21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoorn

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Santos80
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 30 jan 2012 23:43
Rijdt met: Specialized Epic comp 29'er

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Santos80 »

Deze tour staat elk jaar in de agenda.
Een wereldparcours met overvloed aan single tracks en soms pittige klimmekes, de GPS gaf over de lange afstand zelfs 280hm, niet slecht voor een 'platte' streek.

Er lag iets meer modder dan gedacht maar je kon overal goed door, af en toe kleverige stroken waar je goed moest stoempen.

Je merkt dat er een heuse organisatie achter zit die alles tot in de puntjes geregeld heeft.

Bedankt en tot vlgnd jaar!
Gebruikersavatar
blade
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 18:58
Rijdt met: Dendermonde

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door blade »

Den jjag schreef:Filmke van deze prachtige tocht:

" onclick="window.open(this.href);return false;
knap filmpje :wink: spijtig dat ik mezelf niet ben tegen gekomen op uw filmpje
Davidoff
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 11 aug 2008 11:47
Rijdt met: Specialized 29er stumpjumper Comp

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Davidoff »

Toptour in een topstreek, weer wat leuke nieuwe paadjes ontdekt!

Tot volgend jaar!
jivi
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 02:22

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door jivi »

Over het algemeen zeer goed georganiseerd... en weinig aanschuiven (uitzondering bikewash)

Inschrijving - 3 tafels
Bevoorrading - 2 ingangen
Kantine - 2 delen
Alle gevaarlijke oversteken - zeer goed bemand

Soms weinig stroken om even te recupereren (bv. omgeving lichtaart) zeker met de zwaardere ondergrond (maar dat was ook met het slijk erbij - mijn ketting sloeg soms 'over'...)

Extra 'Sven Nijs - trainingsparcourstuk' stond aangegeven als +4 km > maar mij was het niet duidelijk of dit dan een extra was tov de normale 48 km (zoals bv. geval is in de Wechelderzande toertocht) en heb dan maar gepast (kwam uiteindelijk uit op 45 km - dus normaal inbegrepen zeker?) - dat is anders wel een mooi stukje om te rijden (beter dan de korte nijdige draaikes en klimmetjes aan de overkant....)

Enige verbetering mogelijk was voor mij de bikewash: 2 sproeiers meer voorzien?? (of de 4 sproeiers bemannen - want dat gaat sneller dan ieder zijn eigen fietske afspuiten tot elk zandkorreltje eraf is)
Ik was aangekomen rond kwart voor 12 , maar er stond tamelijk wat volk en 4 afspuitstanden; ben dan na enkele minuutjes wachten eerst iets gaan drinken. Rond half 1 teruggekomen er was echter nog steeds evenveel volk (omdat het traag vooruitging?). Ondertussen was ik echter afgekoeld en met nog nat onderlijfje en met de harde wind een klein half uur aanschuiven is wel heel lang (het was niet echt koud van temperatuur, maar met de harde wind voelde dat wel zo aan - begin nog te rillen als ik eraan terugdenk).
of nog andere tip?: Aanschuiven IN de aanpalende loods niet mogelijk volgend jaar? (dan sta je altijd droog ondertussen en uit de wind...)
Gebruikersavatar
Mtbker13
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 21:13
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Mtbker13 »

gevonden voorwerpen 2 vwb kaarten . Deze zijn opgestuurd !
De eigenaars zullen in de loop van volgende week hun kaart ontvangen ze zijn momenteel onderweg met de post!

met sportieve groeten Mtb Team De Jachthoorn
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Bulls69 »

jivi schreef: Enige verbetering mogelijk was voor mij de bikewash: 2 sproeiers meer voorzien?? (of de 4 sproeiers bemannen - want dat gaat sneller dan ieder zijn eigen fietske afspuiten tot elk zandkorreltje eraf is)
Er lag buiten de 4 hoge drukspuiten ook nog een 5de gewone tuinslang op de reling vlak voor de afspuitstand die voor bizarre redenen door niemand gebruikt werd, vond het al vreemd dat iedereen er graag met de hoge druk opvliegt, ik heb de gewone tuinslang gebruikt waardoor ik eerder weg was uit de lange file ](*,)
Voor de rest was dit een super prima organisatie met dito parcours.
Gebruikersavatar
Mtbker13
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 21:13
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door Mtbker13 »

Filmpje van onze tt ! :-"
" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's van onze tt vind je hier :
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 864&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel kijkplezier ! :wink:

met sportieve groeten Mtb Team De Jachthoorn
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: 21.02.2016 - Lichtaart - 11de MTB-Toertocht De Jachthoor

Bericht door StrammerMax »

Een verslag van deze toertocht vanuit Lichtaart kan je met enige vertraging hier lezen!

Afbeelding

De Toeristentoren te Herentals

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
Plaats reactie