Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

30.08.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
Hallo,

Vanuit Mechelen, voor de 105 km, zijn de kortste punten op het parcours op te gaan:
1) In Nieuwrode, ter hoogte van het kruispunt van Vliet - Zandstraat - Terheideveldweg. Het parcours komt hier vanaf de Kriesberg via een veldweg en gaat de Terheideveldweg in richting crossparcours Benneberg.
2) In Sint-Pieters-Rode, in de buurt van het Kasteel van Horst, ter hoogte van het kruispunt Luttekolen - Horststraat - Lozenhoek. Wij komen vanaf Luttekolen (single track naast de Molenbeek) en rijden richting Lozenhoek.

De verschillende teams van onze club zijn ondertussen in de bossen bezig met het nodige snoeiwerk om te voorkomen dat jullie doorntakken of dergelijke in jullie gezicht of tegen jullie benen/armen krijgen. Algemeen zijn wij momenteel zéér tevreden van de staan van het parcours. In tegenstelling tot vorig jaar, toen we bijna een hele maand augustus regen hebben gehad, en de grond verzadigd was, kunnen we nu stellen dat de ondergrond nog redelijk droog is en nog wat regenbuien kan verwerken indien nodig. Om een voorbeeldje te geven, vorig jaar stond er aan het begin van het parcours een beruchte grote plas, momenteel is hier geen enkel spoor van water te zien. Dat hebben we gelukkig te danken aan de redelijk droge zomer! We duimen dat de ondergrond zo blijft en zullen na onze eerste afpijlingsronde komende vrijdag een actuele status van het parcours geven.

Tot zondag!
--
Kenny Moens
Werkgroep Mountainbike
Tieltse Wielervrienden vzw
www.twv.be

Speedy G. Mountainbiker

Mijn bike: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL
Regen of geen regen, nat of niet nat.
Wij zijn aanwezig maar liefst onder een stralend zonnetje want anders gaat het een erg zware tocht worden voor mijn zoontje.

spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Doet de 105 km een grote extra lus van 40 km of is dit verspreid over verschillende kleinere lussen?
Het zou goed weer worden dit weekend, ik kijk er al naar uit.

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hallo,

De 105 km heeft 6 extra lussen ten opzichte van de 65 km.

Mvg
Kenny

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hi,

Vandaag gaan onze afpijling teams aan het werk om alles op tijd klaar te stomen.

Vanavond een eerste parcours status.

Tot zondag!
Kenny

toerist Mountainbiker

Mijn bike: Giant
Goedenavond,

Is het parkoer gelijkaardig met Rillaar (tt april) of tt Kortrijk-dutsel of tt Aarschot (vorige week)?

Gaan jullie in dezelfde streek of krijgen we andere wegen onder de wielen?

Ik kom van West-Vlaanderen, kwestie om te weten of ik iets nieuw kan ontdekken.

Thx

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hallo,

Onze tocht bevat gedeelten van Rillaar (Houwaartseberg / Tienbunderbos), Kortrijk-Dutsel (Troostemberg) en ook delen van Aarschot.

Desalniettemin bevat onze tocht nog andere stroken die deze tochten niet aandoen.

Onder andere enkele unieke privé stroken welke anders niet toegankelijk zijn.

Toestand van het parcours is momenteel natter dan eerder deze week door de regen van donderdag. Echter hebben we er goede hoop op dat er nog veel opdroogt de komende dagen. Het parcours is alleszins in betere staat dan vorig jaar!

Tot zondag,
Kenny

phille Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Bravo met het nieuwe forum !

goei tochtje altijd het meeste uit de streek gehaald, super goedkoop als je vergelijkt met andere 100km ritten

ZoeNK present !

wortelstoemper Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Epic
Komt de 20km langs Wersbeek achter 'de muggenberg'? Ik heb de pijltjes gezien en zou deze tocht graag met mijn kinderen doen. Het zou praktisch zijn om er hier op te springen en onderweg dan in te schrijven.

Thumbler Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale

In Wersbeek komt enkel de 105.

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten