01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door Geoffe »

Strijkijzer schreef:Dit was door het hier en daar vettig bovenlaagje toch wel een zware editie, mijne rekker was af op het einde met al die klimmetjes.
Maar ik heb ik ervan genoten, mooie rit !!!!!!!!!!
Kan het niet beter zeggen.
Dikke merci aan de organisatie ;-)
prubbrecht
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012 22:18
Rijdt met: Merida

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door prubbrecht »

Super super super! Een combinatie van alles wat wenselijk is; mooi weer, technische stukken, vettige stukken, klimmen, dalen, ... rijstpap bij de bevoorrading. Enkel het gouden lepeltje ontbrak!
Toporganisatie. Staat voortaan ieder jaar op m'n agenda!
Helaas wel m'n Garmin GPS Edge 800 kwijt geraakt bij aankomst op parking. Had 'm op dak van auto gelegd en natuurlijk vergeten af te nemen (dom dom dom natuurlijk). Nog gaan kijken, maar niets meer gevonden. Moest er een eerlijke vinder zijn; als je 'm opstart zie je m'n adres en GSM nummer.
prubbrecht
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012 22:18
Rijdt met: Merida

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door prubbrecht »

By the way, vermits ik m'n GPS ben kwijt geraakt heb ik ook de route helaas niet voor m'n archief. Moest er iemand de gpx van de 48km hebben en willen doorsturen, alvast dikke merci!
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door eric66 »

Heb er ff over nagedacht hoe het te omschrijven, voor mij was dit een TT op 1 mei met de ondergrond van 15 December :-D

Maar verder alles prima georganiseerd, nu wachten op de fotookes
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door frits motaar »

eric66 schreef:Heb er ff over nagedacht hoe het te omschrijven, voor mij was dit een TT op 1 mei met de ondergrond van 15 December :-D

Maar verder alles prima georganiseerd, nu wachten op de fotookes
foto's?
de fotograaf gaf er de brui aan om 11uur,ik deed de 65 en kwam hem tegen op de stadswallen in Diest.
verder was het idd een stevig ritje met heel wat hoogtemeters en toch wel modder! :oops:
een heel verschil met toen ik de tocht voorbije donderdag gereden heb,maar ja na een paar 100 wielen ziet een parcours er direct anders uit hé :wink:
oh ja,bij de rit terug naar huis kwam ik Tom Boonen nog tegen,hij reed op hetzelfde fiets pad als ik,een spookrijder als het ware....terwijl er aan de andere kant v/d baan een even mooi fietspad lag ](*,)
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door NetWave »

Beetje overmoedig aan de 65 begonnen, wat er volgens Garmin uiteindelijk 70 bleken. Diezelfde Garmin heeft 994 hoogtemeters geregistreerd.

Het meeste was best goed berijdbaar. Maar, eerlijk is eerlijk, de modder was toch rijkelijk aanwezig en dat maakte het extra zwaar. Zeker bovenop een parcours dat sowieso al behoorlijk zwaar was door de hoogtemeters (althans, voor mij).

Op de Rode berg heb ik mijn klopke toch wel gehad. Na de 'gevaarlijke afdaling' toch enkele keren naar boven moeten stappen omdat de beentjes het wiel niet meer rondkregen... :oops:

Maar ik was duidelijk niet alleen, veel stervende zwanen gezien op die berg... :wink:

Moe maar voldoen aangekomen op de parking. En dan kan je niet anders dan besluiten dat dit een zéér mooie tocht was! De organisatie heeft hier duidelijk veel werk ingestoken!

En rijstpap op de bevoorrading? Dat verdient een =D>
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door MC Johan »

Heel mooie toertocht, prachtig georganiseerd, sjikke bevoorrading, goede bepijling.
Top !
Merci voor het geleverde werk !
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door Den jjag »

Filmke van deze tocht:

" onclick="window.open(this.href);return false;
moensie
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 10:31
Rijdt met: Cube Ltd Race 2011

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door moensie »

@Netwave, straf, mijn Garmin gaf 65,9 km aan met 767HM :-D

Maar wel een supertocht vond ik. Zeer mooi parcours.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: 01.05.2016 - Deurne - Diest (Bike Fun Team)

Bericht door NetWave »

moensie schreef:@Netwave, straf, mijn Garmin gaf 65,9 km aan met 767HM :-D
Laat me raden, jij hebt een Edge 800?

Ik heb zelf een 810, maar mijn bikebuddy heeft een 800 en die geeft altijd zo'n 20% minder aan qua hoogtemeters.

Qua afstand lopen we dan weer vrij gelijk (we hebben ook beide een sensor aan het wiel).
Plaats reactie