Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 27.09.2015 - Waarloos - Waarloos MTB Tour

27.09.2015 - Waarloos - Waarloos MTB Tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Den Bees Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.6 , Trek 6700
zoals ieder jaar was het weer af =D> =D> =D>

sofeurken Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ene in zwart wit
vraagje;hoeveel deelnemers?waar kunnen we de foto s zien aub?

flashing1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01
halo bikers ,

Ik zelf heb amper 5 km gereden , wiellager die me de nek omdraaide en einde rit .
Ik dacht dan , ik ga wat spotten hoe iedereen de meest moeilijke stukken aanpakte .
Sommigen heel goed , zelfs diegene die ze nog nooit deden ? toch goed gedaan , chapeau !
Andere ofwel te voet dan maar ofwel met een schuiver !
Volgens mij is dit parcour technisch bekeken niet te onderschatten .
Nu had wtc Waarloos zelfs de echt technische stroken verboden , afgespannen vooral in Terhagen, bvb de steile afzink 3 meter diep en de drop van 90 cm in de Schorre . Denk dat deze zondag voor velen een goede les was en blijven oefenen op dit parcour werpt vruchten , geloof me ...en nu kan je dit in Vlaanderen , Antwerpen provincie .
Met dank aan iedereen die er was of zaagde , kan ook natuurlijk ...
parcourbouwer van de schorre Boom, Terhagen en waterfront Niel
en volgend jaar een koers daar ? who knows ?
Den Peter

marchermans Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale

We mogen weer terugkijken op een geslaagd evenement!
Het slechte weer van de voorbije weken heeft ons wel wat parten gespeeld maar met 875 deelnemers kunnen we niets anders dan tevreden zijn. Vooral omdat die niets dan lovende commentaren gaven over het parcours en gans de organisatie. Fijn om dat te horen.
We hoorden van veel deelnemers dat ze vreesden voor een nat en slijkerig parcours door de regen van de voorbije dagen. Niets was echter minder waar en de afwezigen hebben dus iets gemist. Het ganse traject was prima berijdbaar.

We proberen zo snel mogelijk foto's online te krijgen.

Bedankt aan alle deelnemers en medewerkers en tot volgend jaar, 25 sept 2016.

Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
875 deelnemers, een succes, vooral met zoveel concurerende tt'n, zoals Kruibeke, Puurs, Londerzeel, Moerzeke en een beetje verder Wieze, allemaal op een zakdoek.
Het extra uitdagende stuk van de Schorre/Terhagen zal daar zeker mee te maken hebben.
Deze stukjes waren de kers op de taart, als je die kers links liet liggen werd het imo een droge taart.
Om de bepijling te volgen was het soms wat giswerk, vooral op de verbindingsstukken ontbraken er aan enkele kruispunten pijlen. Logisch rechtdoor redeneren loste dat op.
Ook in dat bosje tussen de spoorwegsplitsing kon een lintje of een streepke kalk het missen van menige afslag hebben voorkomen.
Dat zijn maar details, belangrijkste was dat ik me goed geamuseerd heb.
Volgend jaar hopelijk weer goed weer, zodat er weer heel wat mooie tracks in kunnen.

La-Pierre Mountainbiker

Mijn bike: Lapierre Pro Race 400

Leuk tochtje, met de Schorre als hoogtepunt natuurlijk. Aangezien dat stuk zo vroeg in de TT komt blijf je daarna wel een beetje op uw honger zitten, maar je kan natuurlijk geen 50km zo'n technische tracks verwachten.
Voor mijn part mogen ze daar volgend jaar nog wat meer lussen maken op dat domein. Mag zelf nog wat moeilijker als die mogelijkheid er is.

-Bevoorrading was oké
-Bepijling kon soms iets beter

DENNISVG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale20
Hierbij een kleine complicatie van de tour. Spijtig genoeg niet alles kunnen filmen
door problemen met de GoPro.

https://www.youtube.com/watch?v=vdFmAhjbVxc

Vorige

Keer terug naar Toertochten