14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

Op 14 december a.s. organiseert RTC de Molenrijders uit Wouw z'n 6e ATB tocht.
De route loopt enkele stukken over grondgebieden waar je normaal gesproken niet mag en kunt komen. :-D
De tocht bestaat uit 4 afstanden nl. 22, 33, 49 en 64 km.
In totaal zitten er in de grootste route zo'n 200 hoogtemeters en er zitten diverse heuvels in waar velen een flinke dobber aan zullen hebben.
Één van deze heuvels die in het begin van alle 4 de routes ligt, is op de stortplaats “de Kragge 2”.
Dit is een flinke kuitenbijter en die kan dit jaar zelfs nog een keer extra beklommen worden voor diegene die dat willen (er kan dus een keuze gemaakt worden).
Alle 4 de routes zullen dit jaar ook weer over het heuvelachtige gebied "de Heide" komen waar ook dit jaar weer een parcours is uitgezet dat grotendeels niet over de uitgepijlde route gaat.
Voor de kidstour (22 km route) zal er dit jaar een aparte route zijn over “de Heide” die slechts gedeeltelijk over dit parcours gaat (minder zwaar).
Er zal voor de 22, 33 en 49 km één pauze gehouden worden en voor de 64 km zijn er 2 pauzes.
Let wel dat de splitsing voor de 64 km (na zo'n 22 km in het parcours) om 11.30 uur gesloten zal worden waardoor alleen de 49 km nog mogelijk is, dus start op tijd als u de 64 km wilt rijden.
Wilt u nog meer weten over de tocht kijk dan op onze website http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (o)
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door sofeurken »

wij zouden hier wel eens durven starten,ziet er mij leuke tocht uit en ook nog een leuke afstand(65km)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Kan aan mijn pc liggen, maar krijg foutmelding bij het openen van de site...
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

BerggeitCasualFietser schreef:Kan aan mijn pc liggen, maar krijg foutmelding bij het openen van de site...
Ligt inderdaad waarschijnlijk aan je pc :( link is correct.
Je kunt ook "googlen" op Molenrijders Wouw :-D
Giantic
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 nov 2010 14:10
Rijdt met: Giant

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door Giantic »

Vorig jaar ook deze tocht gereden, echt fantastisch en dan nu de mogelijkheid om"de Kragge" twee keer te beklimmen. Dit mag je niet missen =D>
slipper
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 14:00
Rijdt met: Giant

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door slipper »

Giantic schreef:Vorig jaar ook deze tocht gereden, echt fantastisch en dan nu de mogelijkheid om"de Kragge" twee keer te beklimmen. Dit mag je niet missen =D>
We zullen eens komen kijken met een aantal of dit waar is
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Is het qua drukte te doen? Heb gezien vorig jaar 1700 deelnemers. Kwestie van te weten hoe vroeg je moet vertrekken en of je parkeerplaats in de buurt hebt...

Ik veronderstel dat de ondergrond daar nog heel deftig ligt? Ik bedoel dat je vlotjes kan rijden zonder constant in de drek te moeten rijden?
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

BerggeitCasualFietser schreef:Is het qua drukte te doen? Heb gezien vorig jaar 1700 deelnemers. Kwestie van te weten hoe vroeg je moet vertrekken en of je parkeerplaats in de buurt hebt...

Ik veronderstel dat de ondergrond daar nog heel deftig ligt? Ik bedoel dat je vlotjes kan rijden zonder constant in de drek te moeten rijden?
Het totale parcours is 64 km lang dus daar kunnen nogal wat fietsers rijden. En vroeg vertrekken is altijd beter zodat je minder last hebt van de drukte.
Parkeerplaats is er voldoende.
Afhankelijk van de hoeveelheid regen die er gaat vallen zal bepalend zijn of het goed of minder goed rijdt.
Er zullen bij hevige regenval altijd modderstukken zijn maar daar ontkom je nergens aan.
De vooruitzichten zijn dat het einde van de week droog gaat worden dus dan zal het goed rijden, daar de ondergrond niet verzadigd was de afgelopen tijd.
Afgelopen zaterdag hebben wij de tocht nog in z'n geheel gereden zonder vuil te worden.
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

Zoals het er nu uitziet zijn de weergoden ons goed gezind op zondag. [-o<
Er staat jullie dus niets in de weg om naar Wouw te komen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 14-12-2014 / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

RTC De Molenrijders schreef:Zoals het er nu uitziet zijn de weergoden ons goed gezind op zondag. [-o<
Er staat jullie dus niets in de weg om naar Wouw te komen.
En de huidige staat? Als ik het weerbericht kan geloven, zijn er nog een paar serieuze buien op komst...
Plaats reactie