vr 26/12 Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door nero »

45,8 km, vettig maar toch leuk geweest. Boke met spek smaakte! Alleen een kilometer aanschuiven voor afspuiten
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door Biestie1 »

Lang geleden nog zo in de modder mogen baggeren.
Zelfde toer als altijd, die dus ook wel degelijk in Zelem kwam zoals steeds.
En negerinnetetten aan de bevoorrading, wat wil ne mens nog meer :drunk:
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door cureghempiet »

tocht kwam idd langs zelem...spijtig dat hier vermeld werd van niet want dan had ik met de fiets kunnen inpikken.enfin...geen ramp alleen onnodige auto-tijd... :(

prima tocht...ik houd wel eens va het betere baggerwerk.
Jean88
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 09 sep 2012 20:02
Rijdt met: Merckx Cross + Trek Cobia 29er

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door Jean88 »

Heerlijk ploegen door de modder. Helaas lang aanschuiven aan de spuitstand dus zijn we maar onderweg gestopt aan een carwash. De fiets heeft het geweten; na het afspuiten van de grootste modder is er nog wel wat kuis en smeer werk :D
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door Vissie2 »

Zoals de vorige commentaren ook 2u genoten van het lekkere slijk en glibberwerk! Da's nog eens iets anders dan gewoon rechtdoor fietsen, sturen met heel het lichaam. Afspuitstand was inderdaad te klein, zeker met deze hoeveelheden slijk die aan de fietsen hing. Nu de schade opmeten aan remblokken, hey, welke remblokken? :wink:
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door guyke05 »

1 woord bah , totale slijtage slag van de onderdelen van de fiets, ik weet nie wat veel mensen hier leuk aan vinden ma geef mij toch maar een leuke ardenne rit met wa rotsen en dikke klimmen , na de vele speedbunnys doorgelaten te hebben aan het begin hadden we al stillekes door wat de ondergrond in petto had voor ons , modder modder en nog eens slam , overal lagen de mooie tracks rond ons heen maar die werden genegeerd , lakker op het brede pad , en dan denk je aahhh straks is dat gat aan het einde van de rit daar kan ik de fully eens lekker laten gaan , dikke shit ja , den een af andere met een ketting zaag had daar anders over beslist , het hele gat lag bezaait met bomen , even 10 meter naar onder en dan een u turn trug ,naar boven dat was het , nee ik ben hier nie echt voor te vinden , had ik geweten dat het zo vettig en slap was dan had ik in mijn bed blijven liggen
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door troontrapper »

Het was baggeren van begin tot einde. Om de stuurkunsten te laten zien was het wel goed. Enig min punt was het lange wachten aan de afspuitplaats. Kreeg het behoorlijk koud voor ik kon beginnen aan het proper spuiten van de bike. Het boke met spek heeft wel een deel goed gemaakt.
edje c
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 jan 2013 19:02

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door edje c »

Aan iedereen die vandaag is komen baggeren in Lummen hartelijk dank voor jullie deelname.

Dat het vettig geweest is hoef ik jullie niet meer te vertellen. Daardoor nam het afspuiten van de fietsen wat meer tijd in beslag waardoor er al snel een file ontstond. Onze excuses daarvoor maar daar was helaas niet veel meer aan te doen vanmorgen. Fietspromo heeft bij mijn weten één wasinstallatie ter beschikking en daar moeten we het mee doen en eerlijk gezegd, zoveel modder hadden wij ook niet verwacht.
Maar de weergoden beslisten gisterenavond om de hemelsluizen helemaal open te draaien en dat bijna de hele nacht lang. Tot gisteren lag het parcours er al bij al nog relatief berijdbaar bij. Was het droog gebleven was er ook wel modder geweest maar lang niet zoveel als nu het geval was. Puur een geval van last minute overmacht en eens de tocht in volle gang was moet je nu eenmaal je lot ondergaan als organisatie en als deelnemer.
Wij hopen jullie volgend jaar graag terug te mogen verwelkomen en, als het even kan, graag in iets drogere omstandigheden.

Onze grootste zorg en die van iedere organisatie denk ik, is het veilig uitrijden van de tocht door alle deelnemers. Vorig jaar staat nog steeds in ons geheugen gegrift met het spijtige heengaan van Jacky. Geloof me, dan is modder het minste van mijn zorgen, dat wil je geen tweede keer meemaken.

Suggesties en opbouwende kritiek zal ik met plezier lezen en meenemen naar onze volgende editie 2015.
Wij hebben ons uiterste best gedaan vandaag, meer konden we niet doen.

Prettige feesten en een gelukkig en gezond 2015,

Eddy.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door frits motaar »

guyke05 schreef:1 woord bah , totale slijtage slag van de onderdelen van de fiets, ik weet nie wat veel mensen hier leuk aan vinden ma geef mij toch maar een leuke ardenne rit met wa rotsen en dikke klimmen , na de vele speedbunnys doorgelaten te hebben aan het begin hadden we al stillekes door wat de ondergrond in petto had voor ons , modder modder en nog eens slam , overal lagen de mooie tracks rond ons heen maar die werden genegeerd , lakker op het brede pad , en dan denk je aahhh straks is dat gat aan het einde van de rit daar kan ik de fully eens lekker laten gaan , dikke shit ja , den een af andere met een ketting zaag had daar anders over beslist , het hele gat lag bezaait met bomen , even 10 meter naar onder en dan een u turn trug ,naar boven dat was het , nee ik ben hier nie echt voor te vinden , had ik geweten dat het zo vettig en slap was dan had ik in mijn bed blijven liggen
Ja,wat nen uitleg om te zeggen dat het slecht was.
In "de Ardennen" is het ook wel vettig & baggeren hoor en je moet er nog wel 130km voor met de auto op pad.
Er zijn veel zaken waar een organisatie niets kan aan doen:
-aan het weer doe je niets
-aan die speedbunny's ook niet
-de genegeerde ST,is een kwestie van 'vergunningen'
-aan de staat v/h parcours kan je ook niets veranderen
-en dat er ene in "het kot" de bomen heeft plat gezaagd ook niet

Er was nochtans een filmpje aanwezig waarin je de staat v/h parcours al kon afleiden,na de regen v/d laatste dagen.
edje c
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 jan 2013 19:02

Re: vr 26/12 Lummen

Bericht door edje c »

guyke05 schreef:overal lagen de mooie tracks rond ons heen maar die werden genegeerd , lakker op het brede pad , en dan denk je aahhh straks is dat gat aan het einde van de rit daar kan ik de fully eens lekker laten gaan , dikke shit ja , den een af andere met een ketting zaag had daar anders over beslist , het hele gat lag bezaait met bomen
Die mooie tracks werden niet genegeerd maar als je er niet op mag met een toertocht dan mag je er simpelweg niet op. Er zijn duidelijke afspraken en richtlijnen ism de boswachter, natuur en bos, gemeente, provincie, grondeigenaars, ... wat wel en wat niet mag en daar moeten wij ons als organisatie strikt aan houden. Wat betreft de "natuurbeheerswerken", daar hebben we helemaal geen vat op en moeten we ook daar ons lot ondergaan.
Plaats reactie