Andenne - 22.03.2015

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vanjb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 20:01
Rijdt met: Cube ltd race 2011

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Vanjb »

Het is mij en mijne maat opgevallen hoe de tt rijders vriendelijk plaats maakte voor de chrono rijders
merci hiervoor,heb een heel fijne dag gehad
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Z. »

Ge ziet he, el toro, zo dwaas was het niet ;-)

Wel dwaas was om de chrono aan te vatten na 3 dagen ziekte. Uitgereden, daarmee is het gezegd.

Het was alweer een hele toffe tocht, gelukkig iets minder vettig dan vorig jaar. De opmerking over asfalt kan ik wel volgen. Alleen wordt die hier ruimschoots gecompenseerd door de mooie bosstukken.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Z. schreef:Ge ziet he, el toro, zo dwaas was het niet ;-).

Ik had al eerder gezegd dat ik: le fou les pays bas ben/was

Al voelde ik mij vandaag gelukkig niet zo. :-"
Gebruikersavatar
Mobyboy
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 08 apr 2007 19:13
Rijdt met: Specialized S=works / Niner Air9

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Mobyboy »

Prachtige rit, echt genoten al waren de laatste hoogtemeters iets moeilijker om te verteren :) Merci Andenne!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Alles valt weer in het niet, als je dan weer leest van een overleden mede biker tijdens de toertocht van Poederlee.

Veel sterkte gewenst aan familie en aanverwanten.
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door tyro13 »

Idd bevestiging zoals zovelen. Mooie rit paar mooie technische klims en afdalingen.
Enkel de stukken langs de Maas waren wat saai, maar voor velen een recup strook en een plaats waar de kms dan wat sneller vooruitgingen.
Bv waren dik in orde en dat voor 5€..... Niet te verstaan dat je dan voor sommige tochten (veelal weg ) moet 25 a 30€ betalen.
Kortom genoten van de 67km die ik niet lastiger vond als de week ervoor in Thuin, waar de klims steiler waren en de ondergrond veel zwaarder bolde.
Mij zien ze hier terug.
Nog een woordje over de chronorijders, niet zoveel last gehad van onbeleefde of roekeloze rijders.
Het is toch even een kleine moeite even opzij te gaan als de plaats zich ertoe leent, en aan de chronorijders even wachten een de TT rijder zijn technische strook laten rijden als er geen plaats is komt de benen even ten goede....
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door madskatingcow »

Het was vrij zwaar vond ik, de recup stukjes waren enkel die langs de Maas, voor de rest was het ofwel omhoog, ofwel omlaag. Hier en daar moest je vanwege de zuigende ondergrond zelfs bergaf bijtrappen of je viel stil.

De omgekeerde richting van vorig jaar vond ik persoonlijk nog net iets mooier dan nu. Buiten één clown zonder helm en mét zweetband, die telkens het file was te voet langs de kanten wou passeren maar telkens van een kale reis terugkwam, geen last gehad van chronorijders.

Wat wel opviel : zéér veel e-bikes, zelfs bij de jonge(re) mensen. Je weet natuurlijk nooit waarom ze een e-bike hebben : medische redenen, ouderdom, etc? Twee weken geleden Spa idem : bergop op technische passages aangevlogen komen, zich tussen een groep die wiel aan wiel bergop aan het rijden is willen smijten (waar dus echt géén plek is), en dan één gladde wortel en het achterwijl zwiept weg. Gevolg : e-Biker tegen de grond :wink: Bij momenten denk ik toch 'het nieuwe motorcrossen' ?
Gebruikersavatar
celiazed
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 apr 2007 21:03

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door celiazed »

resultaten staan online

http://www.vtt-primavera.com/wp-content ... o-O2MC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

3de plaats, tevreden :)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kazzz »

El Toro Cycling Club HB schreef:Voor degene die mijn vraag of ik een 28T moest steken of 30T in twijfel trokken en door hun ervaring , die vraag enigszins ook belachelijk vonden:

ik was blij dat ik op advies van anderen die mijn vraag wel serieus namen de 28T had gestoken, in het begin kon ik het met een tandje zwaarder af, maar gaande weg was ik erg blij met de 28t, (de vraag als mtb'er van les pays bas, maakt deze vraag toch echt gerechtvaardigd 28t of 30T?)
Ik weet niet wie het in het belachelijke heeft getrokken, maar ik in ieder geval niet. Ik heb gezegd dat ik het wisselen van een 28T, 30T niet snap. Het enige wat je wint is een beetje snelheid naar beneden of op platte stukken, die je op een tocht als Andenne toch niet zal halen omdat er enigszins toch ergens recupped moet worden, dus... Daarom is het volgens mij, als je geen beer bent zoals Nijs, geen oneer om gewoon een 28T te steken in de Ardennen, en buurt.. Zoals ik zei: leuker dat je overal kan oprijden, dan 2km/u sneller op een vlak stuk te gaan.
El Toro Cycling Club HB schreef:
De afdalingen waren different cook, in vergelijking met wat ik gewent ben, deze waren technischer, ik moest erg wennen aan de gladde stenen en kneep ook meer dan ik eigenlijk zou willen in mijn remmen, maar ik durfde het niet te laten gaan. gladde kasseien als in bijvoorbeeld in Lasne daar knijp ik niet echt voor in de remmen, maar hier was het toch echt wel even wennen, ik hoop hier wel vaker te komen, dus hopelijk door een clinic binnenkort en meer ervaring hier, zal ik hopelijk ook iets sneller afdalen, met in acht neming van de risico's en het feit dat ik toch het liefst weer heel op mijn werk kom, zonder dus bijv. over de kop te gaan zoals hier eerder beschreven.
Ook geen oneer. Mijn maat en ik zeiden het gisteren nog: als je niet zeker bent is het beter dan je afstapt of rustig naar beneden gaat. Gewoon even omkijken als er geen "snelle" mannen daar zijn. Soms sta ik ook te kijken als er een rij'tje aan te schuiven staat voor "iets", en dan komen we erdoor en blijkt het iets van niets te zijn. Beetje achter zadel en laten bollen. Maar dat is kwestie van wennen, en als je het niet gewoon bent is het soms beter dat je het eens iemand ziet doen, dan zie je dat het mogelijk is.
Als ik twijfel, doe ik het niet. Zelfde reden, heb een dochter en werk dus..
De trapjes waren wel tof, maar technisch..? enkel de 2 korte bochtjes die erin zaten, die waren vond ik dan, uitdagend.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kenneth »

Het gaat vaak een pak beter als je veel snelheid maakt, maar dan moet je wel zeker zijn van je stuk.
Plaats reactie