:03
Rijdt met: cannondale scalpel 29 er

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door zwolm »

Restyle schreef:Zou het mogelijk zijn om het parcours tegen een gemiddelde van 20km/u af te werken voor de 60km?
Heb maar een goeie 3 uur tijd en voor 45 komk nie uit men bed :P

Alles hangt natuurlijk af hoe snel je fietst maar ik kan het moeilijk inschatten hoe technisch/klimmen etc het is.
Dit is te doen je kan nog altijd aan de laatste splitsing van de 45 km een keuze maken. Ik weet natuurlijk niet hoe goed uw conditie is.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Restyle »

zwolm schreef:
Restyle schreef:Zou het mogelijk zijn om het parcours tegen een gemiddelde van 20km/u af te werken voor de 60km?
Heb maar een goeie 3 uur tijd en voor 45 komk nie uit men bed :P

Alles hangt natuurlijk af hoe snel je fietst maar ik kan het moeilijk inschatten hoe technisch/klimmen etc het is.
Dit is te doen je kan nog altijd aan de laatste splitsing van de 45 km een keuze maken. Ik weet natuurlijk niet hoe goed uw conditie is.
Op een relatief droog parcours dat niet alleen bochten is zou het wel moeten lukken, de fysiek zit wel goed.
Gebruikersavatar
Kouna
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 05 sep 2007 10:28
Rijdt met: Canyon Nerve

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door Kouna »

@ Restyle: Indien je de 60 km rijdt en een gemiddelde van 20km niet haalt, dan raad ik je aan om bij Splitsing 5 in Nethen rechts af te slaan tesamen met de rijders van de 45 km.
Nog ter info: voor de rijders van de 60 km ligt deze splitsing op 40km van de start.
Je zal dan bij de aankomst zo'n 52 km in de benen hebben ipv 60
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door koppigaard »

Naar buiten kijken, daar word ik depri van. De Rd'ls staan intussen ook op achterstand. Ik heb echt uitgekeken naar deze TT. De 100 zou ik sowieso aan mij voorbij laten gaan, ben er nog niet klaar voor. De 70 lijkt (leek) me wel wat. Maar al dat water dat in bakken uit de gezegende hemel valt, dat is me er te veel aan. Het zal ploeteren en baggeren worden daar in OHl. En daar pas ik liever voor. Spreek me tegen als het niet zo is want deze organisatie krijgt al mijn sympathie mee.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 03.07.2016 - Oud-Heverlee - Meerdael classic 2016

Bericht door DDT-STAS »

een 'beetje' modder en slijk schrikt ons niet af :wink: integendeel ; met deze warmere temperaturen (t.o.v. de winter) vinder wij dit pure fun 8)
Doch gaan we ook voor de optie om bij splitsing 5 naar rechts te rijden om uiteindelijk 52km's op de teller te hebben.
Dit enkel en alleen omdat we vanavond naar een hoogstwaarschijnlijk pittig trouwfeest moeten en er morgen dan wel eens écht zal 'afgezien' worden :oops: :oops:
Plaats reactie