17.04.2016 - Theux - VTT Theux Rotary Club

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 17.04.2016 - Theux - VTT Theux Rotary Club

Bericht door julie »

ik heb deze tocht ook gereden en niet gedacht dat het er zo vet bij zou liggen. Ik weet dat het gisteren af en toe behoorlijk heeft geregend. Enfin...
Voor mij was een minpuntje de afwezigheid van een bike park 's ochtends, ik heb de fiets gewoon mee naar binnen genomen.
Verder was het laatste lusje idd te over, zeker heel leuk als het er droog bij ligt, maar niet onder deze omstandigheden.
De bepijling was ok, vooral in het begin, maar het stuk bij Spa, daar hadden wat meer pijlen mogen hangen (of ze waren weggehaald).
Verder toch wel geamuseerd hoor :-D
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: 17.04.2016 - Theux - VTT Theux Rotary Club

Bericht door BikingBrecht »

Ik heb ook geprobeerd om deze te rijden. Na de hagelbui gestart en dan de modder ontdekt.
De bedoeling was om de 50km te rijden. Maar na de modderafdaling naast de rivier en de snelle ruwe afdaling daarna, ontdekt dat ik mijn GPS verloren was. Nog teruggereden tot aan de splitsing met de 15km (laatste keer dat ik erop gekeken had). Maar helaas, mijn edge 705 moet zich ergens in de natuur hebben verstopt.

Tenzij iemand mijn gps zou gevonden hebben. Ik heb mijn naam en tel.nr achtergelaten bij de organisatie.
Maar bij deze ook hier een oproep.

Vervolgens wegens een gezakt moraal en koude voeten voor de 25km gekozen.

Tevens mijn excuses aan de mensen die ik zou gehinderd hebben bij het terugfietsen en omhoog stappen.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 17.04.2016 - Theux - VTT Theux Rotary Club

Bericht door scan »

De tocht op zich was mooi. Alleen op veel plaatsen idd moeilijk berijdbaar omwille van de modder. Voor de rest; mooie omgeving, goede bevoorrading (3x), duidelijke pijlen waarvan er op sommige plaatsen mss wat meer mochten hangen, goede organisatie.
Het was een tocht met genoeg variatie in; klimmen, afdalingen, singletracks. Mss eens in de zomer opnieuw narijden wanneer het een tijdje droog is geweest.
In vergelijking met de toch van Spa begin maart viel het modderploeteren hier toch al een stuk beter mee :-D
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 17.04.2016 - Theux - VTT Theux Rotary Club

Bericht door Beny »

Heb vandaag bij de buur gereden met start in Soumagne
Was de bike vuil: ja
Maar ik mag niet zeggen dat het ergens zwaar baggeren was
Ook geen regen/hagel gehad tijdens de rit => ik denk dat dit het in Theux plots zwaar moet gemaakt hebben
Plaats reactie