06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappening

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door Geoffe »

code-242 schreef:Met beetje pijn in het hart naar Leopoldsburg afgezakt, want in Spa lag boven 400 m sneeuw volgens de berichten en daar pas ik liever voor 8) MAAR, geen seconde spijt van gehad
:-D
Had hier nog nooit gereden maar één ding is zeker, hier wil ik alvast terugkomen. =D>
Prima begeleiding naar parking, inschrijving, mooi mooi.
Natuurlijk gingen we voor de 50 km :drunk: ik ging dit varkentje wel even wassen :lol:
Kort na het vertrek al effe een biker een pompje geleend (wist ik veel dat ik hem nog ging terug zien in andere omstandigheden... :wink: à
Prima knallen in het begin, oeps hartslag al boven 170 ... #-o . Zeer mooie streek om te biken, prachtige bossen, single trackx en heidegebieden daar.
mmm na 12 km was het feestje al bijna finito :cry: M'n binnenband van m'n achterband besloot te wisselen met m'n buitenband; een gat van een 6 tal cm aan de zijkant #-o
Effe buitenband gewisseld achter naar voor... Hé daar had je die biker van in het begin weer. :P OK, druk, there we go again. :wink: met een halve bar in het voorwiel, benieuwd hoever we gaan geraken [-o< een vijftal km verder begint m'n achterband ook te schuiven; een leegloper :evil: , wat druk bij gezet, nog wat later terug... :evil: klasse voor die veldrijders die met 0.5 bar rondrijden voor en achter, maar met de MTB was dit ni te doen :lol: Aan de bevoorrading nieuwe binnenband gestoken dan maar... merci voor de 3 bar van de compressor, ging iets makkelijker =D> (leuk plekje trouwens daar). Terug op pad. mmmm kiezen qua afstand, aangezien de toestand van m'n voorband gekozen voor de 40 km. :-) Leuke heuveltjes daar, laatste stuk was supervettig maar met m'n lage bandendruk vooraan prima te rijden. Toch wat onderschat hier de zwaarte van parcours. :-" Maar toch aan de finish geraakt (o) Bikeske fris gemaakt en leffeke ingekapt, op naar de volgende.... thx voor de prima organisatie en prachtige locatie. I'll be back. =D>
Knap dat je nog terug op pad bent geraakt. Ik was die biker die je eerst had geholpen (waarvoor nog eens dank, ook aan de andere biker met zijn bommetje) en die u nadien terug zag staan (ik had niet gedacht dat je met die band nog verder kon).

Na een valse start (2 banden stuk de eerste 10km en een quasi nieuw pompje dat dienst wijgerde) gisteren toch echt nog genoten van de tocht. Zo'n mooi gebied. De keuze tussen moeilijk (steeds genomen, ook op het einde) en makkelijk was ook iets wat de organisatie echt siert. Knap werk en tot een volgende (dan liever wel met uitgedroogde ondergrond ;-) )

Btw, komen de foto (van de man op dat heuveltje) ergens online?
luno
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 09:52

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door luno »

Hele mooie tocht, behoorlijk zwaar door de zuigende ondergrond. Perfecte bepijling, prima bevoorrading.

De foto's vind ik wel maar ze zijn niet gratis! In het fotoalbum staan ze niet, je geraakt er enkel via de homepagina onder de rubriek 'nieuws'. :(
luno
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 09:52

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door luno »

Ondertussen staan foto's toch online! Bedankt.
bosko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 09 dec 2015 22:25

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door bosko »

1 ste keer dat ik hier kom rijden en zeer mooie tocht
en zwaar maar dat kan niet anders met al die regen
afpijling was super bevoorrading super alles was tiptop in orde
volgend jaar kom ik zeker terug :-D :-D :-D :-D :-D
custom
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 23:57
Rijdt met: cannondale f4 z

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door custom »

Het was dik in orde :-)
luno
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 09:52

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door luno »

Ja, had het al gevonden. Probleem was dat ze aanvankelijk niet te vinden waren via het fotoalbum maar enkel via een link naar de bestelpagina. Was even later in orde. Bedankt!
wpee
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 23:50

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door wpee »

Is dit oefenterrein altijd opengesteld of is dit speciaal ge-opend voor deze toerrit?
Ik ben niet geweest, maar in de zomer bij weinig ritten in mijn omgeving zou dit een mooie optie zijn.

gr Wim
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door fotograaf »

wpee schreef:Is dit oefenterrein altijd opengesteld of is dit speciaal ge-opend voor deze toerrit?
Ik ben niet geweest, maar in de zomer bij weinig ritten in mijn omgeving zou dit een mooie optie zijn.

gr Wim
Wim,
Je haalt een topic van 2016 naar boven, en dat terwijl er eentje staat van 2018. Waarom? :wink:
wpee
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 23:50

Re: 06.03.2016 - Leopoldsburg - Fietspromo MTB: Eindhappenin

Bericht door wpee »

oeps, dat is niet handig....
Plaats reactie