Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 11.11.2015 - Geel-ten-Aard - GTA Classic

11.11.2015 - Geel-ten-Aard - GTA Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 18 okt 2015 01:00
Mountainbike.be Forum beheerder

Welkom op de officiële forumtopic van de GTA Classic die op 11.11.2015 in Geel-ten-Aard zal doorgaan.

Op deze topic kan je oa. reacties lezen van deelnemers die reeds ervaring hebben met deze VTT, antwoorden en extra info van de organisator…

Heb jij toch nog een vraag ontrent deze toertocht, aarzel dan niet deze hier te posten.
Een antwoord uit onze community laat nooit lang op zich wachten!

Bekijk hier de toertochtgegevens.

Michelleke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Alle info volgt hier over een week of 2 nog.
Maar wie niet kan wachten, kan al veel op onze website http://www.desprinters.be vinden. :wink:

-----------------------------------------------------------------------------------------------
11 november: 25ste "GTA Classic" veldtoertocht Geel Ten Aard WTC De Sprinters

Mountainbiker

De voorbereidingen van onze "GTA Classic Veldtoertocht Geel Ten Aard" zijn nog steeds in volle gang.
Vandaag een lading spiksplinternieuwe pijlen ontvangen. Kom ze "bewonderen" op 11 november! :-D

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Speedy G. Mountainbiker

Mijn bike: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL
Michel, we komen ook dit jaar weer af met ons 2 maar ik denk dat we dit jaar voor de 29km gaan.
Is die normaal ook zo een beetje te doen voor die klein mannen?

Mountainbiker

Hey Speedy,

Tenzij het nu nog 10 dagen gaat regenen, zeker wel. Momenteel is het -zoals overal wellicht- nergens nat op het parcours. Het natste stukje is elk jaar het eerste stuk van de oversteek van de akker, terug richting Prinsenpark (dus na de bevoorrading). Ik dacht dat jullie dat stukje vorig jaar ook nog hadden gedaan (het zit net niet in het parcours van 14km). Maar nu is het daar ook nog droog.

Hopelijk blijft het weer nu nog 12 daagskes goed... :-)

Ik heb nu voor dit jaar wel een vervangster voor de foto's, dus ik ga jullie wellicht nu niet zien. Toch alvast heel veel plezier!

Speedy G. Mountainbiker

Michelleke schreef:
Hey Speedy,

Tenzij het nu nog 10 dagen gaat regenen, zeker wel. Momenteel is het -zoals overal wellicht- nergens nat op het parcours. Het natste stukje is elk jaar het eerste stuk van de oversteek van de akker, terug richting Prinsenpark (dus na de bevoorrading). Ik dacht dat jullie dat stukje vorig jaar ook nog hadden gedaan (het zit net niet in het parcours van 14km). Maar nu is het daar ook nog droog.

Hopelijk blijft het weer nu nog 12 daagskes goed... :-)

Ik heb nu voor dit jaar wel een vervangster voor de foto's, dus ik ga jullie wellicht nu niet zien. Toch alvast heel veel plezier!

Inderdaad, dat stukje hebben wij verleden jaar ook al gedaan en dat was toen redelijk drassig.
Ik heb net mijn track van verleden jaar eens bekeken en het moet mogelijk zijn dus wij gaan dan voor de 29km.
Als er dus mensen ne hele grote en ne kleine zien op de track van 29km, denk er dan aan dat hij nog maar net 6jaar is he.

Mountainbiker

Speedy, nog even terugkomen op uw vraag...
het ganse parcours ligt er momenteel, zoals overal nu wellicht, perfect bij. Er wordt de komende dagen ook weinig tot geen regen verwacht. Hopelijk is het volgende week woensdag zelf ook droog.

Na het eerste stukje asfalt dat je op het 29/43km-parcours tegenkomt (aan de Watermolen en Pontfortsedijk in Retie), gaat het parcours (dat is na 9,5km) linksaf een verharde zandweg in.
Het parcours loopt daar over ong. 3 km door de bossen, met daarbij single-track met enkele steilere heuveltjes. Is op zich zeker wel een leuk stukje, maar mocht je dit door de heuvels te zwaar vinden voor je zoontje, dan kan je dit stuk van 3 km makkelijk afsnijden door niet die zandweg links in te slaan, maar wel een smaller zandpaadje 50meter verder, aan de rechterkant van de asfaltweg. Zo maak je het toertje dus ook al 3km korter.

Ook zou je eventueel, op 2,5km van het einde via de betonnen fietspad tussen Kasterlee en Ten Aard terug naar de vertrekplaats kunnen rijden. Zo snij je ook nog eens een kilometer af, en heb je die laatste 2,5km ook verharde weg.

Mocht je nog vragen hebben: laat maar weten! :wink:

Groetjes!

Speedy G. Mountainbiker

Hey Michel,

Dank u wel voor zo ontzettend mee te denken maar een singletrack links laten liggen is a no-go voor mijn zoontje. Dan krijg ik echt ruzie met hem want dat zijn de paadjes die hij het liefst doet. Veel draaien en keren met wat hoogteverschillen, daar leeft hij van op.

We zullen wel proberen en als het uiteindelijk toch niet zou lukken, kan ik op gps nog altijd de kortste weg terug naar de start nemen.

Wij slaan trouwens NOOIT een heuvel over. Hij wil alles geprobeerd hebben en als het niet lukt, stappen we af.

Maar nogmaals naar mijn collega bikers --> als jullie ons zien, hou er dan aub een beetje rekening mee dat hij nog maar net 6jaar is en dat het misschien wel eens zou kunnen stroppen op een helling en dergelijke meer.
Ons gemiddelde ligt ook maar rond de 15-16km/u dus zo snel zijn we onderweg niet.

Groeten,
Geert & Xiebe

Mountainbiker

OK, Speedy, 't was maar een voorstel aangezien ik las dat je in Weelde (dacht ik) ook een stukje had ingekort. Maar ik had jullie onderschat... :oops:
Maar inderdaad, groot gelijk dat jullie de leukste stukjes zeker meenemen!

Speedy G. Mountainbiker

Daar wou hij eerst voor de 32km gaan maar mijnheer was zo hevig gestart dat IK dacht dat hij het nooit ging halen. :oops:
Daarom heb ik daar zo goed als 2x het ATB parcours gedaan hetgeen hij al zeer goed kent en superleuk vind om dan de kidstour terug te volgen richting start.
Uiteindelijk toch met zo goed als 24km binnen gelopen en een gemiddelde van 16km/u.
Het probleem is dat hij zich niet goed kan inhouden in het begin en in Weelde heb ik hem laten doen zodat hij toch eens ne keer met zijn hoofd tegen de lamp zou lopen. [-X
Hij was moe maar blijkbaar toch nog niet moe genoeg.
Als we voor de 29km gaan in Geel, zal ik hem in't begin wel goed in het gareel houden. :-"

Ik blijf het wel super vinden hoe jullie (eigenlijk de meeste organisaties in het algemeen) zo goed willen meedenken. =D> =D> =D>

Volgende

Keer terug naar Toertochten