22/2/15 Gelrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 22/2/15 Gelrode

Bericht door koppigaard »

Deze namiddag 15.30 u thuisgekomen van Gelrode met 100 km op de teller. Je moet in de streek al heel wat moeite doen om 10 platte kilometers aan elkaar te rijgen. Team Third Wheel slaagt daar jaarlijks in. Eerst wat vlammen langs de Demer, een stukje sight seeing door Aarschot en dan tot de enkels de modder in. De grote lus van de 60 vond ik best geslaagd. Gevloekt heb ik op het einde toen op zo'n 50 m rechts naar de aankomst, de Leuvensebaan werd overgestoken voor de zoveelste klim. Achteraf wist ik dat te relativeren. Je kan immers, wat in het jargon peteren wordt genoemd, wat hetzelfde is als via een kortere weg binnen rijden. Of je kan ook gebruik maken van het voorafgaandelijk aangeboden alternatief. In lokale termen heette dat vandaag de 25 of 45. Toch bedankt en nog een extra warm soepke voor de mensen die al die tijd de bewaakte fietsstand hebben bemand. Daar doe ik mijn helm voor af.
Plaats reactie