Zo 19/04/2015 Tangissart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door erwin.91 »

Ik heb een ferme aangename Zondag voormiddag gehad.
Af en toe een extra pijlke zou niet slecht zijn, verder naar mijn mening top georganiseerd.
Chrono gereden en 72,4km en 1434hm op den teller, gemeten met garmin 810.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door henkdetank »

zag 2x fotograaf iemand een idee waar te zien

website neem ik aan #-o
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door el gordo »

Ik ook +- 65 ipv 73
--> Blijkbaar direct na de start, na de starthelling, een klein paadje linksaf naar beneden genomen waarbij ik +- 6km minder heb.

Uiteindelijk ong 1300hms en een stralend zonnetje, wat wil een mens nog meer?
rokl
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 23 feb 2012 21:46
Rijdt met: Grand Canyon CF SL 8.9; Scott Spark 910

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door rokl »

Voor de start van de chrono zij een van de organisatoren nog dat je het padje niet mag nemen, maar rechtdoor moet rijden.
Gebruikersavatar
SoeteD
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 21:38

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door SoeteD »

Zeer aangename tocht gereden, wss de beste van het jaar. Iets later gestart en zo de drukte wat vermeden. Bij nooit file bij de hellingen en afdalingen.Ook 65 km op de teller. Ter compensatie 2,5 km heen en terug van wagen (o) (o) .
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door spiermassa »

sommigen vonden dat ier minder??????kben kik ook teen en tander gewend en heb al technischere dingen gezien.....mo deze tocht in zijn geheel was toch wel af en van begin tot einde plezier om rijden die nooit verveeld.Ja veel te veel volk ,en opstroppingen dus.Ik had 49km en 1050 hm.De kammeraden hadden ook mo 66km ,dus ier zal er een serieus probleemke geweest zijn.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door el gordo »

el gordo schreef:Ik ook +- 65 ipv 73
--> Blijkbaar direct na de start, na de starthelling, een klein paadje linksaf naar beneden genomen waarbij ik +- 6km minder heb.
rokl schreef:Voor de start van de chrono zij een van de organisatoren nog dat je het padje niet mag nemen, maar rechtdoor moet rijden.
Dus de chrono-rijders waren op de hoogte, ik heb als niet-chrono rijder nergens iets gehoord/gezien dat we dat pad niet mochten nemen.

So be it,
ik had graag de 6km extra gehad, maar dit gemis doet geen afbreuk aan deze TT
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door Hans76 »

Yep, de eerste lus hebben we dus gemist :evil: daarom ook aan 65 km. gekomen.
Tangissart is chaos : dat nog niet veel meegemaakt : files, gevloek bij de chrono's omdat die dus wel de beginlus gedaan hebben en zo in de groep van de toerrijders terechtkwamen (persoonlijk vind ik een vrije chronostart beter), den apres, fietsenstalling en mooi weer maken van deze tocht dat hij een beetje slachtoffer is geworden van zijn eigen succes ](*,)
Maar de supergoede organisatie maakt inderdaad veel goed . Er stond inderdaad bijna aan ieder kruispunt begeleiders die de auto's tegenhielden. Ook dat zelden meegemaakt.
Ik weet niet hoeveel inschrijvingen er waren, maar meer deelnemers kan deze TT echt niet verdragen....
Jammergenoeg :(

Desalniettemin zien ze me hier zeker nog terug :-D :-D
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door NielsVV »

Vond deze tocht vorig jaar toch ook beter. Ergerde mij vooral aan de would be Sven Nijs'en die u langs alle kanten voorbij vliegen tijdens een afdaling en als het nadien wat omhoog ging geraken ze niet omhoog!

Ben ook een mtb met een kinderdrager tegengekomen, net aan een vrij forse afdaling. Vond dit eerlijk gezegd niet echt verantwoord.
Had 65km op de teller terwijl ik ook voor de 74km was gegaan.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Bericht door sam2300 »

Later gestart, dus de drukte vermeden, en constant goed kunnen doorrijden. Wel af en toe zoeken naar pijltjes. Die zouden overigens in een minder "natuurlijke" kleur mogen zij.

Wel genoten van het wat mij betreft mooie parcours, en dus jammer dat ook ik maar 65km had. De ravito's waren goed, en de benen ook!;)

Hopelijk tot volgend jaar!
Plaats reactie