24.04.2016 - Opwijk - Droeshout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door slijkridder »

Zeer goed afgepijlde tocht gereden,50km,op bevoorrading alles aanwezig,ruim voldoende afspuitslangen,kortom n zeer goede georganiseerde Tt,doe zo verder strafinbergaf!!!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door DDT-STAS »

Inderdaad, dit was niet alleen een mooi parcour, maar je merkte aan alles dat dit een super organisatie was =D> =D> =D>
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door Exile »

Jammer dat het aantal deelnemers aan een TT vaak samenvalt met de voorspellingen van het (in dit geval minder goede) weer. De voorbereidingen zijn er niet minder door - de opkomst helaas vaak wel... hoorde onderweg dat er toch wel een pak minder inschrijvingen waren dan vorig jaar, jammer!

Daarom toch even meegeven dat dit opnieuw een supertocht was, qua organisatie weinig tot niets op aan te merken!

heb de volle 106km genoten al was de laatste 20k het beste er toch af - qua hm kwam ik uiteindelijk toch eind boven de ~950 die aangegeven waren (1212hm volgens de Edge 520). De extra lus heb ik dan maar overgeslagen :wink:
Qua weer hebben we, buiten een kortstondig buitje, relatief goed weer gehad, diegene die thuis gebleven zijn hadden dus ongelijk!

Met dank aan alle vrijwilligers die er keer op keer voor zorgen dat wij gewoon 's zondags plezier kunnen maken op de MTB - en dit voor 5€! Merci vrouwen en mannen! =D> =D> =D> =D> =D>

volgend jaar hopelijk terug aan de start!
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door MrBojangles »

Schitterende organisatie, echt een voorbeeldtourrit !
Ik had ook het gevoel dat er niet zoveel volk was, maar ben wel vrij laat vertrokken. Gezien de weersvoorspellingen voor een kortere afstand gekozen (45), maar eigenlijk geen regen van betekenis gezien. Jammer dat de splitsing tussen 45 en alles hoger nogal vroeg kwam. Maar ik heb mij zeker geamuseerd. Eigenlijk wel leuk om eind april nog een winterrit te rijden :-D
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door dirty »

Top toertocht zoals altijd , straf in berg af is ook straf in organiseren !
Goed afgepeild ,goede bevoorrading en goede afspuit stand en achteraf een lekkere Blaf op den apres
Doe zo voort straf in berg af en laat het weer jullie niet afschrikken !
Een dikke bravo voor het geleverde werk =D> =D> =D>

Hopelijk zien we mekaar weer op onze organisatie in Oktober , grtz The muddevils uit Sint-Amands
Gebruikersavatar
DonManolo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 14:18
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door DonManolo »

Ook ik heb alleen maar goed te spreken over deze tocht. Ondanks de slechte voorspellingen slechts 2x een bui gehad met hagel en voor de rest eigenlijk droog weer met zelfs geregeld het zonnetje erbij! Inderdaad jammer dat veel mensen thuis zijn gebleven door deze weersvoorspelling die uiteindelijk goed meeviel...
Organisatie was super, bepijling was zeer duidelijk, parcours was top en lag er eigenlijk echt heel goed bij! Bevoorradingen waren ook super met heerlijke marmercake met chocolade :drunk: Achteraf heeft iemand van de organisatie mijn fiets nog afgespoten en heb ik nog als laatste van de zalige douches kunnen genieten met verwarmde kleedruimte!!! Wauw!!! Een dikke pluim voor de organisatie echt waar =D> =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Keek al ganse week uit naar deze tt, al was er twijfel omtrent de staat van het parcours en hoe mijn bike/rug het zou houden zonder werkende voorvork. Vooraf twijfel of ik de 50 of 65 km gedaan, voor het laatste gekozen met vermoeden op meer fun. Parcours was verrassend droog, en over het algemeen had ik ook geen last van regen, af en toe eens een buitje. Dit bracht met zich mee dat het bangelijk rijden was, droge tracks, super afdalingen met hier en daar nog een leuk extraatje. Daar kwam nog bij dat ik voor de eerste keer de tracks in Wemmel kon doen, en erna dan ook nog eens de track in Sint Ulriks en nog iets :-D (had ik al eens gedaan denk ik tijdens vorige versie volgens mij, maar dan wel korter)
Nadien begon het wel te regenen voor een tijdje, aan ravi 3 had ik wel het gevoel dat het beste er af was
. De Putberg moest nog twee maal beklommen worden met opkomende krampen. De kasseiversie ging, met als gevolg nog een lekkere afdaling, maar op de steile offroadklim geraakte ik de eerste keer vandaag niet boven. In de daaropvolgende kom ging ik nog eens op mijn kant om het compleet te maken. Gevolg was ook dat kilometerteller uit was gevallen, dus wist ik niet meer hoe ver het nog was.
Daarna hoopte ik zo snel mogelijk te kunnen uitrijden, maar blijkbaar de pijl van de splitsing rechtdoor gereden ipv rechts, en dan nog eens 10 a 15 km extra mogen bollen. Toch nog een leuk stuk mogen ervaren daar, maar toen ik aan de auto kwam, was de pijp compleet uit. Moe maar voldaan thuisgekomen, de rest van de dag niet echt meer actief geweest.
Gebruikersavatar
Crish Biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 28 nov 2012 22:43
Rijdt met: Merida - Cube

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door Crish Biker »

Bedankt voor de positieve reacties.
Geeft ons moed om jullie verder blijven te verwennen.
We bestellen nu alvast het goede weer voor 30/04/2017 !
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door kitana-racing »

Exile schreef: -qua hm kwam ik uiteindelijk toch eind boven de ~950 die aangegeven waren (1212hm volgens de Edge 520).
Ik kwam ongeveer op hetzelfde aantal hm (1257 om precies te zijn)... Daardoor mezelf een beetje misrekend en langer bezig geweest aan de rit dan gepland. Maar dat heb ik me ook niet beklaagd, want dit was echt een heel leuke rit...
Enkel mijn benen vonden de laatste kilometers niet zo leuk meer :-D Maar No Pain No Gain of hoe zeggen ze dat...
rx-ke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 28 apr 2012 23:51
Rijdt met: SCOTT SCALE 20

Re: 24.04.16 Droeshout - OPWIJK

Bericht door rx-ke »

leuke tocht zoals elk jaar!
Met de fiets naar de tocht vanuit Merchtem, dat kan ik slechts 2 maal per jaar.
Prima organisatie maar dat zijn we daar gewoonn :-D
Naar mijn gevoel minder volk dan andere jaren, en dat is jammer want het was een prima fietsweer in het veld!
Op de bevoorrading had men zelfs papieren zakdoekjes voorzien en dat vind ik super als brildrager!
Tot de volgende met goed of slecht weer :-)
Plaats reactie