Andenne - 22.03.2015

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kenneth »

Op buienradar gingen er toch geen wolken over :)
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door vannoli »

De 65km zitten erop , en het was een mooi parcours met paar goeie klimmen en leuke afdalingen
En de nieuwe S works een koprol laten doen op de trappen , wou nog 1 langs binnenbocht nemen maar wiel blokkeerde wegens te kort draaien en erover ☺
Tevreden naar huis
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door uncle sam »

Toprit =D>
Parcours stuk droger dan vorige week in Thuin, en een bikewash zoals die hoort te zijn.
De bepijling kon hier en daar beter, soms stonden de pijlen niet ideaal gepositioneerd, zeker aan chrono tempo...
Bev kan ik niet over spreken, maar dit zal ook wel dik in orde zijn geweest.
Ik kom hier graag jaar na jaar terug. :bounce:

Geestig mtb'n op zo'n parcours, danku aan ganse org.
=D>
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kazzz »

Ook weer thuis na een toffe tocht! Zaten iets meer recuperatie stukken in dan in die van Spa, maar hij werd er niet minder zwaar op eigenlijk.
Plezantste afdalingen was die idd aan de trappen, maar der waren der nog een aantal.
Leuk zijn altijd de bordjes met hellingen en afstand, werkt soms motiverend, maar ook soms demotiverend als de benen niet meer willen :-D

BV was, ja.. lasange en eitjes.. lol schitterend :-)

Ps. veel Chrono rijders op het einde choco zien zitten ze :-)
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kenneth »

Ik had toch veel meer van het parcour verwacht. Maar voor als eerst chrono was het goed genoeg :) BV kan ik niks over zeggen omdat ik niet gestopt ben. Alleen wat jammer en gevaarlijk soms dat chrono en TT samen lopen. Bepijling kon op een paar plaatsen toch een pak beter, kalk op de grond zou beter zijn. Zeker na een afdaling als het dan redelijk scherpe draaien zijn
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door Bobbie »

Mooie tocht met enkele leuke afdalingen. In het begin wat asfalt maar goed misschien het einde was echt pittig. Bevoorradingen waren dik in orde. Bepijling was super in vergelijking met de meeste tochten/chrono's in de Walen.

Leuk nog eens te biken in Namen.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door fieldbiker »

Prima organisatie vandaag. Het deed deugd om na 10 jaar nog eens terug te komen in Andenne.

Parcours is heel erg gewijzigd (alleen stukje boven de steengroeve herinnerde ik me nog), maar het was elke meter genieten.

De ritmeesters van dienst hebben een prachtjob gedaan. Eerste bevoorrading na 15 km vond ik wat te vroeg; de tweede bevoorrading
was weer van traiteursniveau (omelet met spek, lasagne, wafels, ....) en ze deed deugd.

Er was tenminste één heel tevreden Zwette Maan aanwezig. Volgende jaar sta ik hier terug.

Field
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

kenneth schreef:Ik had toch veel meer van het parcour verwacht.

Dan sta jij vandaag vast in de top tien van de chrono.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door kenneth »

El Toro Cycling Club HB schreef:
kenneth schreef:Ik had toch veel meer van het parcour verwacht.

Dan sta jij vandaag vast in de top tien van de chrono.
top 100 mag ik al blij zijn :p
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Andenne - 22.03.2015

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Voor degene die mijn vraag of ik een 28T moest steken of 30T in twijfel trokken en door hun ervaring , die vraag enigszins ook belachelijk vonden:

ik was blij dat ik op advies van anderen die mijn vraag wel serieus namen de 28T had gestoken, in het begin kon ik het met een tandje zwaarder af, maar gaande weg was ik erg blij met de 28t, (de vraag als mtb'er van les pays bas, maakt deze vraag toch echt gerechtvaardigd 28t of 30T?)

Daarnaast hadden degene gelijk dat deze tocht niet te vergelijken is met Oud-Heverlee, de klimmen waren voor mij te doen, maar idd duidelijk en dus merkbaar langer, zoals gezegd, ( heb er drie niet gehaald, eentje in die geul, waar ik er wel af moest voor een voorganger, maar ik zou het op een gegeven moment toch hebben moeten opgeven, dat zelfde geldt voor de 13% klim en op het laatst kwam er een tegenligger en ja toen moest ik ook stoppen)

De afdalingen waren different cook, in vergelijking met wat ik gewent ben, deze waren technischer, ik moest erg wennen aan de gladde stenen en kneep ook meer dan ik eigenlijk zou willen in mijn remmen, maar ik durfde het niet te laten gaan. gladde kasseien als in bijvoorbeeld in Lasne daar knijp ik niet echt voor in de remmen, maar hier was het toch echt wel even wennen, ik hoop hier wel vaker te komen, dus hopelijk door een clinic binnenkort en meer ervaring hier, zal ik hopelijk ook iets sneller afdalen, met in acht neming van de risico's en het feit dat ik toch het liefst weer heel op mijn werk kom, zonder dus bijv. over de kop te gaan zoals hier eerder beschreven.

Al met al dus een hele mooie rit, die mij duidelijk heeft gemaakt dat er nog voldoende uitdagingen zijn,

met dank aan - en een groot =D> =D> =D> =D> =D> voor de organisatie, maar ook eigenlijk voor een ieder die vandaag in Andenne aanwezig was en deze tocht die het voor mij elke kilometer van de 344 km(heen en terug) waard maakte om hier te komen.
Laatst gewijzigd door El Toro Cycling Club HB op zo 22 mar 2015 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie