za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Nic_k_name
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 02 dec 2014 04:57
Rijdt met: Lapierre XC team

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Nic_k_name »

Een rit om niet te vergeten!
Voor mij persoonlijk de zwaarste 55km in mijn heimat ooit.
Het parcours was prachtig uitgepijld met enorm veel off road, hier kan een puntje aan worden gezogen door andere clubs.
Sommige stukken waren onmogelijk berijdbaar maar dit is nu eenmaal de charme/schuld van de winter.
De organisatie mag zich eens goed op de borst kloppen en een mooie pluim op haar hoed zetten want dit is toch dé standaard voor ritten in de regio.
Proficiat!
8)
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door cowboy peter »

zonder twijfel één van de topritten in de regio. De ondergrond was tegen de middag al goed doorploegd, maar dat heb je in regenweer en verse paden. ik heb mij in ieder geval geamuseerd, maar doe ik nu al heel de winter. Doorsteken over akkers haat ik, maar tochten zoals deze mogen ze mij iedere week voorschotelen. De beentjes begonnen op't einde zelfs al een beetje zeer te doen. Wel indrukwekkend hoe men aan bosbouw doet. Er schiet geen bos meer over.
Enkele maanden geleden werd nog gezegd dat er bijna niets meer kon in het Brugse, ondertussen weten we al beter: de ene kan of wil meer tijd spenderen aan een mooi parcours dan de andere.
Jabbeke =D>
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Hans76 »

Dit is nu eens een tocht waar je ziet : hier is werk ingestoken! Veel privé-stukken en mooie single-tracks. Na De Bossen van Vlaanderen is deze hier zeker best te versmaden in de winter.
Tja, wegens omstandigheden lag de tocht er een beetje zwaarder bij :-D waarbij het op sommige plaatsten ploeteren werd. Niet nieuw voor mij, wél nieuw voor mijn zoon :drunk: . Deze heeft dan ook goed geslapen :lol:
Hopelijk ligt het parcours volgend jaar er beter bij, want wij komen zeker terug af naar zo'n toporganisatie =D> =D>
Misschien wel ook eens in september :bounce:
Het minpuntje van de afspuitstand zal zeker tegen dan opgelost zijn, daar ben ik zeker van!

Cya
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door long fellow »

Met alle respect vr de organisatie die ik ken. Steeds prachtige offroad en het maximaal uit gehaald. MAAR... 't Is winter, geef op zijn minst alternatieven voor bepaalde stukken. Had het echt hard gevroren, dan nog was het gevaarlijk? Ik ken de streek op mijn duim en dacht steeds, "ze gaan dat stuk er toch niet insteken in de winter", maar ja. En wees zeker de niet schrijvers op het Forum zijn meestal mensen die zwaar over hun limiet hebben moeten gaan en... weg blijven. jammer, want jullie kunnen het zeker! Maar maak geen kopie van jullie zomer TT.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Lichterveldenaere »

cowboy peter schreef: Wel indrukwekkend hoe men aan bosbouw doet. Er schiet geen bos meer over.
Inderdaad verontrustend zicht op einde, bossen die in Snellegem begin januari er nog inzaten, waren nu bijna verdwenen... :evil:
Niet veel aan bovenstaande toe te voegen, superzwaar door regen en dooi, maar ons goed geamuseerd
GTC Racer
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 09:16

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door GTC Racer »

Vandaag mtb rit gereden in sijsele. Wat een verschil bij vorigeweek in jabbeke! Dit keer een heel mooi berijdbaar parcours en veel off road' alhoewel de weeromstandigheden dezelfde waren. Hopelijk heeft jabbeke daar ook gereden' zodat ze zien dat een echte mtb tocht mogelijk is zonder ploeter en trekwerk!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Fritsie »

GTC Racer schreef:Vandaag mtb rit gereden in sijsele. Wat een verschil bij vorigeweek in jabbeke! Dit keer een heel mooi berijdbaar parcours en veel off road' alhoewel de weeromstandigheden dezelfde waren. Hopelijk heeft jabbeke daar ook gereden' zodat ze zien dat een echte mtb tocht mogelijk is zonder ploeter en trekwerk!
Ik heb vandaag niet gereden in Sijsele... maar wel Jabbeke vorige week. Jabbeke is me niet zo goed bevallen, maar toch wil ik het hier voor deze organisatie opnemen. Zij hadden het ongeluk dat de nacht van vrijdag op zaterdag een zondvloed over het Brugse werd uitgestort. Deze nacht was dit toch wat minder (dus waren de omstandigheden mijns inziens niet volledig identiek). Jabbeke rijd ik reeds meerdere jaren en ik moet bekennen dat de wintertochten in de voorbije jaren steeds relatief goed berijdbaar waren. Dit jaar was het anders, maar ik heb het grootste begrip voor het feit dat een organisatie op het laatste moment nog moeilijk grote veranderingen kan doorvoeren. Jabbeke blijft wat mij betreft toch een topper in de streek, ook al viel het dit jaar door extreme omstandigheden wat tegen. Uit je post zal ik toch onthouden dat Sijsele ook in een natte periode een prachtig berijdbaar parcours biedt. Dit staat alvast genoteerd voor volgend jaar.
Klikpedaal
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 28 aug 2010 15:42
Rijdt met: Epic Comp 29er

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Klikpedaal »

GTC Racer schreef:Vandaag mtb rit gereden in sijsele. Wat een verschil bij vorigeweek in jabbeke! Dit keer een heel mooi berijdbaar parcours en veel off road' alhoewel de weeromstandigheden dezelfde waren. Hopelijk heeft jabbeke daar ook gereden' zodat ze zien dat een echte mtb tocht mogelijk is zonder ploeter en trekwerk!
GTC Race (geregistreerd 14/1/15) = GTC Racer (geregistreerd 16/1/2015)? Qua zagen moeten ze alvast niet voor elkaar onderdoen. Blijf volgend jaar gewoon thuis en ga wat op de baan rijden. Elk topic zitten verzieken met geklaag over de ondergrond en parcoursomstandigheden. Niemand verplicht u om aan de start te komen é. Als er 's nachts meer dan 20+ liter water valt op een bevroren ondergrond, dan kan je miserie verwachten. Als organisatie kan je dan bijna niet meer ingrijpen. Ben blij dat er in Jabbeke nog altijd stukken worden aangeboden waar je het hele jaar door nooit inkomt. Als ik daar dan 10x harder voor moet stampen, dan neem ik dat er graag bij. Het weer heb je nooit onder controle en om er nu een veredelde baanrit van te maken.

Wat is het volgende in de zomer klagen dat er teveel stof is of dat de zon te fel schijnt... :-&
Plaats reactie