Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Headshot »

Na de rit heb ik ze ook gezien toen ik mijn saucise aantal moeten was
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Headshot »

Trouwens ook heel rustig opt parcours, precies weinig opkomst
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door lowie »

Vandaag nog eens een toertocht gereden, en dat doe ik nog zelden. Voor deze was wel een reden : 't is een eele scone !
Samen met 3 jonge veulens (Sven, Michiel en Arthur) aan de TT begonnen. Allez : ik ben maar alleen gestart, want wou hen niet teveel tot last zijn.

De parcoursbouwer gaat elk jaar op zoek naar nieuwe singletracks (of hij maakt er nieuwe waar ze verdwenen zijn). Die doorkruisen de grote wouden van o.a. het Wolfsbusch. Niet altijd technisch spul, maar o zo mooie tracks door de regio waar ook de Cimes de Waimes kwam, maar deze tocht is echt leuker !
Nu en dan zaten er wel pittige afdalingskes tussen, maar voor mij mogen ze er nog een paar meer "Danger !" stukken inlassen, ah ja : nu en dan eens kicken houdt je alert.

En zoals gewoonlijk : het liedje van de afwezigen.
Zalige omstandigheden : zo goed als windstil, tussen 13 en 16 graden, dikwijls een lekker zonnetje, en vooral paden die er (op een strook in de 60 km-lus na) verbazend droog bijlagen.
Organisatie top (moet niet altijd een mtb-club zijn) - vriendelijke medewerkers - babbels met bekenden en minder bekenden - biertje après in het zonnetje.

Kortom : weer een heerlijke zondag

een paar fotokes :
https://plus.google.com/photos/10763700 ... 7233697169" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Gke »

Mooie tocht
=D> aan organisatie

er zijn onderweg een aantal keer foto's genomen, iemand een idee waar ik mezelf zou kunnen bewonderen?
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Rucher »

Vandaag met bert afgekomen naar deze TT..eerste keer hier maar aangenaam verrast door omgeving.
Jammer genoeg maar de 30 gedaan vandaag vermits mijne compagnon paar weken niet getrapt had maar zelf enorm genoten van deze afstand en zelf een stevige afdaling . =D> =D> voor de organisatie
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door faf »

Hallo
Hier is mijn video van deze top tocht

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Rucher »

Heeft er iemand de gps track van de 60 , ik heb jammer genoeg gekozen voor de 30 vermits ik samen met kameraad was die enkele weken niet gereden had maar zou deze wel eens volledig willen doen zonder een jaar te moeten wachten :-D
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door lowie »

Rucher schreef:Heeft er iemand de gps track van de 60 , ik heb jammer genoeg gekozen voor de 30 vermits ik samen met kameraad was die enkele weken niet gereden had maar zou deze wel eens volledig willen doen zonder een jaar te moeten wachten :-D
We zijn enkele keren over private boswegen en door openstaande weiden gereden, trajecten die niet eenvoudig te omzeilen zijn.
Ik heb zelf al ondervonden tot wat dit kan leiden (in de Raid des Hautes Fagnes) : weide-poort opengemaakt, vergeten te sluiten en koeien op wandel - over een metalen gekropen en tussen de (dure) paarden doorgefietst >> gevolg :intrekken van latere toelatingen !
(waarmee ik jou niet op voorhand wil beschuldigen hè !)
goendi00
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 mar 2010 19:44
Rijdt met: GT

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door goendi00 »

Weet er iemand wanneer deze TT volgend jaar zal plaatsvinden? Ik wil niet voor het 3de jaar op rij ontdekken dat ik dan reeds andere plannen heb ](*,) ...

Lowie: Ik snap je bezorgdheid ivm privédomeinen en gps-tracks. Maar met een beetje goede wil en het nodige respect, wetende dat je soms via de 'saaie' weg moet (terug)rondrijden, is het wel mogelijk om achteraf nog van deze TT te genieten. De tochten van 2013 en 2014 heb ik probleemloos en met een goed geweten kunnen narijden op deze manier. Natuurlijk heb je hier nul controle over aangezien iedereen via garmin connect aan de tracks kan geraken.
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 26/04/2015 Pont-Ligneuville - 17° Rando de la Truite

Bericht door Rucher »

lowie schreef:
Rucher schreef:Heeft er iemand de gps track van de 60 , ik heb jammer genoeg gekozen voor de 30 vermits ik samen met kameraad was die enkele weken niet gereden had maar zou deze wel eens volledig willen doen zonder een jaar te moeten wachten :-D
We zijn enkele keren over private boswegen en door openstaande weiden gereden, trajecten die niet eenvoudig te omzeilen zijn.
Ik heb zelf al ondervonden tot wat dit kan leiden (in de Raid des Hautes Fagnes) : weide-poort opengemaakt, vergeten te sluiten en koeien op wandel - over een metalen gekropen en tussen de (dure) paarden doorgefietst >> gevolg :intrekken van latere toelatingen !
(waarmee ik jou niet op voorhand wil beschuldigen hè !)

Hoi Lowie, ik had niet de indruk op veel privestukken gereden te hebben maar dit was dan ook maar op de 30 km.
Geen probleem, hopelijk kan ik met jou nog eens ergens een XLke rijden want dan kom ik sowieso op ongekend terrein :-D :-D
Plaats reactie