15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
EVR@MTB
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 21:53

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door EVR@MTB »

Zoals de weersvoorspellingen er nu uitzien, komt dat hier dik in orde! We staan paraat om er een supertocht van te maken voor jullie! Allen daar (hier)heen :-D !!!
foerske
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 18:09
Rijdt met: Ridley

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door foerske »

Dit weer is idd veel belovend! Tijdens de verkenning alvast overal naar boven kunnen rijden! En vlotjes doorheen de zandvlakte geraakt! Benieuwd wie dat zondag ook kan/doet.

Heb het allemaal gefilmd... als ik nog wat tijd vind, zet ik het op YouTube en op onze fb.
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door robert40 »

Tieltse Wielervrienden aanwezig!
http://www.twv.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door Speedy G. »

Vanaf hoe laat ongeveer wordt er afgepijld?
Ik doe namelijk eerst de kidstoer met mijn zoontje en broer en zou daarna nog willen vertrekken voor de 48km maar ik ben bang dat 10u30 krap gaat worden.
Veel zal van de kleine zijn tempo afhangen maar normaal vertrekken we pas tegen 9u00.
Veel vroeger krijg ik mijn broertje namelijk niet uit zijne tram.
Gebruikersavatar
Mtbker13
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 21:13
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door Mtbker13 »

Speedy G. schreef:Vanaf hoe laat ongeveer wordt er afgepijld?
Ik doe namelijk eerst de kidstoer met mijn zoontje en broer en zou daarna nog willen vertrekken voor de 48km maar ik ben bang dat 10u30 krap gaat worden.
Veel zal van de kleine zijn tempo afhangen maar normaal vertrekken we pas tegen 9u00.
Veel vroeger krijg ik mijn broertje namelijk niet uit zijne tram.
Ik zou u broer vroeger uit zijne tram halen en om 8u.00 vertrekken dan is dit zeker te doen :lol:
Gebruikersavatar
Ebo
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 20:04
Rijdt met: KTM - Michty

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door Ebo »

Ik ben van de streek en kom zeker af.
Waar liggen de splitsingen? Ik heb nog niet de km'rs in de benen voor de 48 sinds de revalidatie van mijn rugproblemen. :-? #-o :wink:
foerske
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 18:09
Rijdt met: Ridley

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door foerske »

Ebo schreef:Ik ben van de streek en kom zeker af.
Waar liggen de splitsingen? Ik heb nog niet de km'rs in de benen voor de 48 sinds de revalidatie van mijn rugproblemen. :-? #-o :wink:
Hoeveel km kan je aan denk je? Ik zou aanraden om de 35 te volgen met de extra lus aan de Floreal. Daar is het trainingsparcours van Nijs, Wellens en co... Indien je te moe bent kan je de laatste 10km nog een stuk afsnijden. Tis ook wel een schoon stuk dat je dan mist... maar het allerleukste heb je dan wel zeker gehad!
Dean
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 11:44

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door Dean »

Mtbker13 schreef:
spaghetti_2 schreef:Kan ik ergens inpikken ter hoogte van Herentals?
Ja dat kan op de Lichtaartseweg (zoals je hieronder ziet ) je zal de seingevers daar zien staan .
als je daar inpikt kom je op de 48 km terecht en zal je snel de bevoorrading hebben maar als je gaat inschrijven kan je zeker ook op adem komen in onze warme kantine :wink:

Afbeelding
Indien men daar inpikt, kan men dan reeds een hapje eten en drinken omstreeks 8u30 a 9u?
foerske
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 18:09
Rijdt met: Ridley

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door foerske »

Dean schreef:
Mtbker13 schreef:
spaghetti_2 schreef:Kan ik ergens inpikken ter hoogte van Herentals?
Ja dat kan op de Lichtaartseweg (zoals je hieronder ziet ) je zal de seingevers daar zien staan .
als je daar inpikt kom je op de 48 km terecht en zal je snel de bevoorrading hebben maar als je gaat inschrijven kan je zeker ook op adem komen in onze warme kantine :wink:

Afbeelding
Indien men daar inpikt, kan men dan reeds een hapje eten en drinken omstreeks 8u30 a 9u?
Yep Dat kan! Bevoorrading zal open zijn :-) En ge zult bij de eerste zijn... ;-)
foerske
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 18:09
Rijdt met: Ridley

Re: 15/02/2015 10de MTB-Toertocht De Jachthoorn Lichtaart

Bericht door foerske »

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID!! Wij hebben niks te maken met de mtb toertocht van november vorig jaar in Lichtaart. Ik merk wat verwarring hieromtrent en niet al te positieve reacties op die toer. Dat is een totaal een andere organisatie! We organiseren de toertocht nu voor de 10e keer en proberen elk jaar onze werkpunten om te zetten in positieve punten.

Onze sterke punten zijn:
- een zeer mooi traject
- zeer mooie omgeving
- veel funfactor in het parcours (singletracks, nijdige hellingen, technische stukken, zandbakken, enz.)
- bij elke oversteek (wegen) staan er seingevers
- onze toertocht bevat het trainingstracé van Nijs, Wellens en vele andere top veldrijders
- Duidelijke splitsingsborden, goed aangegeven borden
- vele pijlen en duidelijke pijlen (wij zijn allemaal mountainbikers en hangen liever een pijl te veel dan één te weinig :lol: )
- ...

Vorig jaar hebben er heel wat deelnemers geklaagd over de lange wachtrijen bij de bevoorrading. Dit gaan we dit jaar dan ook anders organiseren. Normaal zou de nieuwe opstelling van de bevoorrading een vlotte doorstroom van mensen moeten garanderen! We hebben ze ook verdubbeld...

De reacties op onze toer van vorig jaar vind je hier: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... =lichtaart" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie