za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Witten79 »

Klikpedaal schreef:
Graag een toestand van het parcours aub. Hopelijk geen bagger en ploeterstroken! Dan liever een aangepast parcours met iets meer berijdbare weg. Indien de weersomstandigheden het toelaten' tot morgen.
Nog maar 1 week geregistreerd op het forum en al 3 posts waarin telkens gevraagd wordt om het parcours aan te passen aan de weersomstandigheden =;
Als er al zwaardere stroken in zitten, dan horen die er simpel bij: het is winter! :-"
+1
Ik vind dat ook.
Hoe vettiger, hoe prettiger
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Fritsie »

Witten79 schreef:
Klikpedaal schreef:
Graag een toestand van het parcours aub. Hopelijk geen bagger en ploeterstroken! Dan liever een aangepast parcours met iets meer berijdbare weg. Indien de weersomstandigheden het toelaten' tot morgen.
Nog maar 1 week geregistreerd op het forum en al 3 posts waarin telkens gevraagd wordt om het parcours aan te passen aan de weersomstandigheden =;
Als er al zwaardere stroken in zitten, dan horen die er simpel bij: het is winter! :-"
+1
Ik vind dat ook.
Hoe vettiger, hoe prettiger
Sorry, maar na 10 jaar mountainbiken vind ik dit niet meer... Blijkbaar is dit een gezegde die enkel past in onze Vlaamse streek en is dit een spreuk die vaak door mensen verspreid wordt die in de zomer de mountainbike aan de haak hangen. Het kapotrijden van bossen en mooie natuurstukjes geeft trouwens extra motivatie aan de groene jongens om mountainbiken (ten onrechte) in een slecht daglicht te stellen. Niet dat ik twijfel aan de toestand van het parcours van Jabbeke, want deze week was het droog en dus zal het parcours er goed bij liggen. De weinige regen van deze nacht zal daar niet zoveel aan veranderen (hoop ik toch). Indien mogelijk aanwezig na de ijzelvorming in de vroege uurtjes.
Gebruikersavatar
Hipska
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 28 jan 2006 12:27
Rijdt met: Scott Scale

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Hipska »

Iedereen is er klaar voor? Wij zijn met z'n allen al druk in de weer om jullie een schitterende tocht te doen beleven. Tot straks!

Hier geen regen meer, nog een beetje bewolking. Geen ijsplekken maar droge grond.
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Hans76 »

Zaterdagmorgen 9u40..... ik kijk naar buiten en....... ik zag dat het goed was. :-) :-)
Mijn zoon en mezelf zijn er klaar voor! :-D :-D
Tot straks! :bounce: :bounce: :bounce:
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door Witten79 »

@klikpedaal
Ik mtb gans het jaar door. Ik doe dit om van de natuur te genieten en deze respecteer ik ook.
Maar ik vind soms dat er tevele zagen over de toestand van de grond. Ploeteren hoort er soms bij en zeker in de winter.
Maar kom nu over de mtb te Jabbeke
Het was in orde, soms wat stampen en glijden in de morre.
Bv was okee, afspuitstand was groot en wat weinig druk maarja altijd beter iet dan niet.
De modder ging er gemakkelijk af, het detailwerk is toch voor thuis.
Den apres was in orde, groot stuk pizza en drank aan democratische prijzen.
Ik heb me geamuseerd, tot de volgende.
Gr witten
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door meridagirl »

Ja dat was geen tocht voor doetjes. Door de regen die er 's nachts gevallen was was het parcours misschien wat zwaarder dan verwacht.
Maar ik heb me geamuseerd. Uiteindelijk dan toch gekozen voor de 44km.
De bevoorradingen waren dik in orde. Vooral de warme chocomelk heeft me deugd gedaan.
Ik keerde alvast heel tevreden huiswaarts na een mooie rit. Op naar volgend weekend.
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door liebherr 914 »

Vanmorgen afgezakt naar Jabbeke met het gezin om te genieten van ne lekkere kom soep en ne pizza,maar eerst moesten we ons eens deftig vuil maken,dus vrouw en zoon de 45km en ik de 55km ,na100 meter wisten we al meteen dat het een zware rit ging worden.wat we voorgeschoteld kregen was een opeenvolging van bostroken en mooie prive stukken, aan gebreid met stukken baan om wat op adem te kunnen komen, de bepijling was super als ook de bevoorradingen waren inorde en goed gelegen, wel gedaan wtc Jabbeke, en alvast tot de volgende.
jbal
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 13:32

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door jbal »

Het weer heb je niet in hand, de vele regenval van vannacht was merkbaar op het parcours! Alles goed berijdbaar met hier en daar wat ploeterwerk (dan vooral de paardewegel).
Chapeau!

zaterdag 14 februari 5de poldertocht te Oudenburg met vernieuwd parcours (regio Oostende/Gistel komt niet aan bod!!!)
stef007
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 22 nov 2012 12:32
Rijdt met: tis ne ednine

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door stef007 »

we hebben gezien dat de mensen van vtt permeke en veel tijd hebben ingestoken ik heb ingepikt in het vloedhemveld en zag metteen wat me te wachten stond maar heb dan wat minder druk op de banden gestoken en zo was het wel te doen hel lag zwaar en op sommige plaatsen glad maar aan de weer goden kunt ge niks veranderen dus een dikke pluim voor vtt permeke
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: za 24/01/2015 Jabbeke : 20ste vtt Permeketocht

Bericht door meridagirl »

En niet te vergeten een dikke pluim vr de organisatie en de fotograaf van mtb-you.be. Ik kijk reikhalzend uit nr de foto's. Ge moet het maar doen gedurende uren in de kou foto's trekken chapeau.
Plaats reactie