Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Stanny Mountainbiker

Mijn bike: Skinny Gary Fisher, Fat Farley
Steek gewoon geen prive stukken in een TT. Het moet blijkbaar alsmaar exclusiever in het Hageland (Aarschot vorige week ook prive stukken, Rillaar doet dit al een paar jaar).

Om anno 2015 te vragen om geen GPS tracks te verspreiden is niet haalbaar als je enkel al maar kijkt naar de populariteit en het doel van strava.

Wanneer je aan de sponsors, eigenaars en verenigingen zegt dat je zal vragen om geen GPS tracks te verspreiden dan is dat toch ergens een rad voor hun ogen draaien.

Het gevolg zal zijn dat we in het Hageland binnenkort enkel maar TT's kunnen rijden op de bloso routes.

frits motaar Avatar gebruiker
Mountainbiker

Het spreekt toch voor zich dat je als mtb'r niet ergens gaat rijden waar er een "verbodsbord" staat of hangt,dat was vroeger in mijn enduro-tijd zo en is nu niet anders. ](*,)
Anders zoek je toch problemen,maar elk deftig gps-gebruiker weet de track wel aan te passen zodat die "prive-stukken" er niet meer in zitten,anders heb je ook niks aan die track!

Mat_23 Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 8
Wat een gezaag over die gps-tracks.
Als de organisatie die nu niet wil vrijgeven is dat toch hun standpunt.
Ik begrijp hun voorkeur omwille van de privé stukken. Wanneer ze deze uit hun parcours laten zijn er naar mijn mening heel wat mooie stukken uit.

En er zijn genoeg mensen die borden als 'verboden toegang' of privaat terrein negeren.

Rode Kogel Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott 29 pro
inderdaad, respecteer de organisatie ipv. te zagen over gps tracks. Wees blij en happy dat je zo'n fijne privé stukken mag rijden. Blijkbaar toch moeilijk om regels te volgen en respect te hebben voor wat deze organisatie vraagt. Verkloot het nu niet met deze privé stukken perse te willen rijden [-X

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
Allen,

De foto's staan ondertussen online op:
https://www.twv.be/photos/view/48

Mvg,
Kenny

StrammerMax Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Ik kan de commentaren in verband met de singletracks vol korte bochtjes rond boomstammen in combinatie met korte klimmetjes en afdalingen bijtreden. Gewoon omdat zo'n technische hoogstandjes aan mij niet besteed zijn. Allicht zijn er veel bikers die er wel van houden, te zien aan de wijze waarop ik de meesten probleemloos door die bosjes zag rijden. Het feit dat in deze toertocht voor elk wat wils zat is allicht de reden van zijn succes. Dat succes was te merken aan het aantal geparkeerde auto's op de weide. Het drukkende weer speelde mij parten. Wij reden de 65 km maar na 54 km zwoegen zijn we recht weer naar af gereden om uiteindelijk met 60 km op de teller te arriveren. Onze doelstelling niet halen is anders niet van onze gewoonte. Ondanks dat heb ik me die zondag ferm geamuseerd!

Een verslag van deze bangelijke toertocht kan je hier lezen. Omdat het danig lang is, hieronder een samenvatting voor de lezer met weinig tijd.

De toertocht in Tielt-Winge was een parel aan de kroon van het Hageland. Uitstekend georganiseerd door vriendelijke mensen, met een prachtig afwisselend parcours waar iedereen aan zijn trekken kwam! Maar ook bijzonder zwaar! Allicht was dat deze keer omwille van de drukkende vochtige warmte waar ik bijzonder veel last van had. Ik heb onlangs drie tochten gereden in de provincie Luxemburg, toch ook stevig op en af, en daar lang niet zo zwaar afgezien! Ondanks dat de rit al snel een lijdensweg werd, heb ik toch veel plezier beleefd aan deze dag en genoten van de prachtige streek! Het was ook leuk om nog eens te rijden langs plaatsen waar ik al een tijd niet meer geweest was en die ik herkende van mijn deelnames aan tochten in deze streek. De mensen uit Tielt-Winge weten met reden hun tocht ook goed te promoten, want tot ver van hier vond ik de afgelopen weken flyers onder de ruitenwisser! Met mijn excuses aan Jari voor het zo vaak op mij moeten staan wachten…

Afbeelding

Holle weg in het Walenbos te Tielt-Winge

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???

eric66 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"
kenny.m schreef:
Allen,

De foto's staan ondertussen online op:
https://www.twv.be/photos/view/48

Mvg,
Kenny

Thanks maar is zoeken naar een speld in een hooiberg want er zijn maar liefst 1706 foto's :-? :-? :-?

Vorige

Keer terug naar Toertochten