Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rubber Duck
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 24 nov 2005 23:11
Rijdt met: EDNINE
Contacteer:

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Rubber Duck »

go2go2 schreef:Wat mij betreft vooral enorm veel respect voor de moeite om elk jaar toch weer aanpassingen aan te brengen aan het parcour. Afstanden en bevoorradingen moeten kloppen, de tocht moet opnieuw in kaart gebracht worden,... Hier steekt duidelijk werk in. De organisatie was, zoals alle vorige jaren, weer uitmuntend op alle vlakken.

Wat opbouwende opmerkingen :
-Had de indruk dat de mooie stukken vorig jaar iets beter gespreid waren. Het einde miste de kruiding die er vb. vorig jaar nog wel was met het bosje dat nu in het begin stak. Maar voor alle duidelijkheid het was nog altijd schitterend he.
-Ik snap volledig de keuze om kortere afstanden niet over de technische stukken te sturen om filevorming te vermijden. Door zelf de lange afstand te rijden heb ik hier zeker niet te klagen. In de club zitten echter heel wat mensen die, om diverse redenen (tijd, leeftijd,...) kiezen voor de kortere afstanden maar technisch wel wat aankunnen. Voor hun was de tocht iets minder. Zij werden langs de leuke stukken geleid ipv erover. Ik geef het maar mee.
Bedankt voor de opmerkingen. We proberen daarmee zoveel mogelijk rekening hiermee te houden en elk jaar een beetje beter te doen. Wat de technischere passages betreft was dit een verbeterpunt van vorig jaar. Toen had den we moeilijk gemakkelijk met als resultaat filevorming in enkele single tracks. Tijdens de zaterdag ritten zaten deze passages er wel in voor de kortere afstanden omdat er Dan veel minder starters zijn en het risico op filevorming nihil is. We kijken wat we hieraan kunnen doen. Thanks
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door koppigaard »

Verander maar niet te veel. Hou de organisatie van zo'n event voor je zelf ook nog plezant. Zoiets straalt af op de deelnemers.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Z. »

koppigaard schreef:Verander maar niet te veel. Hou de organisatie van zo'n event voor je zelf ook nog plezant. Zoiets straalt af op de deelnemers.
Mee eens. Houden zoals het is.
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door go2go2 »

Het is altijd zoeken om de tocht voor elke afstand even aantrekkelijk te maken. De combinatie met verschillende afstanden die op verschillende momenten over de technische stukken komen in combinatie met opsplitsing moelijk/makkelijk lijkt mij de beste oplossing maar is het moeilijkste te realiseren.
Ik gaf wat feedback van de kortere-afstand rijders. De focus lag duidelijk op de langere afstanden. Ik denk dat 80% van de, terechte, lyrische reacties hier ook komen van de lange afstandrijders waardoor dit signaal misschien niet gegeven werd.
Maar ik herhaal : dit is opbouwend. Ook al geef ik hier een kleine opmerking over het parcour, niemand kan opmerkingen geven over de organisatie want die is echt van het beste wat ik al meegemaakt heb.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Serge R »

Zondag samen met enkele leden van http://hmtb.be/" onclick="window.open(this.href);return false; naar Rillaar gekomen.
Zelf de 85 rit gereden en nergens iets over te mekkeren.
Proficiat aan de parcoursbouwers en een welgemeend dank u wel aan alle medewerkers van de Rillaarse Bikers.
Ghostkebel
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 aug 2008 11:43
Rijdt met: C'Dale F-SI Carbon 1 WWW.MTBFORZA.BE
Contacteer:

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Ghostkebel »

MTBFORZA was ook aanwezig. We hebben ons goed geamuseerd. Was nog eens echte "montenbaaik" 8) . Zelfs "FORZA TV" was aanwezig, zie die nog eens willen nagenieten moeten maar eens surfen naar FORZA TV

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door StrammerMax »

Een verslag van de avond/nachtrit op zaterdag 11 april 2015 kan je hier lezen!

Afbeelding

Rillaarse Bikers...

Afbeelding

Kettingzaagkunst...

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Speedy G. »

Met behulp van de organisatie een "kidstoer" in elkaar gestoken wat uitiendelijk 17km met 130hm bleek te zijn en hij heeft zich REUZE geamuseerd.
De erg zware beklimmingen heb ik uiteraard links/rechts laten liggen maar die asfalt- en later zandbeklimming vlak na de laatste bevoorrading is ie toch maar mooi volledig zelfstandig naar boven en naar beneden gefietst. Papa uiteraard zo fier als ne pauw en zoonlief stond er ook bij te blinken toen hij achterom keek. :bounce: :bounce:

We hebben er echt van genoten en zijn eerste "echte" hoogtemeters zijn een feit en smaken naar meer.
Bepijling perfect voor zover we die gevolgd hebben, bevoorrading met passage door de schuur was weeral speciaal en toch zeker voor mijn zoontje die het eerst niet echt kon vatten dat hij een huis mocht binnen rijden.

Chapeau aan de mannen om dit allemaal weer voor elkaar te krijgen en dat 2 dagen op rij.

Als ik toch een kleine "opmerking" mag maken --> de bikewash is perfect met die staanders maar een kinderfiets past er niet op. :-D
Oh en ik vond ze iets te dicht bij elkaar staan want ik kreeg constant water over me heen van de gebuur. :oops:
Rillaarse Biker
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 20:31
Rijdt met: Stevens

Re: Zaterdag 11 en zondag 12 april rillaar

Bericht door Rillaarse Biker »

We willen jullie allemaal bedanken voor de positieve commentaren, we hebben er hier veel gelezen op het forum en we kregen er ook heel wat persoonlijke via mails en na onze tocht. We hadden meer dan 2100 inschrijvingen en alles is vlot verlopen.
Noteer alvast 9 en 10 april 2016 in je agenda voor de 17e editie. We zullen hetzelfde concept gebruiken maar ik garandeer je dat de Rillaarse Bikers weer voor enkele aangename verrassingen zullen zorgen. :-D :-D :-D
Plaats reactie