x-mass mtb asbikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
staafstaver
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 14 nov 2013 00:35

x-mass mtb asbikers

Bericht door staafstaver »

zondag 21 december

x-mass mtb tocht asbikers

inschrijvingen voetbalterreinen asse ter heide(groenstraat)

meer info http://www.facebook.com/asbikers" onclick="window.open(this.href);return false;
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door slebbe »

Is dat de rit waar je zo een prachtig uitzicht hebt op het atomium ergens vanop een licht heuvelende akker? Een van mijn waw-momenten.
lorenzom
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 01 mei 2012 22:08
Rijdt met: Cannondale

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door lorenzom »

Meer info graag, buiten die belachelijke FB-pagina waar alleen wat idiote spelletjesreclame opstaat :evil: Hoogtemeters ? Parcours ? Ondergrond ? Off-road percentage ??
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door MaC'Red »

ik denk eerder dat hun Facebook pagina gehackt is ondertussen, Parcours zal wsl wel de regio Asse - Ternat - Meldert zijn of toch die wijde regio. Staat van het parcours weet ik zelf niet.

Hoogtemeters heb ik ergens gelezen rond de 450 op de langste afstand

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door PsYchO66 »

Is gewoon een verkeerde link die in de eerste post staat. De juiste is: https://www.facebook.com/asbikersasse" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor de toertocht zelf: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door patje »

slebbe schreef:Is dat de rit waar je zo een prachtig uitzicht hebt op het atomium ergens vanop een licht heuvelende akker? Een van mijn waw-momenten.
Dat is eerder de TT van straf in bergaf
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door gbv »

Vorig jaar een aangepast parcours t.o.v. de jaren voordien wist men mij te vertellen. Vertrek in Asse-Terheide richting Mazenzele, Merchtem, Mollem, om vervolgens terug te komen naar Asse met passages van het Bloso parcours langs Terlinden, Koudertaveerne, stukje Asbeek richting Meldert en Kravaalbos. Dit is wat ik er mij grofweg nog van herinner. Ik zat namelijk vrij snel kapot na het proberen bijhalen van Jurgen Roelandts en zijn schoonbroer Jens Debusschere :lol: .

M.a.w. het parcours gaat op en af en in deze tijd van het jaar mag je altijd wel de nodige vettigheid verwachten in het Pajottenland met zijn typisch klevigere kleigrond. Met de regen van deze week zal een grof profieltje voor iedereen wel aan te raden zijn. Ook vorig jaar herinner ik mij dat het nog redelijk had geregend de dagen voordien en dus veel plassen, 3 serieuze baggerstroken (1tje waar geen doorkomen aan was), 1 leuke tricky schuifafdaling en de rest goed duwen, maar niets onoverkomelijks.

Op de langste afstand zal je zeker aan de nodige hm's komen (ergens tussen de 400 en 600) indien ze trouw blijven aan de streek en het niet gaan zoeken richting Aalst-Lebbeke.
rx-ke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 28 apr 2012 23:51
Rijdt met: SCOTT SCALE 20

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door rx-ke »

Gisteren deze tocht gereden,en dat was toch wat meer baggeren dan ik gehoopt had.
De afspuitstand heb ik links laten liggen, teveel volk,maar dat is normaal na zulk een tocht.
Van de Afligem op vat heb ik des te meer kunnen genieten :-D
Drinoow
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: za 01 sep 2007 13:23
Rijdt met: Trek Topfuel 9.9 SSL, Madone 6.9SSL, Lynksey pro 29

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door Drinoow »

Ja hier de modder toch ook serieus onderschat. Banden liepen zo vol dat ze niet meer onder vork kroon en achterbrug geraakten. Alleen eerlijk: zonder modder had het maar saai parcours geweest. Nu was het toch nog een beetje uitdagend. Pluspunt nog nooit zoveel druk op een gewone tuinslang gezien...
spruit89
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 29 jan 2012 16:35
Rijdt met: Hamme

Re: x-mass mtb asbikers

Bericht door spruit89 »

Ondanks de zware regenval mochten we eigenlijk niet klagen met de staat van het parcour.
Enkel de eerste 2 km en de laatste 2 km mochten er wel van tussen (meer lopen dan fietsen).
Plaats reactie