13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door Vissie2 »

triumph_st schreef:Maar liever voorbijgestoken worden door een 'oude' op een e MTB (dan weet je dat het normaal is) dan voorbijgestoken worden door een 'oude' op een gewone MTB :-k
:lol: :lol:
Ik heb me alvast zaterdag goed geamuseerd!
eBikeFunRider
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 mar 2016 12:21

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door eBikeFunRider »

triumph_st schreef:
Vissie2 schreef: Wel een tijdje samen gereden met enkele brommers (lees, e-MTBs). Die gaan vlot bergop en zorgen (althans bij mij) toch wel voor enige frustratie. je zit daar het beste te geven van jezelf en die mannen komen al babbelend voorbij gereden, om een beetje verderop terug voorbijgestoken te worden als het wat technischer wordt bergaf bijvoorbeeld...
In Vlaanderen en België lopen we altijd (heel) wat achter op onze buurlanden en dit op allerlei gebied, ook op e MTB en e Bike gebied. Als de trend zoals nu in Duitsland bijvoorbeeld zich doorzet (en daar ben ik met mijn bescheiden mening quasi van overtuigd) dan zal je toch met die e MTB's moeten leren leven hoor. In Vlaanderen nu nog een niche en voor velen 'not done' e.d. maar ze komen eraan en voor vele mensen een godsgeschenk om hun mooie hobby te kunnen (her)beginnen of verder te zetten.
Liever gezond kunnen blijven rondbollen dan m'n hart - zie eens wat ik nog kan - kapot te rijden.
Wederzijds respect is hier op zijn plaats.
Terechte opmerking. De eMTB is voor heel wat mensen een geschenk uit de hemel... op deze manier kunnen ook mensen met een mindere conditie hun hobby (blijven) beoefenen. Onbekend is ook dikwijls onbemind. Dit lijkt mij dan ook een logische evolutie (zie Duitsland).
Willemc
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 16:10
Rijdt met: C'dale Rush & C'dale Scalpel 29"

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door Willemc »

Ivm een e-mountainbike nog het volgende : bij mijn ventje staat er ondertussen een 7 voor, en als het weer enigzins redelijk is, zitten we op onze bike en rijden een toertocht.

Zo ook in Bertem zondag ... en ja, voor mijn ventje worden de nijdig klimmetjes stilaan lastig.
Evenals Ardennen ritten, al doen we dat het allerliefst.
Hij is heel zijn leven heel sportief geweest, op diverse vlakken, maar je kunt niet blijven vechten tegen de tijd. Hoewel je in je kopke nog 30 bent ... zegt de rest van je lijf iets anders. Moeilijk voor te stellen, ... als je 30 bent.

Komt nog bij dat er idd al eens een "verwittigingske" van den tikker is uitgestuurd geweest ...

En dus is de beslissing gevallen, en komt er een prachtige e-bike.
Niét om iedereen voorbij te vliegen, en terug 30 te willen zijn.
Wél om te kunnen blijven genieten van een gezonde bezigheid, die je doodgraag doet.
Het kàn nu, dus waarom niet?

Ik hoop dat hij op niet teveel onbegrip zal stuiten bij andere bikers ... als ik sommige reacties lees ben ik daar wat bang voor. Dat zou heel spijtig zijn.
Want er is niets om afgunstig op te zijn! Elke prestatie op sportvlak verdient respect, en iedereen die by fair means rijdt, of dat nu rap of traag is, verdient bewondering.

Dus ... bij deze, als je een grijze baard ziet "voorbij snorren" binnenkort, wees dan niet afgunstig, en weet : hij heeft dat bike'ske verdiend.
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door Vissie2 »

Willemc schreef:Ivm een e-mountainbike nog het volgende : bij mijn ventje staat er ondertussen een 7 voor, en als het weer enigzins redelijk is, zitten we op onze bike en rijden een toertocht.

Zo ook in Bertem zondag ... en ja, voor mijn ventje worden de nijdig klimmetjes stilaan lastig.
Evenals Ardennen ritten, al doen we dat het allerliefst.
Hij is heel zijn leven heel sportief geweest, op diverse vlakken, maar je kunt niet blijven vechten tegen de tijd. Hoewel je in je kopke nog 30 bent ... zegt de rest van je lijf iets anders. Moeilijk voor te stellen, ... als je 30 bent.

Komt nog bij dat er idd al eens een "verwittigingske" van den tikker is uitgestuurd geweest ...

En dus is de beslissing gevallen, en komt er een prachtige e-bike.
Niét om iedereen voorbij te vliegen, en terug 30 te willen zijn.
Wél om te kunnen blijven genieten van een gezonde bezigheid, die je doodgraag doet.
Het kàn nu, dus waarom niet?

Ik hoop dat hij op niet teveel onbegrip zal stuiten bij andere bikers ... als ik sommige reacties lees ben ik daar wat bang voor. Dat zou heel spijtig zijn.
Want er is niets om afgunstig op te zijn! Elke prestatie op sportvlak verdient respect, en iedereen die by fair means rijdt, of dat nu rap of traag is, verdient bewondering.

Dus ... bij deze, als je een grijze baard ziet "voorbij snorren" binnenkort, wees dan niet afgunstig, en weet : hij heeft dat bike'ske verdiend.
=D>
Ben hier precies ne polemiek gestart die totaal niet de bedoeling was...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door dennisVO »

Willemc schreef: Niét om iedereen voorbij te vliegen, en terug 30 te willen zijn.
Wél om te kunnen blijven genieten van een gezonde bezigheid, die je doodgraag doet.
Het kàn nu, dus waarom niet?
=D>

uiteraard!!
gewoon doen en genieten.
als er zageventen zijn, mogen die ineens ook hun geveerde voorvork afgeven en alle technische evoluties/snufjes.

en als er ne 70-plusser mij voorbij kart op het is eender wat, heeft die sowieso mijn respect.
we kunnen allemaal maar hopen dat ons lijf tegen dan ook nog meekan.
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door Jokke »

Willemc schreef: en als er ne 70-plusser mij voorbij kart op het is eender wat, heeft die sowieso mijn respect.
we kunnen allemaal maar hopen dat ons lijf tegen dan ook nog meekan.
Live and let live.
Als je er niet tegen kan dat je voorbij gereden wordt, dan moet je alleen gaan rijden.
E-bikes of niet.
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door NuRf »

Hey,
wij gaan eind augustus met onze MTB-club op weekend naar Bierbeek.
Kan iemand mij zijn GPX-tracks opsturen zodat wij een leuk parcours kunnen tekenen?
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door triumph_st »

NuRf schreef:Hey,
wij gaan eind augustus met onze MTB-club op weekend naar Bierbeek.
Kan iemand mij zijn GPX-tracks opsturen zodat wij een leuk parcours kunnen tekenen?
Euh, Bertem is niet Bierbeek
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door NuRf »

triumph_st schreef:
NuRf schreef:Hey,
wij gaan eind augustus met onze MTB-club op weekend naar Bierbeek.
Kan iemand mij zijn GPX-tracks opsturen zodat wij een leuk parcours kunnen tekenen?
Euh, Bertem is niet Bierbeek
I know, maar het gaat misschien die richting uit.
Ofwel hangen we verschillende routes aan elkaar...
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Bericht door Den Bees »

NuRf schreef:Hey,
wij gaan eind augustus met onze MTB-club op weekend naar Bierbeek.
Kan iemand mij zijn GPX-tracks opsturen zodat wij een leuk parcours kunnen tekenen?
Ik heb die van 25 km
Plaats reactie