11/01/2015 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kannielangzamer
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 05 jan 2009 21:23
Rijdt met: Merida

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door kannielangzamer »

frits motaar schreef:
Biestie1 schreef:Aan de organisatoren (niet enkel van deze rit, maar van alle winterritten) ; wees aub. eerlijk over de staat van een parkoers ipv. die wekelijkse zever van "het valt best mee, het is redelijk goed, enkele plassen waar je rond kan ... en blablabla". Als het slecht is, heb dan de moed en toon respect voor de deelnemers door dat eerlijk te zeggen. Dat gaat betere publiciteit opleveren dan het rondbazuinen van een hoop leugens. Voila, dat moest effe van mijn hart.
Dat zal niemand doen vrees ik,geen enkele club zal zeggen dat het parcours (te) slecht is.
Ik weet niet hoe lang jij al biked,maar als je dit reeds enkele jaren doet,ken je de parcours zo ongeveer en weet je waar het "vettig" is bij deze weersomstandigheden.
Ik bike reeds 27j en dan weet je natuurlijk waar en wanneer het "vettig" is hé.

Door omstandigheden zit ik dit jaar niet in de organisatie wegen buitenlandse verplichtingen, dus over de toestand van het parcours kan ik weinig zeggen.
Wel heb ik de berichtgevingen qua organisatie en ook van het weer van op afstand gevolgd. Als het dus zo hard geregend heeft zou je moeten weten dat het er vettig bij ligt, waar dan ook waar je gaat rijden. uit ervaring weet ik dat, het parcours van die aard is indien het 1 dag niet regent er heel veel water weg trekt.
Dus over de echt "slechte" staat van het parcours is moeilijk te oordelen, al proberen we ieder jaar ons uiterste best te doen om het voor iedereen aangenaam te maken.
Sommige dingen hebben wij echter zelf niet in de hand, zoals bv het weer. Anderzijds krijgen we over het algemeen vrij positieve commentaren, op enkele uitzonderingen na. Ook met deze opmerkingen houden we rekening. En zoals Frits Motaar het zegt: " Je kan altijd in je bed blijven liggen" en achteraf spijt hebben dat je toch niet bent geweest. Mochten er nog opmerkingen zijn, van welke aard ook, weten wij ze graag zo dat we er in de toekomst rekening kunnen mee houden (indien mogelijk). Aan al diegene die hebben deelgenomen, ondanks het weer, de staat van het parcours of andere anomalieën, toch een dikke mercie en hopelijk tot volgend jaar.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door junior72 »

Het eerste gedeelte was idd baggeren maar de Rodenberg heb ik zelfs opgereden.
Het gedeelte na de bevoorrading was dan goed te doen.
Ik ben content dat ik er geweest ben.
Had bij thuiskomst bijna 72km op de teller.
Proficiat aan de organisatie.
Waar komen de foto's die getrokken zijn op de Rodenberg?
moosdaver
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 21:12
Rijdt met: scott

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door moosdaver »

Naargelang de regen die er gevallen is vond ik het er nog heel goed bij liggen. Er waren wel wat baggerstukken maar uiteindelijk kon je nog wel overal doorrijden als je niet gehinderd werd. Proficiat aan de organisatie. En aan diegene die vinden dat het hier niet te doen was nodig ik eens uit om in het Hageland te komen mtb n. Dan weet je pas wat baggeren is
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door whaleshark »

+1

Of bij ons in de Vlaamse polders... daar ligt slijk ... meer dan een beetje baggeren... :-D
Na zo'n weer, de laatste dagen, weet je dat toch...
Laatst gewijzigd door whaleshark op zo 11 jan 2015 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door Biestie1 »

Ik denk dat er hier een paar niet goed kunnen lezen ofwel enkel hun waarheid tussen de lijnen gaan zoeken.

1. ik heb nergens gezegd dat het te slecht was om te rijden of dat het een slechte tocht was.
2. ik zeg enkel dat een organisator niet moet lopen zeiken op voorhand dat het er goed bijligt, als dat zo niet is
3. als die organisator dit wel zou zeggen, zou ik evenzeer komen, mij maakt het niet uit of het modder is of niet

@Fritsmotaar : ik draai ook al "effe" mee, je mag mijn "palmares" altijd eens opzoeken. En ik ben van de streek, dus ik weet maar al te goed hoe het er hier bijligt als het 3 weken aan een stuk regent.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door koppigaard »

Laat iedereen op zijn eigen manier genieten van een zondag biken. Iets meer tolerantie voor elkaar, het politiek extremisme zou gauw uit de wereld zijn. Laat ons hier het voorbeeld geven.
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door timtim78 »

Biestie1 schreef:Ik denk dat er hier een paar niet goed kunnen lezen ofwel enkel hun waarheid tussen de lijnen gaan zoeken.

1. ik heb nergens gezegd dat het te slecht was om te rijden of dat het een slechte tocht was.
2. ik zeg enkel dat een organisator niet moet lopen zeiken op voorhand dat het er goed bijligt, als dat zo niet is
3. als die organisator dit wel zou zeggen, zou ik evenzeer komen, mij maakt het niet uit of het modder is of niet

@Fritsmotaar : ik draai ook al "effe" mee, je mag mijn "palmares" altijd eens opzoeken. En ik ben van de streek, dus ik weet maar al te goed hoe het er hier bijligt als het 3 weken aan een stuk regent.
Ik kan je hier enkel in bijstaan.

Eerlijk duurt het langst.

Het is echt een trend aan het worden.

Kan de organisaties ook wel ergens begrijpen ze willen zoveel mogelijk opkomst maar zo krijg je gefrustreerde mensen.

Lummen was volgens de organisatie ook prima te doen op hier en daar wat modder na.

Ik daarom naar daar ondanks dat er 5km van mijn deur ook 1 was maar hier was van begin tot einde baggeren dat wist ik.

Na thuiskomst was het hier nog beter dan in Lummen ](*,)
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door Stevestrong »

Heeft deze organisatie ergens beloofd dat er geen modder zou zijn? Dan heb ik dat toch gemist of erover gelezen...
Discussie gesloten zou ik zeggen, want dit doet deze prachtige tocht oneer aan.

Zelf voor de 2e keer naar hier gekomen en volgend jaar sta ik hier terug. Het deed deugd om tussen alle "winterse cross-/veldtoertochten" nog eens een echte mtb-toertocht te rijden. Die rodeberg is zalig! Na vorig jaar wist ik dat het hier deze keer wel heel vettig kon worden met al die regen, maar achteraf bekeken heb ik er absoluut geen spijt van. voor dit parcours neem ik die modder er graag een keer bij. Ik denk dat ik bij de bevoorrading ben aangekomen met een brede smile (ergens onder al die modder op mijn gezicht).

Als ik één minpunt moet verzinnen dan is dat de bepijling in en rond Gerhagen. Die vond ik van een veel lager niveau dan op de rest van het parcours (pijlen in of na de bocht, geen pijl = rechtdoor, ...) of was er sabotage in het spel... want ondanks het mindere weer waren daar zeer veel wandelaars en lopers.

tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door master j »

Zo een parcours verandert ook met de minuut.
De eerste deelnemer zal nog een relatief goed parcours hebben, de laatste...

Hoeveel te meer mensen er passeren, hoeveel te meer blubber, zie maar naar het BK.
Eerste ronden werd er gereden, laatste ronden werd er gelopen...

Zelf heb ik nergens moeten lopen.
Vind het nog steeds een mooi parcours.
parinho
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: do 08 sep 2011 17:15

Re: 11/01/2015 Tessenderlo

Bericht door parinho »

Veel modder maar heel goe geamuseerd . Alles was na de periode van veel regen nog heel goed berijdbaar , zoals de organisatie gezegd had . Op een paar plaatsen was het wel even baggeren maar dat kon niet anders . Zelfs de Rodenberg was nog goed te doen .
Plaats reactie