za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pmn1963
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 19:32
Rijdt met: Cannondale Flash Carbon 3

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door pmn1963 »

Hoe vettiger hoe prettiger en ga zeer goed slapen vanavond!!
Moorslede Here We Come !!!
henkbulls
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 15:08
Rijdt met: bulls copperhead

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door henkbulls »

Heel mooie tocht met veel offroad.
Het was inderdaad stampen om overal goed door te komen.
De paardewegel was er enorm slecht aan toe en ik haat dit stuk.
Proficiat aan de organisatie om er een topfit van te maken enige minpuntje was de afspuitstand door te weinig druk.
Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
johnydj
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 22:47

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door johnydj »

De 55 km gereden, het was 1 van de zo niet DE mooiste vtt die ik dit jaar al gereden hen , chapeau aan de parcourbouwers en medewerkers ,
Zeer vriendelijke mensen allemaal!

Ik ben wel KAPOT ni normaal het was 55 km stoempen en trekken ,
ik ging normaal nog met de baan fiets rijden morgen maar dat zal niks worden hahaha
Maw top organisatie! !!
Klikpedaal
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 28 aug 2010 15:42
Rijdt met: Epic Comp 29er

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Klikpedaal »

Lekker old school ritje! De 55km afgewerkt en was weer dik in orde :drunk: Duivelsmoerassen, het stort in Snellegem en het bos aan de Herdershoeve blijven top.
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door plummecrosser »

Wat een nachtje kan veranderen aan een parkour is vandaag wel duidelijk, maar ondanks blijft deze tocht een van de mooiste rond brugge, alles was dik in orde al mocht er toch wel iets meer druk op water gezeten hebben. Wel wat ongerust voor wat ik zag in zone 3, alle bomen weg, mooi plat gemaakt,paaltjes in de grond met wat fluo verf erop, ze gaan daar toch ook niet alles volbouwen zeker? Wat ook opviel bij aankomst dat vele mtb ers nog niet geleerd zijn, na de vele diefstallen van de laatste weken, laten ze hun mtb nog altijd ongesloten achter.
Jabbeke bedankt voor de mooie maar wel wat lastige tocht, de vriendelijke mensen van de organisatie en het lekker stuk pizza achteraf, tot de volgende
Gebruikersavatar
Hipska
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 28 jan 2006 12:27
Rijdt met: Scott Scale

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Hipska »

Wij danken alle 1016 deelnemers. We hopen jullie terug te zien op 5 september met een beter te berijden parcours. De afspuiting was deze keer op een nieuwe locatie met idd blijkbaar te weinig druk, daar zullen we proberen iets aan te doen, bedankt voor het begrip.
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door verry slowwww »

Tevreden hier, 44 gedaan en het was hier en daar vettig....daarmee dat ik 2 keer bodemonderzoek heb gedaan ook zeker,bossen waren fun om te doen ook,hopelijk volgend jaar terug.
craeye
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 11:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT Comp 29

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door craeye »

De druk op den afspuit was idd niet overdreven, maar ik ben niks tekort gekomen om alle moore eraf te krijgen. Zal volgende keer wel volledig in orde zijn.

Fantastische organisatie, heel veel werk gestoken in het parcours/uitpijling. Ik ben ook wel liefhebber van het betere stoempwerk, maar het lag soms toch wel erg zwaar. Combi van bevroren + verzadigde ondergrond en regen erop die niet weg kan zekers. Geen verwijt aan de organisatie, want normaal kan deze streek veel regen hebben vooraleer het zo vettig ligt. Misschien bij de zwaarste stukken de keuze laten tussen "zwaar stoempen" en "banejeanet uithangen" adhv bordjes?
Los daarvan, ik heb echt genoten van de vele technische stukken in zoveel bos en privéstukken. En van het lekker stuk pizza!

Twas wel wa friskes in de zaal (proberen oplossen met Duvels :-") maar nu ben ik echt aant muggeziften. Top organisatie, tot de volgende editie!
GTC Race
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 jan 2015 12:41

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door GTC Race »

gisteren ook in Jabbeke gestart. Er was inderdaad heel veel off-road! Jammer dat er 's nachts zoveel water gevallen was, die niet kon wegzakken door de bevroren ondergrond. Daar kan de organisatie niets aan doen. Maar toch zaten er stroken in die helemaal niet berijdbaar waren, zeker ook voor de regenval! Ik zag dat iedereen daar moest afstappen en in de diepe modder verder ploeteren. Daar zou er toch een alternatief moeten voor gevonden worden! Aan stoempen en trekken heeft niemand iets, alleen de fietsenmaker...
Het parcours was wel goed uitgepijld en twee zeer goede bevoorradingen.
Hopelijk volgend jaar beter weer en een desnoods een aangepast parcours.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Fritsie »

Gisteren nog buienradar, meteovista en nog wat regensites bekeken. Men voorspelde 4 tot 5 liter regen... dit kon geen noemenswaardige invloed op het parcours hebben, zeker niet in het Brugse waar ik vroeger steeds een goed berijdbaar parcours aantrof tijdens de winter. Wat de regen betreft moet er een serieus veelvoud uit de lucht gevallen zijn en zoals hierboven reeds aangegeven op een bevroren ondergrond, zodat het water niet weg kon. Als je dan nog eens start in de namiddag, dan krijg je een parcours dat serieus kapot gereden is en dat er heel zwaar bij lag. De aanvankelijke optie van de 55 km werd wijselijk veranderd in 44 km en op het laatst nog enkele bosjes laten liggen. Hoe dan ook, hier kan de organisatie natuurlijk niets aan doen en veranderingen op het laatste moment zijn ook praktisch moeilijk haalbaar. Alle begrip hiervoor. Sommige mensen vonden het superleuk, anderen niet, waaronder mezelf, want dit is echt niet mijn cup of tea. Beschouw het als een persoonlijke inschattingsfout. Jabbeke blijft een toporganisatie en wat mij betreft één van de beste Brugse tochten, waar ik heel graag jaarlijks terugkom (dit was mijn vijftiende deelname), maar dit jaar waren de omstandigheden toch wel uitzonderlijk. Bedankt en graag tot in september. =D> =D>
Plaats reactie