Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

phille Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Bravo met het nieuwe forum !

vertraagzaamheid !

Hopelijk word het een begrip !!!!

Leuk in dit topic is dat er geen gezaag is naar de fotos :-)

DudeWithBike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
phille schreef:
vertraagzaamheid !

Hopelijk word het een begrip !!!!

Leuk in dit topic is dat er geen gezaag is naar de fotos :-)

Haha, schitterend gevonden phille, verborgen talent? ;)

phille Avatar gebruiker
Mountainbiker

DudeWithBike schreef:
Haha, schitterend gevonden phille, verborgen talent? ;)

nixke gevonden, was een plakaat van de mannen voordat het bochtjes-bos begon !
Laatst bijgewerkt door phille op ma 31 aug 2015 14:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Mat_23 Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 8
Gekozen voor de 65km. Mooie tocht!
Vond het kort draaien en keren thv de bevoorrading zeker een +punt. Ideaal om de techniek wat bij te schaven

Een dikke pluim aan diegene die de denne-appels heeft gereven aan deze bevoorrading. :-D

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
Allen,

Langs deze weg willen we, als organisatie, de 1251 deelnemers bedanken. Als we de verdeling over de afstanden bekijken valt ons tevens op dat onze beide marathon afstanden zeker gesmaakt worden! Onze top drie afstanden waren, in volgorde, 50 (457 deelnemers), 65 (323 deelnemers) en 105 (197 deelnemers).

Nog enkele puntjes verduidelijken:

- De 50 km was inderdaad maar rond de 45 km, vandaar ook dat onze website dit reeds vermelde als GPS afstand. Wij hebben in de laatste weken voor onze tocht enkele bossen moeten schrappen omdat we daar niet langer door konden. Op de andere afstanden slaagden we erin om dat kwa afstand te compenseren, maar dat lukte helaas niet voor de 50 km. Onze borden waren natuurlijk al wel gemaakt voor de aanduiding van 50 km... :-).

- Over de single tracks: tja, ik denk dat we niet iedereen kunnen plezier doen, voor de ene zal het teveel zijn, voor de andere te weinig. We proberen daar een goede middenweg in te vinden, en toch te zorgen dat er inhaalstroken zijn zodanig dat de snellere bikers nog kunnen inhalen ook.

- Als organisatie hadden we nog gedacht om op het laatste stuk van de 105 km ergens een drankstand te voorzien. Dit hebben we helaas, wegens de drukke voorbereiding, nog vergeten te voorzien de dag zelf. Normaal gezien was deze niet nodig, maar inderdaad met het warme weer was het wel welkom geweest! We nemen dit zeker mee naar komende edities toe!

- De persoon die onwel was geworden is teruggebracht naar de sporthal, waar hij zich toch al beter voelde en op zelfstandige basis naar huis is gereden.

- De foto's worden in de loop van deze week gepubliceerd op onze clubwebsite (www.twv.be). We sorteren momenteel de 2000+ foto's uit om ze dan later te kunnen uploaden naar onze website.

Ondertussen zijn wij als organisatie ook klaar met deze editie, na een volle week voorbereiding, de organisatie zelf en nog een dagje alles afbreken en opruimen zijn we allen moe, maar zéér voldaan. We zijn zeer tevreden met jullie reacties en proberen opmerkingen mee te nemen naar onze komende edities!

We hopen jullie dan ook te mogen verwelkomen op onze eerste herfsttocht, op zaterdag 7 november (en niet 8 november zoals iemand hier aanhaalde) aan de Sporthal!

Namens de Tieltse Wielervrienden en werkgroep mountainbike,
Kenny

robert40 Mountainbiker

Mijn bike: GT, Sensa.
Gevonden: 1 paar handschoenen, fietscomputertje, bril.

rx-ke Mountainbiker

Mijn bike: SCOTT SCALE 20
Geweldige tocht!
Voor mij, alleen maar positieve punten voor de organisatie.
Het was warm ,zeer warm, ik heb nog nooit zoveel gedronken aan de bevoorradingen.
Heb de 65 gereden en ik was blij met die heerlijke rijstpap aan de eerste bevoorrading na dat bosje zonder einde :-D
Tot volgend jaar of mischien toch die herfstocht meepikken?

frits motaar Avatar gebruiker
Mountainbiker

kenny.m schreef:
frits motaar schreef:
heeft er iemand de track v/d 100km opgenomen?
ik kon er niet bij zijn wegens operatie van mijn gescheurde gewrichtsband aan de pols.

frits-motaar@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

dank u!

Beste,

Onze tocht bevat privé stroken. We hebben een delicate relatie met deze mensen en zouden appreciëren dat niemand onze tocht nadien nog rijdt. Verschillende bossen zijn trouwens ook afgesloten met poorten of hekken.

Als jullie de stukjes nog eens willen rijden zijn jullie welkom op zaterdag 7 november of 28 augustus volgend jaar.

Mvg
Kenny

Dat "narijden" zal toch niet voor dit jaar zijn vrees ik,ik ben nog enkele maanden "out".
Wat die "privé bosjes" betreft,dat zijn er maar een 3 tal zoals ik kan zien,die bypass ik dan wel.
Om iemand zomaar te verbieden om een rit na te rijden zal moeilijk zijn,met al die gps'n....... :-k
groetjes

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
Hallo Frits,

In onze tocht zitten 8 privé bossen en verschillende natuurgebieden die normaal gesproken niet toegankelijk zijn met de fiets. Deze gebieden stellen de privé eigenaars, Natuurpunt en het Agentschap Natuur en Bos enkel uitzonderlijk open voor fieters op toertochten zoals de onze.

Elk jaar op rij moeten wij vechten om door deze bossen te mogen blijven rijden. De privé eigenaars willen vanzelfsprekend dat hun eigendom slechts eenmalig opengesteld wordt, maar ook de beheerders van de natuurgebieden willen dat het afwijken van Bloso routes of goedgekeurde wegen voor fietsers beperkt blijft tot georganiseerde evenementen.

Om een voorbeeld te geven: dit jaar waren wij in het Troostembergbos bijna verplicht om enkel het Bloso parcours te volgen. Het Agentschap Natuur en Bos, welke beheerder is van het bos, stelde als reactie dat er momenteel teveel wordt afgeweken van Bloso routes buiten organisaties en dat zoiets niet de bedoeling is. Wij willen vanzelfsprekend meer kunnen aanbieden dan een Bloso route en hebben dit verder besproken met de boswachter en zijn uiteindelijk op een compromis uitgekomen. Maar, als morgen iedereen gewoon de bordjes gaat negeren, en zomaar overal in de bossen gaat rijden, vrees ik dat we op termijn de toertochten kunnen vergeten, aangezien elke organisatie op den duur verplicht gaat zijn om Bloso te volgen... en daar gaan jullie nu eenmaal niet voor willen komen.

Vandaar dat wij uitdrukkelijk vragen om de delicate verhoudingen die wij als organisatie hebben met de privé eigenaars en de natuurbeheerders te respecteren, en dan ook de tocht niet volledig na te rijden. Dat is dan ook de reden waarom wij zelf geen GPX tracks publiceren, en ook vragen aan jullie om dat niet te doen.

We kunnen vanzelfsprekend niet verbieden om de openbare wegen te gebruiken, maar respecteer a.u.b. wel de bossen. Als het privé eigendom is ga je niet zomaar op die eigendom. Hetzelfde geld als er een bordje staat dat je er met de fiets niet door mag rijden, dan doe je dat ook niet. Enkel op die manier kunnen we allen de toekomst van de toertochten blijven verzekeren.

Mvg,
Kenny

phille Avatar gebruiker
Mountainbiker

Kenny sorry maar dat haalt geen steek, plaats de GPX track op jullie site en zorg dat de prive stukken daaruit zijn met een alternatief, mocht er ooit iemand de track willen rijden komt hij naar jullie site en zal hij die prive stukken vrijwaren
Op onze tocht doen we geen prive stukken en de week voor de TT word alles vrijgegeven, die gps gebruikers kunnen je soms wel eens helpen, op plaatsen waar weer eens pijltjes zijn verdwenen zullen zij wel de juiste weg kennen ...

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten