09/04/05 - 10/04/05 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

wat vinden jullie van een nachtrit of avondrit

Peiling eindigde op zo 17 apr 2005 20:45

best leuk
34
76%
zus of zo
11
24%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

C-Man schreef:We waren er ook bij, en ik moet eerlijk toegeven het was een mooi opgebouwd ritteke daar in Rillaar. De eerste 20 waren een aanloop, dan een mooi middenstukske en het eind was met momenten heel schoon met enkele pittige klimmen en schoon afdalingskes.
Ze hebben daar in de streek zeker de max uitgehaaldik ben content dat ik daar ben geweest. De ondergrond viel gelukkig op de meeste plaasten heel goed mee en dat maakt ook al veel goed. De regen is achterwege gebleven dat viel super mee en de rijsttaart aan bevoorrading 2 was supergoe en rijkelijk aanwezig door de vele "missers". Jullie hebben niet alleen de rijsttaart gemist maar ook nog een prachtig lusje van 5km. Er stond nochtans een pijltje in de grond.
Weet er iemand trouwens de hm voor de volle 60k?
Rijsttaart ??? Verdorie !!!! :evil:
Is er nog een stukje over ? [-o<
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Een supertocht. We hebben eindelijk eens beseft waarom wij in oost-vlaanderen altijd goed meekunnen met de gemiddelde rijders en waarom dat in Vlaams Brabant niet het geval is. En waarom dat er hier op het forum zijn die de tochten aan 'ons' kanten, dwz voet van de vlaamse ardennen, regio geraardsbergen - zottegem, toch niet zo speciaal vinden. Het is heel simpel: zo'n steile klimmetjes (met dan nog boomwortels en al erbij) en dito afdalingen kom je bij ons niet tegen (bij ons wordt rond de berg ipv recht op de berg gereden). Maar toch ons best gedaan en overal op zijn minst aan de klim begonnen (zelf op het stuk van de 35%, ongeveer tot 1/3 de geraakt). Op een paar plekken niet bovengeraakt (zoals op de 35%) maar hier en daar wel, waar er een hele hoop aan het stappen waren (al heb ik daarvoor soms tot het uiterste moeten gaan, en over iemand zijn voet moeten rijden, sorry daarvoor:-)). Wat me wel stoorde was dat velen idd niet probeerden om boven te rijden en een keer ze aan het wandelen waren ook niet meer achterom keken naar mensen die toch probeerden boven te rijden. Bovendien gingen ze dan meestal nog eens op het beste padje gaan lopen, waardoor het, als je het dan toch wou proberen nog eens 2 keer zo moeilijk werd. Aangezien ik sowieso niet zo goed kan verdragen dat ik niet bovengeraak (behalve bij de 35%) als ik niet tot het uiterste ben gegaan vind ik meestal niet zo wijs als ik dan moet stoppen omdat er mensen in de weg lopen.
Ik kom zeker terug en ooit ( :roll: :bounce: :lol: 8) ) rij ik overal boven.

Goeie organisatie, goed uitgepijld, goede bevoorrading (alleen hoop ik dat ze het wat opgeruimd gekregen heb, het lag echt wel heel vuil toen we er passeerden); ik heb me geamuseerd!! =D>
Gebruikersavatar
Steven 13
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 13:19
Rijdt met: Trek

Bericht door Steven 13 »

Wat de rijsttaart betreft; die is jammer genoed op maar die zal er volgend jaar zeker weer bij zijn.
En wat de opkuis van de bevorrading betreft; deze is ook weer zo groen zoals ze in het begin was.
Gebruikersavatar
Duvelken
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 mei 2003 13:06
Rijdt met: TREK Fuel 110
Contacteer:

Bericht door Duvelken »

Ik heb de 45 km gereden ( 44,7 en 565 hms )

Schoon toerke met toch moeilijke stukken ( allé voor mij toch )
en prachtige afdalingen ( al veel gemakkelijker voor mij )

Spijtig van die koude douche achteraf

De rest was prima
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Musti schreef:...
Proficiat da ge het toch geprobeerd hebt bij die 35% =D> .
Het viel mij ook op da der veel waren die in de weg liepen op de klimmetjes. Comp r had blijkbaar een reuzedag want op de
Kaaskorf-berg reed hij ook zonder problemen naar boven. En het was daar ni echt droog. Maar da liep daar dus vol afstappers (ik ook voetje moeten zetten maar ben wel terug vertrokken geraakt) en die gingen dus genen milimeter uit de weg he. Ikke hem maar aanmoedigen en roepen op die mensen die daar opt berijdbare pad liepen en dan moest em nog bijna hun schoenen uitrijden vooraleer ze aan de kant gingen. Maar ja, da hebt ge altijd alst zo druk is natuurlijk en het is ook ni altijd mogelijk om aan de kant te gaan.

En over de bevoorrading. Blijkbaar zijn er die het verschil ni kennen tussen PMD en GFT?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

modderkieken schreef:
Musti schreef:...
Proficiat da ge het toch geprobeerd hebt bij die 35% =D> .
Het viel mij ook op da der veel waren die in de weg liepen op de klimmetjes. Comp r had blijkbaar een reuzedag want op de
Kaaskorf-berg reed hij ook zonder problemen naar boven. En het was daar ni echt droog. Maar da liep daar dus vol afstappers (ik ook voetje moeten zetten maar ben wel terug vertrokken geraakt) en die gingen dus genen milimeter uit de weg he. Ikke hem maar aanmoedigen en roepen op die mensen die daar opt berijdbare pad liepen en dan moest em nog bijna hun schoenen uitrijden vooraleer ze aan de kant gingen. Maar ja, da hebt ge altijd alst zo druk is natuurlijk en het is ook ni altijd mogelijk om aan de kant te gaan.

En over de bevoorrading. Blijkbaar zijn er die het verschil ni kennen tussen PMD en GFT?
Is mij ook opgevallen....bekertjes in de groene bak en bananenschillen in de blauwe zak.
Maar ja...wij zijn in de namiddag met de kinderen naar de dierentuin geweest en daar hebben ze ook een groene gft-bak in de bomen bij de chimpansees hangen... :lol: :lol: :lol: Echt waar !!!!
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

btw, de 35% was er 42 op het steilste stuk, zijn de rillaarse bikers er zelf niet opgeraakt?

Maar goed het is hen vergeven, ik heb er maar ene zien oprijden.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Van Cot schreef:btw, de 35% was er 42 op het steilste stuk, zijn de rillaarse bikers er zelf niet opgeraakt?

Maar goed het is hen vergeven, ik heb er maar ene zien oprijden.
ik heb er ene gezien die op 5 meter van de top is moeten afstappen, gelukkig want ik riep juist hardop dat ik degene die ik daar aan op zag rijden een vat gaf!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

flip schreef:
Van Cot schreef:...
ik heb er ene gezien die op 5 meter van de top is moeten afstappen, gelukkig want ik riep juist hardop dat ik degene die ik daar aan op zag rijden een vat gaf!!!!!!!!!
Daarna bent ge maar snel verder gereden zeker :wink:
Gebruikersavatar
Steven 13
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 13:19
Rijdt met: Trek

Bericht door Steven 13 »

Het stijlste stuk zal inderdaad nog een beetje meer zijn dan 35%. Maar die 35% is het gemiddelde. En wat dat vat betreft ... Bij de Rillaarse Bikers zijn er wel enkele dat daar boven rijden dus, laat het vat maar komen :-D :-D :-D Er zijn dan natuurlijk wel geen andere bikers die daar in de weg rijden.
Plaats reactie