Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door Flupke70 »

Vorig jaar in mijn geheugen bij één de beste tochten van't jaar met een zeer goede organisatie! =D>
Alleen als ik terugdenk aan dat laatste eindeloos lijkend treiterstuk over dat zompig hobbelpaadje dan schiet het zuur me al terug in de benen :lol: Na 60km leek er maar geen einde aan te komen. #-o Daar zit ik dus ook niet op te wachten, maar 't gaat me er niet van weerhouden present te zijn. See ya sunday! :bounce:
kvbiker
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 21:09

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door kvbiker »

phille schreef:
kvbiker schreef:Ja en alle putjes toe doen
we spreken mekaar zondag wel ;-)
Ik ken het stuk best wel. Het is een mooi stuk natuur waar je nog door mag dus geniet er van. (Straf dat die mannen daar door mogen 8-[ ) tis al moeilijk genoeg om ergens door te mogen en het is toch beter dan asfalt niet ? :-) PS:Ik rij met een fatbike :lol:
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door tandem »

quote]

dat is allemaal mooi om naar te kijken,maar welke afdalingen gaan er genomen worden,je kan ze toch niet allemaal nemen,dan rijden we met z'n allen door elkaar heen in datzelfde gat? :-k[/quote]

Je kunt ze allemaal doen zonder tegen elkaar te botsen. Elke afdaling heeft zijn eigen traject. Vorig jaar was dit ook zo, dit kun je in het eerste filmpje zien.
Je moet wel telkens terug de 15m stijgen, ook hiervoor is een afzonderlijk wegje voorzien.
Het wordt wel duidelijk als je er bent.
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door tandem »

kvbiker schreef:
phille schreef:
kvbiker schreef:Ja en alle putjes toe doen
we spreken mekaar zondag wel ;-)
Ik ken het stuk best wel. Het is een mooi stuk natuur waar je nog door mag dus geniet er van. (Straf dat die mannen daar door mogen 8-[ ) tis al moeilijk genoeg om ergens door te mogen en het is toch beter dan asfalt niet ? :-) PS:Ik rij met een fatbike :lol:
Ja de ene houdt evan (o) en de andere heeft er een hekel aan :evil: . Deze 2.5 laatste km is zompig gras en dat wordt dus stoempen en er zij inderdaad puttekes en bultekes. We mogen van natuurpunt de mollen niet verjagen. :lol:
Ook dit jaar duiken we in het Kloosterbos, stroomafwaarts langs de Winge, op het grondgebied van Holsbeek en Wezemaal. Op oude kaarten van Feraris heette het Vrouweperckbosch, later Groot Bosch. Door de eeuwen heen werd het bos in stand gehouden voor de houtvoorziening van de vlak bijgelegen Abdij Vrouwenpark uit de 11de eeuw, nu het Monfortcollege. De overblijfselen van dit bos behoren tot het mooiste wat het Hageland aan vochtige bossen te bieden heeft. In de lente zijn alle voorjaarsbloeiers van de partij. Tapijten van bosanemoon en speenkruid stelen de show, maar ook muskuskruid, slanke sleutelbloem, dotterbloem en veelbloemige salomonszegel getuigen krachtig van de langverwachte lente.

Redenen genoeg dus om hierdoor te rijden en te genieten van dit unieke stukje natuur! :-"

Speciaal voor de Phille en mensen met zwakke rugspieren heb ik een extra bordje aangemaakt.
Van zodra je over de brug van de A2/E314 rijdt zul je het zien:
"terug langs de weg na 1.7km rechts afslaan" In totaal rij je dan 3.7km langs de weg. daar kom je dan op het parcours van de kleinere afstanden om via een laatste helinkje te eindigen. Na verwijderen van het nr plaatje krijg je dan een lekkere gratis pannenkoek.
ik heb een plannetje in de dropbox bijgeplaatst:

https://www.dropbox.com/s/7j17mkvtgpf68 ... e.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
route in rose

dropbox met alle andere plannen en GPS-files
https://www.dropbox.com/sh/nc3n7545euau ... PQZVa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door spaghetti_2 »

Amai, die stukjes in de zandgroef zien er lekker uit. Goed voor de techniek bij te schaven :drunk:
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door peter-bastanie »

spaghetti_2 schreef:Amai, die stukjes in de zandgroef zien er lekker uit. Goed voor de techniek bij te schaven :drunk:
heeft meer met durf dan techniek te maken :wink: vorig jaar maar tot nr 9 "durven" gaan en goe op mijn ........ gegaan zonder veel erg maar toen was mijn goesting en "durf" toch over ........allen voor de echte "durvers"dus :lol:
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door koppigaard »

Lijkt mij ook meer met durf te maken te hebben. Als je daar boven staat toont dat allemaal zo hoog. Vorig jaar heb ik het rijtje afgewerkt. Voor dee editie, twijfels.
tandem
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 21:51
Rijdt met: canyon neuron
Contacteer:

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door tandem »

De zandgroeve is al afgepijld. Het duurde dit jaar wat langer; ik heb naar de eclips moeten kijken( met lasbrilletje). 8-[
Ik ben weer met mijn schupke langsgeweest om alle stenen en andere obstakels te verwijderen en alles wat toegankelijker te maken zodat elke biker zonder hoogtevrees eraf kan.
Alles is te doen, bewijs:mijn dochtertje en ik zijn overal al verschillende keren afgereden en dat met een fiets zonder achtervering. (zie filmpjes). vorig jaar hebben we ze zelfs met de tandem gedaan. :-" :-"
Tip: blijf van je voorrem !!!! ](*,)

Je kunt dus al gaan oefenen als je wilt. :drunk:
Laatst gewijzigd door tandem op za 21 mar 2015 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
oberwirt
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 19 feb 2008 20:07
Rijdt met: specialized

Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door oberwirt »

er zijn traditioneel weer werken in Holsbeek

verkeer komende van richting Leuven via de E314, nemen afrit Holsbeek maar dan NIET naar rechts maar naar links , ah rondpunt rechtsaf en dan ad tweede lichten rechts (via Wezemaal) , weg is aangeduid met blauw gele wegwijzers .
De weg tussen st Pieters Rode en Kortrijk-Dutsel is helemaal op het einde ook afgesloten , je kan wel parkeren ah kerkhof of ad bibliotheek en dan met de fiets verder .
Door de werken is er een extra parking voorzien op de Bruul in de bocht iets voor het containerpark .

Parkeeerwachters lopen er genoeg rond moest je nog een plaatsje zoeken

tot zondag !!
ivovlo
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 20:03
Rijdt met: mountain roller - rohloff

Re: Zo 22 maart 2015 KORTRIJK-DUTSEL(Holsbeek-Vl Brabant)

Bericht door ivovlo »

passeren alle afstanden in de zandgroeve?
Plaats reactie