29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door uncle sam »

Heb me kostelijk geamuseerd deze morgen, tis eens iets anders dan tijdens de winter door de duinen tsjeezen.
Alleen het strand lag er werkelijk "pokkezwaar" bij, damn, ik was gekomen om los te rijden, niet om te stoempen 'n sleuren :wink:
Merci voor al het werk!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door vani »

Rit was in orde :-) zand heel anders dan tijdens wintermanden en wat gesukkel met banden waardoor een tuimelperte net na de fotograaf in die steile afdaling in lossezand waardoor ik overkop ging en naast zandpad in diepte neerkwam helemaal van kop tot teen geneteld :lol: al nog dagske of 2 kunnen nagenieten
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door KUBA »

Inderdaad aangename rit.
Strand opgesukkeld ](*,) ](*,) tot groot jolijt van enkele forumbikers...die enkele sec later hetzelfde voorhadden T'HATS KARMA BITCH :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Wel niemand die zin had in een spelleke t'ju toch dus algauw snelheid aangepast en nog even in enkele plassen gesukkeld die net wat dieper waren dan verwacht #-o #-o

Aangename voormiddag dus zonder een druppel regen
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door SD2E »

Toch wel de beste rit die ik al aan de zee gereden heb, je zag dat er echt werk in gestoken was =D> =D> =D> Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Wybob »

Mooie tocht zoals ieder jaar, heb de 70 gedaan met enkele bis nummers op 76km uitgekomen.
Alles lag er kurkdroog bij, zand zelfs op plaatsen iets te los.

De moeren deden nog pijn op het eind met de lastige wind, en die bosjes waar je veel werk in gestoken hebt ( langs de autostrade, bolden voor geen meter door de harde ondergrond.

tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door filiep72 »

Twas de eerste keer dat ik naar De Panne kon afzakken, en als het van mij afhangt, zeker de laatste keer niet . Zon , zee en,...dinges stond er op ons programma. Het werd een schitterende voormiddag. Met een hele delegatie Forumbikers gestart rond 8 uur voor +- 55 km. Zeer mooi werk van de organisatie. Altijd spannend, die duinen afrijden. Dat het nooit helemaal goed gaat bewezen de talrijke 'gestrande ' bikers , her en der met de neus in het zand :lol: . We gaan trouwens aan Blackie de laatste nieuwe cursus "hoe land ik perfect over mijn stuur" moeten cadeau doen (en een abonnementje aan de tandarts :-" ). De grootste speelvogel van de dag was ongetwijfeld onze Spiermassa. Telkens ie een berg zand zag, wast precies 6 december voor hem :lol: . Chapeau hoe dat ie feilloos zijn Sandman door het euhm,... zand joeg =D> . Moe maar voldaan terug van de zee gekomen. Cya.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

SD2E schreef:Toch wel de beste rit die ik al aan de zee gereden heb, je zag dat er echt werk in gestoken was =D> =D> =D> Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

het was meer dan verhoopt. daarom was bv1 op.

tnx an alle bikers.

902 !!!!

morgen meer
Laatst gewijzigd door polletje op ma 30 mei 2016 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door spiermassa »

ja de panne.....mijn eerste zeetoertocht op de dikke banden,deze tocht vondt ik op de gewone banden al super,mo nu.......ewel ik heb mij nog nooit zo geamusseerd op ne veloo.Hier was den bike in zijn natuurlijke omgeving.Ik ben gewoon overal op en af geraakt zonder voetje te zetten.Ier en daar extra duin of los zand meegenomen .Bevoorraading binnen gereden via de duin langs achter.Hier werd heel veel werk ingestoken en veel nieuwe stukken en op de koop toe onder een stralende zon.Der zijn meschien mooiere tochten en streken in belgie ,maar dit was vooral mijn ding.Moet wel zeggen ,al die show geven op de fatbike heb ik toch de laatste 5 km moeten bekopen wi,voledig erdoor en wind tegen.Hopelijk komt alles goed met den biker da ze moetn reanimeren hebben.........want dit was een topeditie
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: 29.05.2016 - De Panne - Keunetocht

Bericht door henkieboy »

Na een onverwacht feestje gisterenavond kon ik vanmorgen om kwart voor zes mijne wekker de nek omwringen :drunk: .
Ware het niet dat ik het vrouwke om 7u moest beginnen werken in nieuwpoort lag ik verzekers nog altijd in bed #-o .
Dus eenmaal aangekomen in nieuwpoort de fiets uit den auto gezwierd en weg waren wij richting de panne.
Half acht ingeschreven om nog een half uurke te wachten tot de ganse forumbende aanwezig was en stipt om 8u vertrokken met ne man of elf.
Om kort te zijn , top over de ganse lijn en hoe verder we fietsten hoe meer pijn aan de benen en hoe minder pijn aan het koppeke #-o . Na ne keizer karel te hebben geconsumeerd terug de fiets op om nog ne kleine 30km naar huis te fietsen en alle geluk dat de wind een klein beetje gedraaid was zodat ik grotendeels wind in t'gat had want het begon toch door te wegen.
Bedankt aan alle keuns voor deze prachtige tocht =D> =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie