29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door saiko »

Donkey@base.be schreef:Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !
daarmee ben ik totaal niet akkoord.
Het gaat hier over mountainbike...
Ik ben op de 42km nergens een uitdaging tegen gekomen die te moeilijk was, zelfs niet voor een beginnende fietser.
Dat een onervaren persoon afentoe een voetje op grond moet zetten om zich veilig te voelen is zeker niet erg.
Maar als ze op een tourtocht zulke leuke stukken eruit gaan laten dan kunnen we even goed de Bloso routes volgen of zelfs de ruiterpaden. Daarop komen we zeker geen technische passages tegen....
De enige passages die een beetje moeilijker/uitdagend waren op de terril waren zeer goed aangegeven. Zowel onder aan de terill als boven waar je eraan begon.


aan de organisatie.
Prachtig gedaan!
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door KVDP87 »

Donkey@base.be schreef:Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !

Vond dat net een tof stuk. Je moet er inderdaad een beetje opletten maar het mag nog iets zijn ook zeker. Je bent nog steeds zelf verantwoordelijk voor wat je wel of niet doet, ook bij een georganiseerde tocht. Anders kunnen we evengoed op de baan beginnen rijden of thuis blijven.

Er was toen ik daar reed iemand die daar links heeft aangehouden en dat stukje dus heeft kunnen skippen.
Zou het kunnen dat de moeilijkere stukken aangeduid waren met oranje op de pijlen?
Maar dat was misschien niet altijd even duidelijk, een extra gevarenbordje zou misschien niet slecht zijn. Uitlaten zou ik zeker niet doen.
moensie
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 10:31
Rijdt met: Cube Ltd Race 2011

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door moensie »

Donkey@base.be schreef:Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !
Ja, we hebben dit toch wel van verschillende deelnemers gehoord. Wij rijden deze heuvelrug met ons team zo vaak dat we hier eigenlijk het gevaar niet van inzagen. Waarschijnlijk zal de modder er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Maar we nemen deze commentaar mee voor volgend jaar.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door junior72 »

moensie schreef:
Donkey@base.be schreef:Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !
Ja, we hebben dit toch wel van verschillende deelnemers gehoord. Wij rijden deze heuvelrug met ons team zo vaak dat we hier eigenlijk het gevaar niet van inzagen. Waarschijnlijk zal de modder er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Maar we nemen deze commentaar mee voor volgend jaar.
Het gaat hier over de kam in het Ulfortbos .
Daar zullen we volgend jaar mss een fluoborden hangen met makkelijk en moeilijk.
Dan kan makkelijk idd onder langs dat heuveltje rijden .
Is mogelijk , he Moensie .
moensie
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 10:31
Rijdt met: Cube Ltd Race 2011

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door moensie »

Voila, en als de voorzitter het zegt, dan komt het in orde (-;
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Donkey@base.be »

daarmee ben ik totaal niet akkoord.
Het gaat hier over mountainbike...
Ik ben op de 42km nergens een uitdaging tegen gekomen die te moeilijk was, zelfs niet voor een beginnende fietser.
Ge moet mij dan toch eens uitleggen waarom er op dat bewuste stuk 3 rijders van jong naar oud alle 3 zijn afgestapt.

Het is inderdaad mountainbike maar het heet ook nog toertocht te zijn . Het gaat ook nog over een organisatie die voor iedereen toegankelijk is. Mits wat aanpassing is iedereen content en van de organisatie heb ik begrepen dat er meerderen op dit gedeelte gelijkaardig hebben gereageerd.

Ter info : 2 jaar terug ben ik zwaar ten val gekomen op een mtb-toertocht en heb ik meerdere weken niet kunnen fietsen. Ik rij nu al 12 jaar deze tochten en ik hoor van meerdere deelnemers dat zij ook blessures hebben opgelopen. Sommigen stoppen er dan mee maar ik doe dit eigenlijk te graag en wil met mijn opmerkingen gewoon bijdragen tot veiligere organisaties.

Ik hoop voor diegenen die niet akkoord zijn met mijn opmerkingen dat zij nooit een val maken met redelijke tot ernstige schade. Ik heb al toertochten gereden waarbij elke boomstronk met een fluospuitbus was aangegeven om de risicos voor alle deelnemers te beperken. Dit mag er misschien over zijn voor sommigen hier op dit forum, maar dat er organisatoren zijn die proberen ongevallen te voorkomen is in alle deelnemers hun belang. Ook voor diegenen die wel meer risico willen nemen, al zijn die het moelijkst te overtuigen . Niks dan lof voor een organisatie die probeert te leren om het elke keer weer beter te doen op dit vlak. Perfectie bestaat niet maar je kan het altijd betrachten. We zijn ook niet allemaal Sven Nijs of Tom Meeuwssen.....
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door junior72 »

Donkey@base.be schreef:
daarmee ben ik totaal niet akkoord.
Het gaat hier over mountainbike...
Ik ben op de 42km nergens een uitdaging tegen gekomen die te moeilijk was, zelfs niet voor een beginnende fietser.
Ge moet mij dan toch eens uitleggen waarom er op dat bewuste stuk 3 rijders van jong naar oud alle 3 zijn afgestapt.

Het is inderdaad mountainbike maar het heet ook nog toertocht te zijn . Het gaat ook nog over een organisatie die voor iedereen toegankelijk is. Mits wat aanpassing is iedereen content en van de organisatie heb ik begrepen dat er meerderen op dit gedeelte gelijkaardig hebben gereageerd.

Ter info : 2 jaar terug ben ik zwaar ten val gekomen op een mtb-toertocht en heb ik meerdere weken niet kunnen fietsen. Ik rij nu al 12 jaar deze tochten en ik hoor van meerdere deelnemers dat zij ook blessures hebben opgelopen. Sommigen stoppen er dan mee maar ik doe dit eigenlijk te graag en wil met mijn opmerkingen gewoon bijdragen tot veiligere organisaties.

Ik hoop voor diegenen die niet akkoord zijn met mijn opmerkingen dat zij nooit een val maken met redelijke tot ernstige schade. Ik heb al toertochten gereden waarbij elke boomstronk met een fluospuitbus was aangegeven om de risicos voor alle deelnemers te beperken. Dit mag er misschien over zijn voor sommigen hier op dit forum, maar dat er organisatoren zijn die proberen ongevallen te voorkomen is in alle deelnemers hun belang. Ook voor diegenen die wel meer risico willen nemen, al zijn die het moelijkst te overtuigen . Niks dan lof voor een organisatie die probeert te leren om het elke keer weer beter te doen op dit vlak. Perfectie bestaat niet maar je kan het altijd betrachten. We zijn ook niet allemaal Sven Nijs of Tom Meeuwssen.....
Ik begrijp je helemaal en daarom dat we daar volgend jaar een alternatief gaan zorgen voor een makkelijke route.
Staat genoteerd .
merida13
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 28 apr 2016 20:00

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door merida13 »

voor mij waren er geen problemen op de tocht . boomwortels hier heuveltjes daar en het leuke beekje en de tril er nog bij TOP !!! ik heb mij goed kunnen amuseren tot volgend jaar !!!!
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Gke »

junior72 schreef:
moensie schreef:
Donkey@base.be schreef:Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !
Ja, we hebben dit toch wel van verschillende deelnemers gehoord. Wij rijden deze heuvelrug met ons team zo vaak dat we hier eigenlijk het gevaar niet van inzagen. Waarschijnlijk zal de modder er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Maar we nemen deze commentaar mee voor volgend jaar.
Het gaat hier over de kam in het Ulfortbos .
Daar zullen we volgend jaar mss een fluoborden hangen met makkelijk en moeilijk.
Dan kan makkelijk idd onder langs dat heuveltje rijden .
Is mogelijk , he Moensie .
Altijd leuk om verschillende reacties te zien....
Ik vind de tocht zeer goed, bossen optimaal benut, goede bepijling, zelfs kalk lijnen(zie je niet veel in onze streken) je merkt dat deze mannen (en vrouwen) alles wat goed is weten te gebruiken.

Ook is het steeds te merken op tochten dat als er een bordje moeilijk en makkelijk staat, (bijna) iedereen de moeilijke route kiest om dan wat verder te voet te staan....
Dus ik vrees dat het geen oplossing zal zijn, en hoop dat specifiek mooie stukje er in zal blijven zonder compromis.

Met alle respect voor ieders kunnen, maar wanneer het technischer wordt, is het geen schande om een voetje aan de grond te zetten, maar dit zorgt er ook voor dat er toch een dagje komt dat je de uitdaging aan gaat en het lukt... En op die manier weer wat beter wordt....
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Toto »

Ik heb een heel mooie tocht gereden,en vooral de terril was heel tof,maar toen ik voor de 5 de keer naar boven reed
heb ik blijkbaar een pijltje gemist,en ben ik gewoon naar beneden gereden over een brede weg om onder aan de barier uit te komen. :evil:
Ik vond dat de bepijling beter kon op de terril,want geef toe dat was daar echt een doolhof.
Plaats reactie