03.01.2016 - Huijbergen (Ned)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door Strijkijzer »

Huijbergen lag er goed bij, hier en daar een plas maar je mooi rond kon rijden.
Wel maar 40km op de teller i.p.v. 45km
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door spiermassa »

speciaal uit het verre westvlaanderen naar hier gekomen om de modder iets te ontlopen en inderdaad per en fiets bijna nie vuil.Prachtig parcour gans anders dan de andere tochten in de streek.Eerste km 's singletrack waren prachtig en nieuw voor mij.Kortom we kregen wat we verwacht hadden en meer en geen modder .om toch iets minder te vertellen .....bevoorraading was uitgeput enkel nog drank en ja ook ik had 5 km tekort MMMMMMaaaaaaaaaar we zijn content van de 300km in de auto om toch hier gereden te hebben.
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door Hookipa »

Niet enkel de bevoorrading was uitgeput, ook de Leffe was op 8-[ 8-[
Maar wel een mooie droge toertocht kunnen rijden :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door drikkie »

te weinig KM's, slechte bevoorrading, Leffe op .... man man :-)

ik stel voor dat iedereen volgend jaar naar Steenhuffel gaat rijden :drunk:

daar is het lekker vettig, gezellig ploeteren?, voldoende drank (palm?) etc ....

dan is hier (Huijbergen) volgend jaar:

voldoende op de BV, plaats op de tracks (hollanders op een fiets ..... het heeft wel iets :-) ), voldoende Leffe achteraf =D> =D>

m.a.w. 1 van de betere tochten van het jaar =D> =D> =D>

(beste Hollanders .... een helling is niks om bang van te zijn hé ...... gewoon eens proberen op te rijden ipv te wandelen ... je zal zien ... das best leuk)
Simon_L
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 19:59

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door Simon_L »

Les van het weekend (Lille-Huijbergen): Kempenaars hebben geluk met zo'n gigantische speeltuin in hun hof!

Vraag van de dag: waarom stapte iedereen vandaag af bij ieder molshoopje dat we over moesten?
bertP
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 jun 2009 15:23
Rijdt met: Scott Spark 910 / Speci epic expert 26"

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door bertP »

kheb mij vandaag ook (innerlijk) geërgerd aan iedereen die bij de kleinste puist (of put of bocht) onmiddelijk in de remmen gaat. Maar ja, dit hoort erbij op toertochten zeker? Het kan ook helpen om niet op het drukste moment te starten denk ik.
En volgens mij is bijna de helft van de deelnemers Belg, dus geen idee wie er niet kan rijden :-)

Waar ik mij wel enorm aan gestoord heb is die f***king idioot die voor mij reed en ineens besloot dat hij niet meer zo content was van zijn brilleke en het dan maar in de bossen gooide. Zijn achterzak zag er nochtans leeg uit. Heb hem effe mijn gedacht gezegd....

Verder een zeer leuke tocht. Ik ben uit de streek en heb toch weer enkele stukken op nieuwe manier voor mij aan elkaar gelinkt!
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door QM »

Huijbergen, moest ik het op de kaart aanwijzen zit ik er zeker 300km naast, gelukkig is de GPS slimmer. Volgens de Forumbikers is de grond er heiliger dan in de Paus zijn achtertuin, dus tijd om ook eens de grens met onze noorderburen over te trekken. De kille grijze ochtenlucht doet mij twijfelen (150km enkele autorit) maar de weegschaal is na de feestdagen genadeloos (Pedal Damn It) en een paar tellen later steken we strak in ons pak vanuit west-vlaanderen richting Nederland!

Inschrijven gaat er ongezien vlot. Betalen en daarmee is de kous af, niks naam invullen of pechnummer, da's daar allemaal niet van doen.

De eerste km's lossen meteen alle Forumbiker lofzangen in, singletracks volgen elkaar aan sneltempo op, amper recup of tijd om een slokje te doen over een zandige ondergrond die aan zomerse toestanden doet denken, een verdwaalde zonnestraal doet de rest. De km's vlotten zeer snel weg en na 40km staan we heel voldaan terug aan de start, toprit! 40km, ik schat 35km onverhard en zeker 30km singletrack, voor mij ongezien!

Over de bevoorrading kunnen we kort zijn, alles was op :-? een klein minpuntje dus maar het grootste minpunt was toch de VEEL te KORTE rit! Nog van dat, maar meer, langer, grootser, of we rijden hem de volgende keer 2 keer 8-[

Thx voor het gezelschap gasten!
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door MrSwiss »

Ook eens die streek gaan verkennen, op aanraden van spiermassa. Was dik en droog in orde =D> Vroeg gestart en mee met een paar 'snelle' (vlugge) Hollanders :-D 90% van het parkoer waren singels door de bossen daar. Gelukkig dat het hier en daar zanderig was voor mijn fattie. Had nog heimwee naar De Haan van verleden week =P~ . Begonnen aan grote lus, normaal 45 maar het waren er 40. Dan maar terug gestart om de kleine lus erbij te doen :-D. De organisatie was al bezig met de pijlen te verwijderen maar het was niet moeilijk om het 'opgedroogde' spoor te volgen en de pijltjesdieven in te halen :wink: . Bij de splitsing dan maar toch terug d'en groten toer gedaan. Was zalig rijden, hier en daar nog ne verloren hollander 'opgepeuzeld' met de fat :-" en de nieuwjaars groeten aan motorbiker kunnen doen tijdens de 2de bevoorrading. Voor deze die zin hebben : 14febr 2016 Vliegbasis Woensdrecht
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door spiermassa »

a der waren nog meerdere westvlamingen.......en tis keer ik nie ee die opmerkingen heeft over tjolende bovenburen op bultjes......ik iets later vertrokken en zo geen last gehad.Maar kmoe zeggen dak ier in vlaanderen ook meer en meer gasten zie die voor alles stoppen.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Bericht door Motorbiker »

Het moet ergens na middernacht geweest zijn.
Volop in mijn eerste diepe slaap, genietend van mijn favoriete droom, “De Mountainbiker en de Zeven Sneeuwwitjes”, hoofdstuk drie, de douchescéne. Als mijn telefoon over gaat.

Alert neem ik op want ik heb een belofte jegens een 85 jarige buurman, die stipuleert dat ik hem graag bijsta wanneer hij per abuis valt en niet meer rechtop raakt. Zijn stem klinkt behoorlijk jong aan de telefoon, en eens volledig wakker snap ik dat het Matthias is, mijne maat met mtb-afspraak in Huijbergen om 9u45. Hij belt af, change of plans.

Beetje ontredderd hurk ik tegen mijn echtgenote aan. Ik weet het, ik weet het dat met het vorderen der jaren, vrouwen hun lustgevoelens steeds minder sublimeren met kledij, juwelen, en uitstapjes onder vriendinnen. Ik draai me direct om maar te laat. De broek is reeds van mijn gat, de romantische muziek staat op en de indirecte verlichting aan. Daar gaan mijn kostbaar opgespaarde calorieën.

De wekker loopt af en vrouw en dochter maken zich klaar voor een dagje Antwerpen. Ter hoogte van de Meir bewegen ze zich net als in The Matrix conform de digitale prijzenstroom. Ik zie nog net mijn portefeulle in mijn vrouw haar tas verdwijnen.
Een briefje van tien euro vergezeld me richting Nederland.

Iets na 10 uur ga ik van start. De eerste bospassage is de mooiste, en meest explosieve die ik in deze streek reed. Amper technisch, ondanks de vele (snellere) mannen te voet. Maar ingenieus georchestreerd op een resem heuveltjes met grote verscheidenheid en funfactor. Heerlijk.
Met een zomerconditie zou het nog leuker zijn.
Aan QM, reeds in de wagen en terug op weg naar huis, die me aan km 35 toeterend voorbij rijdt, een grote merci. Het geeft een vertrouwd en aangenaam gevoel, waardoor ik voor een laatste keer herneem en nog op een aantal man kan inlopen.

In totaal 40km op de grote afstand maar gezien er op de enige bevoorrading niets meer beschikbaar was, wijselijk gekozen voor een verwarmende douche en erwtesoep.
Plaats reactie