Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

Vandag straalde de zon wat anders, wat warmer...er hingt een lichte lentegeur in de lucht...
Binnenkort weer naar de ardense bos...en de eerste afspraak nadert snel :

Zondag 08/03/2015
25ste MTBtoertocht van de SPAVtt (openingtocht van de Gileppe/Hautes fagnes Challenge)
Afstand: 14-23-28-33-41-46 km met van 200 tot 1200 hm
Vertrek : tussen 8.00 en 11 uur
Parking - Kleedkamers - Douches - Bike Wash- Bewaakte fietsstalling - BBQ
Inschrijving : 5 € bevoorradingen inbegrepen (-12 gratis)
4 € met lidkaart van Groupement Gileppe HF ( Inschrijving via de website mogelijk op: GGHF website

Waar : ECOLE HOTELIERE
Avenue Reine Astrid 250 - 4900 Spa.
Ondertussen, met 1640 deelnemers vorig jaar weten jullie allemaal waar het is, maar toch voor de nieuwelingen toch wat uitleg :
Avenue Reine Astrid is de laatste of de eerste stuk van de hoofdbaan tussen Spa en Theux dus komend van Theux richting Spa, voor de laaste rechte lijn om Spa binnen te rijden, onder de spoorwegbrug doorrijden en het is 300 m verder rechtsaan of komend van E42, Spa doorrijden en het centrum verlaten in de richting van Theux- Luik,...lange rechte lijn...bijna op het einde, 300 m voor de spoorwegbrug linksaan, daar staat de "Ecole Hotelière" met ruim en veilig parkeermogelijkheden langs de baan (Avenue Reine Astrid).

En Bobelinebier en worstbroojdes om af te sluiten.

Jullie zijn niet enkel hartelijk welkom maar ook ferm verwacht, om van de prachtige bossen en mooie zichten te genieten ! :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door endorfin »

Knappe tocht, zal er weer zijn zoals ieder jaar.
En ieder jaar vloek ik dat er carnaval is in een dorpke tussen Spa en Eupen. :evil:

Dit jaar de autobahn dus pakken.
Maar dat zeg ik ook ieder jaar en vergeet ik dan weer :-D
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

Dit jaar weer ook Carnaval ( Laetare = middenvasten) in Tiège-Sart op 08/03/2015 maar pas in de namiddag.
Dus s'morgens geen probleem om via de uitrit 8 Spa te komen, maar na 13u beter via Theux terug te gaan en dan de E42 boven in Heusy ( laboru) te pakken.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Speedy G. »

Vorig jaar enorm genoten van deze tocht met een prachtig zonnetje en temperaturen.
Hopelijk dit jaar identiek weer.

Berthold, hoe is die 14km?
Is dit een echte kidstoer met weinig hoogteverschillen?
Of gaat het op deze ook redelijk naar boven en beneden?
Kwestie dat ik weet of ik mijn zoontje voor 1 keer thuis moet laten of niet. Hij is namelijk nog maar 5,5jaar.
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

Zover ik het weet, is de 14 km al met 200hm... toch redelijk straf voor een kleintje van 5 jaar... maar als je mee gaat en geduldig blijft :-)
Sorry maar bij ons is het moeilijk om wat vlakke meters te vinden en die niet langs een grote baan lopen.
Direkt dat dat je het bos in wil rijden, gaat het bergop en hoogtmeters stapelen zich op.
De verkenning gaan door dus maandag kan beter weten.
first
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 22:55
Rijdt met: Scott Spark 29 - Scott E spark 27.5+
Contacteer:

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door first »

Zijn al aan 't aftellen, mijn broer wil de plaats eens gaan bekijken in de eerste afdaling waar hij verleden jaar een bocht gemist had en nogal hard met een boom in aanvaring is gekomen en met verschillende breuken is afgevoerd. :( Hopelijk dit jaar een betere start van Mtb ardennen seizoen. :-D
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

Die afdaling is niet meer in de lussen, wees gerust... Dit jaar is de start wat rustiger :-)
Gebruikersavatar
Philippens J.
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 05 aug 2006 09:13
Rijdt met: mean machien

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Philippens J. »

@ Berthold: Vorge jaren meen ik me te herinneren dat er ook een Chrono georganiseerd werd?

Gaat deze dit jaar ook door?

Mvg, J.
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door Berthold »

Nee geen chrono dit jaar... we gaan eventjes pauseren, mss komt de chrono volgend jaar terug.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Zo 08/03/2015 SPA Toertocht

Bericht door kazzz »

Spijtig van die lussen, vond dat wel leuk!!

Wat ik me herinner: vorig jaar een voortreffelijk zonnetje en achteraf een heerlijke pain saucisse.
Vertrek was direct er bonk op, geen tijd om op te warmen, maar knal naar boven, en dat bleef duren.
Ofwel omhoog, ofwel omlaag, geen vlakke recup stukken.
1 stijle bergop waar niemand het laatste stuk van kon afwerken.
1 lange lange bergop naar een kapelletje, waarna het nog niet gedaan was.. (120hm's in één keer als ik me niet vergis) (al ben ik niet zeker of dat in deze TT was)

maw: zwaar afgezien maar 100% top genoten!!! Ik kom terug, maar ik hoop op hetzelfde weer als vorig jaar, anders ga ik inkorten in afstand.
Plaats reactie