Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Geert B
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 07 dec 2014 19:34

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door Geert B »

2 keer op mijn bakkes gegaan . 2 keer zelfde scenario: van het veld terug de weg opdraaien, op een spiegel, bijna stil staan maar toch onderuit gaan ](*,)
Met dichtgeknepen billen aan een slakketempo verdergereden. Een ritje waar ik conditioneel weinig aan had. Sneeuw is leuk, maar ijs, neen, niks voor mij.
Wat mijn materiaal betreft, hydraulische remmen en voordrailleur weigerden dienst, maar hoor nu dat het bij mij niet alleen was. Bevoorrading kwam naar mijn mening veel te vroeg. Afspuiten was super, met dank aan de brandweer. Nooit meegemaakt dat ik daar alleen stond. :-D
Mijn conclusie: het mag snel terug dooien. :-?
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

lorenzom schreef:Wat een keikoele en keicoole rit. Samen met ons groepje van 4 aangezet voor de lange afstand, met 3 aangekomen. Na een zware val op het ijs en materiaalbreuk mocht de vierde afhaken ](*,)
Hee d'artagnan, de 3 musketiers zullen jullie nooit worden dus, één voor allen en "allen" voor "één" :lol:
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Geert B schreef:2 keer op mijn bakkes gegaan . 2 keer zelfde scenario: van het veld terug de weg opdraaien, op een spiegel, bijna stil staan maar toch onderuit gaan ](*,)
Met dichtgeknepen billen aan een slakketempo verdergereden. Een ritje waar ik conditioneel weinig aan had. Sneeuw is leuk, maar ijs, neen, niks voor mij.
Wat mijn materiaal betreft, hydraulische remmen en voordrailleur weigerden dienst, maar hoor nu dat het bij mij niet alleen was. Bevoorrading kwam naar mijn mening veel te vroeg. Afspuiten was super, met dank aan de brandweer. Nooit meegemaakt dat ik daar alleen stond. :-D
Mijn conclusie: het mag snel terug dooien. :-?

+ 1 Let the sun shine :-D
Wak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 20 jan 2004 23:24
Rijdt met: Trek 8.7 - Cannondale 600SL

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door Wak »

Al langs de Brusselsesteenweg (burg over Ringvaart !) gevoeld dat het op het randje was, ingeschreven maar al op de Scheldedijk voor bekeken gehouden, inderdaad vallen ging je zeker doen en had geen zin om te gaan liggen op een harde ondergrond. Volgend jaar beter...?
Seventhguest
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 04 aug 2014 21:34

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door Seventhguest »

ik zou niet weten waar in deze rit je de voorderailleur nodig had, dus geen idee of die nog werkte :-)
gelukkig had ik twee man voor mij die aantoonden (al vallende) waar het zeer glad was, zodat ik zelf zonder vallen de eindmeet behaalde.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door Boebbel »

Seventhguest schreef:ik zou niet weten waar in deze rit je de voorderailleur nodig had, dus geen idee of die nog werkte :-)
Ik zit toch nog te zoeken naar een goeie gearing. Rond de 20 km/u zit bij mij zowat de omslag naar mijn groot blad zodat ik niet in die laatste kleine "overdrive" tandwieltjes terecht kom. Als deze versleten is, ga ik toch een met meer tanden steken in 't midden.
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door slebbe »

Hi Rodelanders,
super ritje om een winterloos jaar af te sluiten.
Leve de winter, altijd fun te beleven.
alle modder schoon opgesteven, hier en daar een spiegeltje ertussen, echt december en heerlijke zon.
wat kan een mens nog meer dromen op zondagmorgen.
je nieuw parcours kwam echt aan zijn trekken.
heerlijke regio in volle winter.
ja, de kunst is het om de plassen te vermijden en de voetjes droog te houden; haast en spoed..
ik heb tot de laatste meter genoten, zelfs de hernemingen tgv niet zeer duidelijke uitpijling werden met plezier gedaan.
ik heb me heerlijk vermaakt en dat heeft mss iets te maken met de amper 1.3kg druk op de banden.
tot volgend jaar, Melle.
en gelukkig nieuwjaar.
=D> =D> =D> :-({|= :-({|= :-({|=
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door moorken »

Voor wie het wil herbeleven, of moest missen, een video review in 2 minuten. https://www.youtube.com/watch?v=gZf1yRCkVQw
weliswaar met enkel rear-view beelden na een valpartij (plat op de pens op het asfalt waardoor de front camera mount gebroken is). positief punt: de slipper staat er op! :)

Het was me wel de hel van het Noorden dit weekend. uit veiligheidsoverweging was het steeds beter de technisch zware stukken te nemen, vermits die recht door de modder/ijs gingen, terwijl je bij de omwegen voorbij de technische stukken (de easy side zogezegd) steeds moest omrijden langs de weg over het levensgevaarlijke ijs.
ook ik heb na halfweg de rit de fiets aan de kapstok moeten hangen wegens materiaalpech, Maar het was toch een heroïsche rit, alhoewel ik twijfel of ik nog aan dergelijke omstandigheden ga deelnemen. Reed naar het einde toe op "vaste pion" doordat alles volledig was dichtgevroren. Remmen zat er ook niet meer in (eigenlijk best, want remmen leverde toch alleen maar risico op).
de eindbalans:
1 x gebroken achterderailleur
1 x gebroken camera mount
1 x knie die zeer doet
1 x een 2de elleboog die verschenen is vlak naast de "echte"
1 x een 2de blauwe heup die verschenen is, vlak onder de "echte"
1 x stijve schouder.

see you next year!
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door rogiersr »

Bedankt aan alle moedigen om langs te komen. Sorry voor het gladde wegdek en de vele blauwe plekken die jullie er aan overhielden.
Bedankt ook voor de opmerkingen ter verbetering. We zullen er in de mate van het mogelijke rekening mee houden volgend jaar.
Hopelijk na de modderrit van vorig jaar en de ijsrit van dit jaar hopen we voor volgend jaar op iets beter weer maar op de laatste zondag van het jaar is het natuurlijk putje winter en kan je alles verwachten.
Tot volgend jaar
De organisatoren :wink:
CT-skan
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 14:59
Rijdt met: Speci

Re: Melle - Eindejaars VTT 28-12-2014

Bericht door CT-skan »

Heeft iemand hier een gpx file van? Thanks
Plaats reactie