15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door TopBike »

Langs deze weg onze excuses voor de flyers ! Zelf ook al meermaals meegemaakt dat er eentje plakt op de vooruit en dit is zeker niet leuk !
Ikzelf ben gaan genieten van de tocht zelf, maar mijn vrouw en zoontje deed het met de beste bedoelingen !!

Perfecte tocht van de organisatie verder !! top !
Laatst gewijzigd door TopBike op zo 15 mei 2016 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door drikkie »

Vandaag de 110 Km komen rijden. Vanaf ongeveer 50 Km werd dit een heel leuke tocht over een regelmatig zeer mooi parcours.
Jammer dat de splitsingen zo laat kwamen. Veel te druk op die eerste kilometers .... zeker op die paar hellingen.
Ik begrijp best dat niet iedereen boven geraakt ... maar zet u aan de kant als ge stil valt.
Om met zen honderd te voet naar boven te gaan, daar zie ik echt de fun niet van in. Gelukkig werd het na de (voor)laatste splitsing toch nog leuk.
Ook raar dat je vrij laat kan starten (EN €11 mag neerleggen) .... maar dat bij aankomst alles bijna opgeruimd is :-(
Voor die €11 had er iets extra bij gemogen (zo duur zullen die paar extra pijltjes ook niet geweest zijn hé)
En die flyers ... tja is dat nog van deze tijd? Iedereen die tot zijn 6de naar school geweest is, weet dat je dat zeker bij regen niet op een ruit moet plakken.
(waarschijnlijk wordt onze €11 gebruikt om iemand in te huren om de parkings op te ruimen ...... velen waren blijkbaar niet gediend met die flyers)
Al bij al was het een leuke toertocht van een toch ietsje overroepen organisatie (of is het uit zijn voegen gegroeid?)
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Gke »

Top tochtje!
Goede bewijzering, super goede bevoorradingen => één van de beste in deze periode in onze streken... (Ik waande me op één van onze Franstalige buffetten!) echt top mannen!
Het aanschuiven op enkele heuveltjes heeft niets met de organisatie te maken, maar eerder met (ongeduldige) bikers, ik laat voor me een redelijk gat vallen, om dan in één ruk naar boven te rijden (jammer dat er dan van die paljassen zijn die het presteren om je aan de voet voorbij te rijden, om dan wat grommelend en mopperend af te geven dat die gene die niet boven geraken beter thuis blijven,om dan halvere wege zelf voet aan de grond te moeten zetten,....) ik kan de meeste maar één raad geven, blijf rustig, schuif aan de voet wat aan, laat het gat wat vallen, en heb respect voor iedereen..... Toch simpel en maakt het voor iedereen wat leuker!
Één van de bikers die ik vandaag heb ontmoet wist me te vertellen dat we in het beruchte bos van Sven Nijs( zijn trainingsparcour) zijn gepasseerd, het lag achter de ring van Aarschot, en er zat zo een zanderige leuke afdaling in. Kan iemand dat bevestigen als dat zo is?

Tot volgend jaar! Hopelijk durf ik tegen dan de uitdaging aan om voor de 110 te kiezen!
Gebruikersavatar
Wald Herr
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 21 okt 2003 21:51
Rijdt met: EdNine
Contacteer:

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Wald Herr »

Vandaag nog es de 70 km komen doen ( @Fret Raket : het waren er bij mij wel degelijk maar 70,2) en het blijft toch met stip een van de schoonste tochten van het jaar.. Draaien, keren, klimmen en dalen tot aan de meet. Top.. (o) En daar nog een 2 uitgebreide BV bovenop, een gelleke en een of ander energytubeke (met ne mega muntsmaak) als ge aan de laatste 10km moet beginnen.. =D>

Enige minpunt (en ja, Edlisjas, da is absoluut :off: ): maar diene flyer van topbike... 't is da Begijnendijk nie dicht bij m'n deur is, of ik kwam z'n vitrine ook es beplakken als het regent.. ik ben :-({|= 10' bezig geweest thuis om da getrek van m'n voorruit te krabben in de hoop geen krassen te zetten.. Maar ongetwijfeld heeft ie er veel klanten mee gekregen.. :lol:

Volgend jaar ben ik er weer, met een papierke achter de voorruit ' geen reclame aub' 8)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door dennisVO »

bangelijk tochtje mannen!!
veel singletrack, knappe afdalingen.
ik kom volgend jaar terug.

heb de 45 gedaan, en de eerste helft was wat lauw, maar de 2de helft maakte ruimschoots goed.
bevoorrading stelde niet veel voor, maar wij waren laat, dus kan goed zijn dat het meeste op was.
maakt ni uit, kheb altijd wel wat muesli bars bij.

kan iemand me zeggen welke vaste bloso-routes we gepasseerd zijn?
die van Aarschot alleszins, maar welke andere nog?
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door B.insane »

Genoten van die 70/75 km, met veloke naar daar en terug (al ging dat laatste al wat minder :-? ) goed voor dik 100 km fietsplezier. en, niet nat geworden! zelf mijne vroegere achterbuur gezien (da gekleurd vorken bij Swooth) (o) .
Wald Herr schreef:een gelleke en een of ander energytubeke (met ne mega muntsmaak) als ge aan de laatste 10km moet beginnen.. =D>
Ik heb daar ferm krampen van gekregen na ne km of 5.
Mijn buikske kon daar precies nie zo goe tegen. Al vond ik dat best lekker.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door NetWave »

Kort samengevat: een bangelijk toertocht!

Wij hebben de 70 (of 75) gereden en zijn aangekomen met 77 km op de teller. Echt een schitterend parcours met bijzonder veel single tracks! Sommige afdalingen waren inderdaad behoorlijk 'pittig'. Ook veel volk met materiaalpech naast de weg gezien, maar het parcours was dan ook veeleisend voor bike én biker :lol:

De bevoorrading, daar kan je niks slecht over zeggen. Veel keuze.

Eerste keer dat ik deze TT rij, maar deze staat nu met stip op mijn agenda!

En Topbike, sja, ik heb ook een halve bak ruitensproeiervloeistof moeten gebruiken om alles weg te krijgen. Maar goed, hierboven staan excuses, voor mij is de kous daarmee af.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door roelp »

De afpijlers zijn een pijlke vergeten op de konijnenberg in Rillaar.
Ik heb het nu opgehangen op het kruispunt wijnberg, pals, kortakker (dat wegske Mont Ventoux) zodat het makkelijk opgehaald kan worden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Free_ltd »

Tip ivm die flyers is met een spons met heet water erover gaan. Maar dat zal ni op de moment zelf gaan.

Heb het een tijdje terug ook aan de hand gehad en geloof dat het de flyer van deze rit wad destijds :-). Vroeg me toen ook af of dat nog van deze tijd is.

Maar een FB pagina of een site en voeg de link toe op route-you. Ik vermoed toch wel 95% van de MTB'ers die kalender volgt en/of de app gebruikt?
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Bericht door Fritsie »

Opnieuw volop kunnen genieten van de prachtige tocht in Wolfsdonk. Voor Luckyluc de eerste keer, zelf heb ik er reeds enkele edities opzitten. Een streek waar we komende uit het verre Zuid-West-Vlaanderen toch een beetje jaloers op zijn. Blijkbaar mogen mooie tracks hier nog gebruikt worden...bij ons zijn ze schaars en meestal is er dan nog een beperking. Geopteerd voor de 85 km teneinde nog wat reserve over te houden voor de schitterende finale (Bosberg). Voor de eerste keer de tocht gereden in wat minder weer, maar gelukkig waren we bij de felste regenbui juist aan de tweede bevoorrading. Bovendien moet ik opmerken dat de zon ook regelmatig het landschap opfleurde. Iets later starten zorgt hier zeker voor meer rust en genieten. Op het einde nog voorbij gevlamd door de Wacky's. Begrijpelijk want hun bus stond te wachten. Ondanks een lekke band waren ze nog op tijd.:wink: Geen bus van de Kodo' uit Kemmel gezien. De jaarlijkse mountainbiketocht verandert het anders rustige Wolfsdonk in een bruisend gehucht. Wat ben ik blij dat ik hier jaarlijks kan aan deelnemen. Hartelijk dank en graag tot een volgende. =D> =D> =D> =D> =D>
Laatst gewijzigd door Fritsie op ma 16 mei 2016 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie