ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jonetteke
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 21 aug 2014 18:39
Rijdt met: Rocky Mountain

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Jonetteke »

Genoten van een zeer mooie tocht, perfect geregeld! Chapeau ad organisatie.. Ik woon in een platte omgeving dus heb genoten van de klimme'kes!
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door G-love »

met een man of 5 van aan de kust gekomen en we hebben het ons alleszins niet beklaagd!
top parcours, top organisatie! Chapeau!
Volgend jaar zij we er opnieuw en tzal met meer volk zijn! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door RockShark »

Ook net terug thuis van de 110 km, expres laat gestart om de drukte te vermijden (ze vreesden aan de start dat ik al niet meer afkwam :lol: ).

Tof tochtje, op het einde door eigen stommiteit en vermoeidheid paar keer kort misreden, ik moet beter op de pijlen leren letten. :oops: De vermoeidheid zorgde ook voor wat stuurfouten, maar ook dat ik het lege energyshotje vlotjes naast de vuilbak gemikt heb, mijn excuses :oops:

De spaghetti heeft gesmaakt, de massage doet hopelijk straks deugd (stevig op mijn tanden mogen bijten) en de t-shirt hangt al rond mijn schouders :-D Hopelijk tot volgend jaar!
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door roelp »

Van thuis uit vertrokken voor de 110km.
Tegen dat ik aan de start was, was de inschrijving natuurlijk al lang dicht (moest nog zelfs moeite doen om mijn 10 euro bijdrage te betalen), en waren de pijlen reeds weggehaald. Uiteindelijk in Testelt terug op het parcours gekomen, en toch nog met 95km terug thuis gekomen. Tevreden van een mooie tocht.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door tipi »

Ik had eens een discussie met iemand op smoelenboek die vond dat tt's niet de moeite waard zijn. Hij zal dan deze wel deze nog niet gereden hebben me dunkt☺. Alles uit de streek gehaald, goede bepijling, beetje technische spielerij, lekkere bevoorrading en zelf schoon volk. Hiervoor kruipt deze jongen met plezier om halfzeven uit zijn nest. Proficiat en tot de volgende! En thanks aan ninerboy degrenne om met zijn tangetje mijn powerlink los te maken of ik stond naar nog te prullen.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door koppigaard »

We worden hier in Vl. Brabant nogal verwend de laatste weken. We mogen zeker niet klagen over het aanbod. Telkens een uitdagend parcours, tot in de puntjes georganiseerd. Vandaag was het weer van dat. Het gevaar van "verwennerij" is dat er op den duur "gewenning" gaat optreden. Het enthousiast gevoel vorig jaar na de 80 km is vandaag minder uitdrukkelijk aanwezig. Alsof ik wat heb gemist. Zal aan mij liggen zeker, met de leeftijd verdwijnt de passie ook een beetje. Natuurlijk blijft dit een mooie TT die al in vet rode letters geboekt staat in mijn agenda van 2016.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door DDT-STAS »

Wij stonden voor de 1ste keer in deze streek a d start..
Was een prachtige TT en dito organisatie =D> =D> =D>
Tot de volgende!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door Speedy G. »

Tja, wat kan ik nog meer zeggen over deze tocht.
NIETS dan lof eigenlijk.

We zijn vertrokken voor de kidstoer samen met mijn zoontje van 5 (hij wordt 6 midden juli) en mijn broer en het was letterlijk bos in, bos uit. Zo goed als geen baan onder de wielen gekregen.
Simpelweg subliem.

Ik wist dat we geen bevoorrading kregen op deze kidstoer en toen we op km 10,9 aankwamen, ging de kidstoer afsplitsen van de rest. Zwaar aan het twijfelen wat te doen want Xiebe (mijn zoontje) zat nog erg fris, was niet te hard van stapel gelopen in het begin en hield nog altijd een zeer mooie, constante snelheid aan.
Toen besloten om eens heel gek te doen en de 25km te volgen. :-" De bevoorrading kon imo niet veraf meer zijn en daar ter plaatse konden we de situatie nog eens bekijken om eventueel op onze stappen terug te keren ofwel af te snijden. De bevoorrading kwam echter pas na 14,1km in totaal en omdat hij ook nog altijd redelijk fris zat, besloten om door te rijden op het parcours van de 25km. Het was in feite nog maar 11km dus dat moest wel haalbaar zijn. Aan de bevoorrading hem goed laten eten en wat drinken en ook onderweg met regelmaat gestopt om wat te laten drinken.

Na de bevoorrading begon het precies wat meer op en neer te gaan met redelijk wat hellingen en afdalingen en hij heeft ze quasi allemaal naar boven en beneden gefietst. Een paar gingen niet maar dat kan uiteraard geen kwaad zolang we in eerste instantie maar proberen. Op die ene afdaling met het bordje "gevaarlijk" heb ik hem halverwege terug laten opstappen om de rest naar beneden te fietsen wat allemaal erg goed ging.

De kilometers volgden elkaar goed op en op kilometer 24 dachten we dat we er waren toen er een bordje opdoemde met het opschrift "5km". #-o
Dit was absoluut NIET de bedoeling maar je MOET door en hij heeft het uiteindelijk perfect gehaald met toch nog wat jus over in de benen want thuis gekomen kroop hij onmiddellijk terug op zijn fiets om hier in't straat nog wat op en af te fietsen. Het was precies alsof dat hij vandaag super goed was.

Binnengekomen met uiteindelijk 29,4km) en dat kan ik dan ook als enige minpunt van deze tocht aanhalen. Hoe moeilijk kan het zijn om die afstanden nu eens goed te krijgen???

Voor de rest eigenlijk perfect. Een SUPER parcours waar ik voor deze korte afstand niets op kan aanmerken; bos in - bos uit, quasi geen asfalt gezien.
Perfecte bevoorrading, werkelijk een super tocht !!! =D> =D>

Ook een enorme dank aan iedereen die zo geduldig was om af en toe wat te wachten tot wij uit de weg konden gaan en ook voor de ontelbare aanmoedigingen die hij onderweg gekregen heeft. Het waren er misschien nog meer geweest als jullie zijn leeftijd en kilometers hadden geweten. :lol: :oops:

Volgend jaar zijn we terug van de partij.

EDIT over de afstand:
Het heen en terugrijden van de auto naar de start eraf gehaald en zo komen we dan uit op 28km als gemiddelde over 3 Garmin gps-toestellen.
Laatst gewijzigd door Speedy G. op ma 18 mei 2015 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DeGlenne
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 16:31
Rijdt met: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door DeGlenne »

@tipi Graag gedaan. Die tang is al vaak van pas gekomen hoor. Was schoon tochtje heb ervan genoten met mijn singlespeed. Cheerzz
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: ZO 17 / 5 / 2015 3Action Classic

Bericht door DDT-STAS »

ter info: 'vroeger' dikwijls zelfde 'probleem' gehad m.b.t. het aantal gereden kms :-k
Wij hebben gekozen voor de 75kms.
Ik heb een km tellertje van Sigma waar 78km op stonden EN een fietsgps van Garmin waar er op het eind
74 op stonden..
Wil ik maar zeggen dat het aantal gereden kms ook bepalend is volgens welke km-teller er is gemonteerd op de mtb..
Plaats reactie