Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 01.11.2015 - Aarschot - Mountainbiketocht Goorbikers

01.11.2015 - Aarschot - Mountainbiketocht Goorbikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Trekkie 800 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Vandaag hier geweest voor de 70. Weeral een prachtige tocht onder een heerlijk zonnetje. Wat moet een mens nog meer hebben. Soms mocht er wel eens een pijltje meer staan.

flipp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Kona Kahuna
70km gedaan. Geweldige tocht !

Focusrider Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Focus Superbud 26R1
Met vier Grysperres het strand, de duinen en de polders van Middelkerke gelaten voor wat ze zijn en naar hier gekomen. 't Was vroeg dag en vooral een frissere morgen. Dit was mijn derde tocht na een langdurige 'out'-periode en de eerste waarin er sprake kon zijn van wat klim- en afdalingswerk. Na een rondje 'ringrijden' uiteindelijk gestart met ons vieren. Prima organisatie aan de start en vooral veel inschrijvings"balies" (en dus quasi geen 'files'), tot groot jolijt van Franky. De keuze viel op de 50 en we besloten het rustig aan te doen. Het moet gezegd: de noppen zijn niet afgesleten van de stukken tarmac! Het aantal km in het bos met het nodige klim- en afdalingswerk, waar enige helderheid van geest en een flinke dosis concentratievermogen bij momenten geen overbodige luxe bleken, liep heel hoog op. Het was bij momenten een verademing om even een panorama te kunnen aanschouwen van de heuvelachtige streek die in een kleurrijk herfstkleed gehuld was. Dit is nu één van de redenen waarom een mens op een MTB 's zondags vroeg naar deze streek afreist. De bepijling vonden we prima. Eén keer was het minder duidelijk, maar ja eigen schuld dikke bult: Miguel stond met zijn knie voor het pijltje (excuses aan de achterkomende collega-biker die meende links te moeten rijden en daarmee in de enige serieuze modderplas 'dook' die we op het parcours konden vinden 8-[ ). De eerste bevoorrading kwam er snel, op de tweede was het wat langer wachten, maar: goede spirit en ambiance en gevarieerd aanbod. Al goed dat het er allemaal droog bijlag! De grysperres hebben er met zijn vieren van genoten. Onze lessons learnt voor deze tocht: aangepaste kledij (koud bij de start, warm vanaf 10u), goed uitgeslapen zijn en vooral een bike die tip top in orde is, zeker naar versnellingsapparaat en remmen toe. Een gevuld 'bidonksken' is geen overbodige luxe :wink: .Na een klein uurtje blokrijden terug in West-Vlaanderen aangekomen. Op de kalender van 2016 alvast voor deze periode een groen bolletje 'Aarschot' geplaatst. NB: er werden foto's gemaakt kort na de start, graag de link.

David Verelst Mountainbiker

Mijn bike: Zannata Z29 en X-trail 29er
De foto's zullen binnenkort te zien zijn op onze site: goorbikers.be
Bedankt voor de toffe reactie. :-D

Stevestrong Mountainbiker

Mijn bike: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race
Bij 3 graden vertrokken, bij 16 graden aangekomen. Blij dat ik uiteindelijk toch voor de korte broek gekozen heb 8)
Zeer mooie en leuke tocht met heel veel bos/singles. Over de tochten van Langdorp en Wolfsdonk wordt meer geschreven, maar deze mag er gerust naast staan. Top!

el gordo Mountainbiker

Mijn bike: heeft geen zijwieltjes meer

Lang geleden dat ik nog eens in omgeving Aarschot kwam rijden, nu weet ik terug wat ik heb gemist.
Veel typische heuvels aangedaan, maar die rijden we met plezier nog eens op en af.
Pluim voor de organisatie!
De omgeving goed benut, afpijling in orde, bevoorrading op en top, duidelijke inschrijvingen en bijhorende kaarten, fietsparking, ... noem maar op!

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat de leukste stukken waren voorbehouden voor de 40 of 70km.
m.a.w., de middenafstand van 50km was precies de dupe?

Met heen en terug erbij, gestrand op iets meer dan 110km.
Leuke duurtraining, merci Goorbikers!

LTee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Stumpjumper

Weerbericht: fris aan de vis maar zonnig na optrekken van nevel en mist(2°-14°C)

Den LT had de MTB tocht van de Goorbikers in Aarschot op zijn agenda gezet en korporaal Koen wou de uitdaging mee aangaan: vertrek om 7u20 aan de Molekens voor een aanloopke van 29km :lol: .
De start was in de Bekaflaan, de tocht startte op de Demerdijk en dan direct de Hamerstraat op , ja wadde das iets voor de koersfiets hein. Ma goed al snel doken we de bossen van Gijmel in om daarna via enkele verbindingswegen alle bossen van Langdorp aan te doen. Na een 18km kwamen we aan de bevoorrading in de bekende Merenstraat, we hadden ons al één keer laten vangen door niet het kleinste tandwiel vooraan te gebruiken met een voetje als gevolg: geen parcourskennis eh #-o .

Na de bevoorrading duiken we direct de bossen terug in, de single tracks blijven maar komen en de hellingen worden steeds zwaarder. Een ommetje naar de brug van Testelt en dan volgt een kilometerslange verbinding, den LT drijft het tempo op om de luizen af te schudden, over enkele landwegen terug naar de bossen in Langdorp.
Wat nu volgt is volgens mij de heuvelrug die ook door Averbode loopt, zoiets als de kempische heuvelrug van Herentals-Kasterlee alleen iets steiler. Ne keer of drie mogen we naar boven kronkelen op het kleinste verzetje vooraan. De afdalingen zijn navenant, eentje is echt moordend: diepe putten, worteldrops, boomstammen, een ravijntje ... niets voor de okkasionele MTB-ker, maar we overleven het en belanden in het centrum van Langdorp.
We komen terug aan de Demerdijk, de houten brug over... tot zover hebben we altijd de afstand 40-70 genomen, we draaien even naar links maar daar staat nu 50-70 en voor die extra kilometers gaan we bedanken want de korporaal wilt nog aan den Odlo :drunk: .
We arriveren na 40km terug aan de inschrijving en nemen nu de kortste weg terug hopend op een aansluiting van een wielertoeristengroep maar die sjans hebben we niet en via Herselt en Zoerle rijden we terug naar Tongerlo. We passeren den achterkant van Sporta om zo naar Oevel te rijden, nog even langs Buul en we arriveren moe -95km op de teller- maar voldaan in onze stamkroeg café Den Hoek in Achter-Olen.

Volgend jaar komen we terug voor deze mooie TT en dan zullen we met meer dan twee zijn, zeker weten. =D>

http://owt.skynetblogs.be/

goebezig Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: scott

WTC VOSSENBERG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Mountainbike

David Verelst schreef:
De foto's zullen binnenkort te zien zijn op onze site: goorbikers.be
Bedankt voor de toffe reactie. :-D

Fotografe is foto's kwijt denk :-k nog geen foto's op website ...

David Verelst Mountainbiker

Mijn bike: Zannata Z29 en X-trail 29er
Best nog even nakijken. Ze staan op onze site! Goorbikers.be

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten