06.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door bietho »

Specializedfatboy schreef:
bietho schreef:We rijden terug onze vorige tocht omdat we van ANB Limburg een negatief antwoord gekregen hebben wat betreft de machteging.
Bij nader inzien mogen we toch trots zijn dat we, een club van Balen, het parcour grotendeels in Balen gelegen is, en geen bloso paden bevat. Het gedeelte in Lommel bestond 80% uit bloso paden, velen rijden hier vaker over.

Gisteren de tocht nog eens verkend en hij ligt er goed berijdbaar bij, enkel helemaal van achter in de keiheuvel waar er nog actief met tractoren en dergelijke gereden wordt, dit stukje laten we eruit en rijden we anders.

Ik mag veronderstellen dat er veel offroad inzit,en single tracks

Het eerste gedeelte tot aan de bevoorrading is zo goed als off road en single tracks, het tweede deel in de bossen zijn single tracks, deze zijn aaneengesloten met verharde en onverharde wegen.
In totaal +- 80% single tracks
Gebruikersavatar
Specializedfatboy
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 28 dec 2015 21:25

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door Specializedfatboy »

bietho schreef:
Specializedfatboy schreef:
bietho schreef:We rijden terug onze vorige tocht omdat we van ANB Limburg een negatief antwoord gekregen hebben wat betreft de machteging.
Bij nader inzien mogen we toch trots zijn dat we, een club van Balen, het parcour grotendeels in Balen gelegen is, en geen bloso paden bevat. Het gedeelte in Lommel bestond 80% uit bloso paden, velen rijden hier vaker over.

Gisteren de tocht nog eens verkend en hij ligt er goed berijdbaar bij, enkel helemaal van achter in de keiheuvel waar er nog actief met tractoren en dergelijke gereden wordt, dit stukje laten we eruit en rijden we anders.

Ik mag veronderstellen dat er veel offroad inzit,en single tracks

Het eerste gedeelte tot aan de bevoorrading is zo goed als off road en single tracks, het tweede deel in de bossen zijn single tracks, deze zijn aaneengesloten met verharde en onverharde wegen.
In totaal +- 80% single tracks

Super ik kom af tot zaterdag
bietho
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 12:04

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door bietho »

Vandaag de tocht afgepijld, 't was een beetje modderig maar toch goed berijdbaar, door omstandigheden de toer een beetje moeten aanpassen waardoor er een beetje meer asfalt in zit, er zijn wel al alternatieven voor volgend jaar, waardoor de asfaltstroken toch minder zijn, en meer single tracks.
Alles staat klaar om de mountainbikers morgenvroeg te ontvangen.
Net ook het weerbericht eens geraadpleegd, en het ziet er goed uit "Het weer blijft tot de avond droog vanaf het centrum tot het oosten. We zullen windstoten krijgen tot wel 80 km/u."
Ik hoop dat ze gelijk hebben.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door Erik.B »

Welk adres moet ik ingeven want Google vind dat opgegeven adres niet
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door lowie »

Erik.B schreef:Welk adres moet ik ingeven want Google vind dat opgegeven adres niet
Gerheide, 2490 Balen >> is de hoofdweg vlakbij de inschrijving
surfy
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jan 2016 15:47

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door surfy »

super tocht, goed aangegeven. super bevoorrading, proficiat
1 advies, kun je niet op de bordjes, die de sector aangeven, ook een tel nr zetten, ze staan er toch en altijd handig.
LordRiffenstein
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 okt 2015 15:30
Rijdt met: Cube Reaction - Merida BigNine

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door LordRiffenstein »

Zeer fijne tocht, 1ste deel aaneenschakeling van single tracks, denk niet dat er 500m verhard zit in dat deel.
Prima bevoorrading, alles voldoende aanwezig.
2de deel iets meer verhard maar nog steeds zeer leuke tracks.
Begrijp dat sommige deel 1 herhalen, dat is een MTB plezier.

Prima bepijling en organisatie, 34 toffe kms gedaan met mijn vrouwke.
Alleen jammer dat er af en toe toch een paar wielerterroristen rondrijden die het begrip hoffelijkheid niet kennen en je in het decor zouden rijden om toch maar zo snel mogelijk voorbij te kunnen.
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door drikkie »

inderdaad .... zeer fijne tocht =D> =D> vooral het eerste deel is ST paradijs =D>
(helaas, voor mij vandaag, geen recuperatiestroken)
de 1ste bevoorrading was zeker ook dik in orde
het tweede deel was zeker ook niet slecht
het weer zat ook niet tegen ..... geen slijk/modder gezien :-"
zelfs over de afspuit was niet te klagen ](*,)

enkel de 2de bevoorrading trok op niks :evil:
helemaal niks deftig te verkrijgen om te drinken :-k
(verplicht elders de verloren energie aanvullen)
dit is toch een gemiste kans :drunk:

vraagje algemeen: waarvoor dienen die kaartjes die je op fietspromo tochten moet invullen?
is dat voor de tombola? ik krijg echter nooit ergens een uitslag te zien? ook niet netjes ..... ](*,)
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door Strijkijzer »

Ik was vanmorgen met de wagen vertrokken naar Balen, ik was een beetje ziek en dacht dat het wel zou overgaan.....maar ben dan 1km voor de inschrijving teruggedraaid....
Dat was een zure appel (2x90km) voor niets.....hopelijk volgend jaar beter :)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 6.02.2016 - Balen - Fietspromo VTT

Bericht door Beny »

Zeer goede tocht
Zoals gewoonlijk heb ik tweemaal de eerste lus gereden (de 44 gevolgd tot aan de bevoorrading) waardoor geen spatje modder op mens en machine en hopen singletracks :-D
Plaats reactie