Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

DonManolo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon
Enorm genoten van deze leuke toertocht, alleen het warme weer maakte het wel zwaar. De bevoorradingen waren ook in orde, zeker de 2e bevoorrading waar er heerljike rijstpap aanwezig was! Bepijling was ook dik in orde! Mijn ervaringen van de tocht https://youtu.be/Yg4WM8w0CPM

DudeWithBike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
Na drie weken geen fiets omwille van vakantie was de 50 (die er bij mij en paar maten maar 44.2 bleken te zijn) zeker genoeg, lag het enkel aan mij of was dit toch een behoorlijk zwaar parcours? Wel mooi, deftige bepijling en bevoorradingen, enfin, niks op aan te merken!

Biestie1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Kona
=D> voor het mooie weer, dat was wat anders dan vorig jaar !

Op de 100-only stukken heb ik werkelijk geen kat gezien en aan de bandensporen te zien, denk ik niet dat er 10 man de lange afstand gereden heeft.
Mooie tocht zoals steeds, al moet ik eerlijk zeggen dat dat draaien-rond-elke-boom, niet persé hoeft voor mij. Eén bosje ok, maar na 4 bosjes had ik daar wel mee gehad. Trouwens met een 72cm stuur was het dikwijls heel nipt !

davefsr Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark SL
ook voor de lange afstand 103km gekozen met 5 man en idd geen kat te zien. mooie tocht. de warmte, korte klimmetjes, draaien keren in prive bosjes (soms erover)
maakte het toch vrij zwaar.

eric66 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"
Goh wat was het warm gisteren, heb nog nooit zoveel gedronken op een TT.

Idd drank genoeg op de bevoorrading. Heb de 100 willen rijden en ook steeds gevolgd maar op BV3 was het voor mij toch te warm om de resterende 30km met 1 bidon te rijden, daar had idd nog een drank-only mogen staan dan had ik het wel gedaan, maar toch blij met 84km op de teller.

Wat betreft die singletrack op een zakdoek groot, brengt voor een marathon niet echt een meerwaarde, OK, die aan BV2 waar maar geen einde aan kwam was genoeg geweest maar die twee andere die ik heb gereden hadden niet gemoeten.

Had na 28km kettingbreuk, en na stukje te wandelen toch 2 toffe kerels die zijn gestopt en met een powerlink mij uit de nood geholpen zodat ik toch nog lang op de fiets heb kunnen zitten, hebben we goed gemaakt aan de aankomst met een frisse pint

Voor de rest, prima tocht, alles er op en er aan =D> =D>

Rode Kogel Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott 29 pro
de prive stukken met het vele draaien en keren vindt ik wel leuk. Ik heb de 105km afstand gereden en heb me daar geamuseerd. Dat is toch leuk en hoort wel in een marathon ipv. steeds dezelfde saaie rechtdoor stukken.
Af en toe rond bomen draaien en na een tijdje wist ik niet meer waar ik was in de prive-bos.
De gevaarlijke oversteken stonden goed aangeduid met een 'gevaar' bordje.
:-D

aakman Mountainbiker

de 65km gereden.. enorm geamuseerd op dit parcours!
zwaar afgezien door de hitte, maar de BV'en waren perfect in orde eveneens als de bepijling.
het gedraai rond elke boom was fijn, maar mss toch iets minder bosjes eruit pikken..

nogmaals bedankt aan het koppel dat me na +-50km geholpen heeft met de kettingbreuk!!

eric66 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"
Rode Kogel schreef:
Dat is toch leuk en hoort wel in een marathon ipv. steeds dezelfde saaie rechtdoor stukken.
:-D

Ieder zijn mening maar mijne was overdaad schaadt, en singletracks zijn leuk in een marathon en meestal niet gewoon rechtdoor....vandaar singletrack

looky marc Mountainbiker

Mijn bike: look 986 XO

Bevoorradingen waren dit jaar in orde. Precies toch meer moeite gedaan naar aanleiding van slecht water vorig jaar. Waarvoor dank!
Laatste post stond een eindje verder, zodat ze niet opnieuw water moesten tappen aan t kerkhof. Ik zag ook waarschuwingsstickers op de vaten, dat ze die moesten spoelen....
Voor de rest een zeer mooie toertocht!

DudeWithBike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
eric66 schreef:
Ieder zijn mening maar mijne was overdaad schaadt, en singletracks zijn leuk in een marathon en meestal niet gewoon rechtdoor....vandaar singletrack

Single-tracks zijn heel leuk maar ik denk wel dat er een verschil is tussen een "natuurlijke" vlotte single-track en eentje met 20 veel-te-korte bochten op 4 vierkante meter... Geef mij maar die eerste, en liefst zoveel mogelijk! Dat tweede, tja, daar ben ik gewoon niet zo goed in en ik ambeteer er door mijn trager tempo dan enkel de achterliggende bikers mee...

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten