9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door euh »

Ik heb me ook goed geamuseerd, alleen heb ik wel de tocht wel ingekort. Ik was gestart aan de 55km, maar op de zwarte berg de afslag genomen naar de 35km. Mijn voorrem(nieuwe blokken) zat er volledig door na 30km en ik heb deze week nog maar net een volledig nieuwe aandrijving gestoken, die kraakte dat het een lieve lust was door het natte zanderige slijk. Dus kortste weg terug na toch nog eens de kemmel mee te pikken, een 39km op de teller. Minder dan ik hoopte te doen, maar ik heb zeker genoten! =D>
smogfrogie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 21:47
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door smogfrogie »

euh schreef:Mijn voorrem(nieuwe blokken) zat er volledig door na 30km
Ik had een gelijkaardig probleem aan mijn achterrem. Gelukkig lagen er inbussleutels aan de tweede bevoorrading om de remmen bij te stellen, waarvoor dank (net vandaag was ik mijn sleutels vergeten..). Daardoor de 55 km gedaan ipv de 65 km.
Vettig ritje, maar relatief goed berijdbaar. Zoals elk jaar was alles dik in orde!
johnny66
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 07 nov 2015 23:37
Rijdt met: granville EVO SYNERGY 29inch, scott genius rc30 26 inch, scott scale rc40 26i,martelly

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door johnny66 »

net terug van de 65 mtb
minpunt,eerste bevoorrading reeds na 11 km,dan 30 km tot de volgende en de laatste op 8km van de finisch,kom beter verdeeld worden

pluspunt,de bepijling ok,veel hoogte meters en en parcour dat overal berijdbaar was,soms wat glijden,maar das pure fun,ik heb met goed geamuseerd,enkel op de kemmelberg ontploft,maar dat hoort er bij

see you next year kemmel
Kaffie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jan 2016 17:40

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door Kaffie »

Vandaag de cyclo 60 km gereden, het was een absolute aanrader.

Dikke pluim voor de organisatie !
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door KUBA »

Vandaag ook de cyclo :oops: :oops: gereden met 8 Grysperres.
Ons uitstekend geamuseerd , de 1e bevoorrading links laten liggen want deze kwam nogal vroeg.....de laatste bevoorrading ook links laten liggen want die kwam nogal laat , maar de 2e was uitstekend in orde :wink:
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door liebherr 914 »

Na al die lovende woorden van de bepijling, is het mij toch gelukt om ergens verkeerd te rijden,ja wie mist ter ki nie :-) Vertrokken voor de 65km maar na 30km stond ik terug aan de start,dan maar besloten om de Kemmelberg nog ne keer of 4 op te crossen,en dus toch moe en voldaan met 56km op de teller aangekomen.
Bedankt en tot de volgende.
zeezot
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 10 okt 2015 17:27
Rijdt met: Trek SF7, Trek Fuel 8 ex

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door zeezot »

Ook verkeerde afslag genomen. Gelukkig fout gezien bij eerste (eigenlijk derde) bevoorrading. Op het juiste spoor gezet door de mannen bij de bevoorrading. Hierdoor extra klim over rode berg en 73km op het tellertje. Eerste deelname, pittige rit, en goed georganiseerd.
Merci!
ZZ
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door jodelaietie »

60 km cyclo gedaan met light en extra light.
Heel mooie rit. =D>
Jammer van de remblokken. :drunk: zal wel aan het gewicht liggen.
Rijden die zeker nog eens terug in de zomer.
Kasseien op Kemmel aan 5km/u naar beneden met de koersfiets.
lucky
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 21:45

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door lucky »

Ook 65 km VTT gedaan. Zoals altijd mooi parcours, soms heel vettig maar kon ook niet anders met de regen van de laatste dagen. Daardoor 2 stroken wel deels te voet afgelegd. Opmerking bevoorradingen net als anderen: kan beter gespreid worden. Ook gelukkig geen regen gehad tijdens de rit. Duidelijke bepijlingen , ook op de splitsingen.
delsolke
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 25 feb 2006 22:58
Rijdt met: Koga

Re: 9-10.01.2016 - VTT Kemmel - 18e Lockedyze Toertocht

Bericht door delsolke »

Bedankt aan de 1061 deelnemers vandaag !! Alle kodo's zijn zeer tevreden !!! =D>
We staan terug allemaal klaar voor morgen !

Afstanden tussen de bevoorradingen nemen we op als positieve kritiek en we gaan er voor volgend jaar mee rekening houden. Wij werken elk jaar met dezelfde drie plaatsen en willen dit niet veranderen, vandaar dat dit jaar, omdat we elk jaar een ander parcours willen, de bevoorradingen iets korter vallen.
Plaats reactie