zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksmuide

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RACEKONIJN
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 dec 2008 09:31
Rijdt met: CANNONDALE

zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksmuide

Bericht door RACEKONIJN »

Op Zondag 7 december kan je in Beerst terecht voor de 25ste editie van de
Westhoekmountainbiketocht. Een organisatie van de Westhoekmountainbikeclub uit Beerst, beter bekend als het 'Bolle Team'
Met 712 deelnemers vorig jaar is deze mountainbiketocht de 'klassieker' in de regio...
Gekend voor zijn perfecte organisatie (ervaren mountainbikers) en de gezellige apres na de rit.
De Westhoekmountainbiketocht van 2014 loopt langs onverharde landbouwwegen, verlaten dreven, stukjes bos en oude kerkwegels !
Dit jaar zijn er 3 verschillende parcours doorheen Beerst, Esen, Vladslo, Bovekerke en het bos van Koekelare. Exclusief is opnieuw de doortocht doorheen het privébos 'Praetbos'.
De tocht vertrekt uit Beerst en gaat via verschillende overharde stroken naar het 'Praetbos' in Vladslo. Alle parcours rijden verder naar het bos van Koekelare. De 37km tocht krijgt extra kerkwegels in Bovekerke te verwerken en ook de 45 km rit kan er eventjes van genieten.
Na de bevoorrading aan Restaurant De Wikkelaere te Vladso keert de 29 en 38 km rit terug naar Beerst. De 45 km rit gaat vervolgens via de vele kerkwegels in Vladslo naar de 'broeken van Esen'.
Bij aankomst krijgt men een gratis sportief stalenpakket die de inschrijvingsprijs ruim overtreft.
Verder is er depannage, bikewash, douches en de gezellige apresbar !!
De vrije start van 8 tot 11 uur is in zaal "Ter Zaele" te Beerst.
Deelnemen kost 5 euro met verzekering inbegrepen, leden wielerbond : 3 euro en kinderen tot 15 jaar : gratis !!
zaal Ter Zaele is gelegen vlakbij de kerk van Beerst !
verdere info : http://www.westhoekmountainbike.be" onclick="window.open(this.href);return false;
stef007
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 22 nov 2012 12:32
Rijdt met: tis ne ednine

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door stef007 »

ik kom van richting edewalle en zou inpikken in het bos van koekelare is dat het bos aan de sporthal en zo ja op welke afstand zit ik dan ik betaal zeker als ik de strartplaats passeer
kasseifretter
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 09:16
Rijdt met: cube Reaction Race 29

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door kasseifretter »

De tocht der tochten in de noordelijke Westhoek. Zal er zeker zijn.
Leuk en aangenaam parcours met altijd wel ergens een verrassing. Gisteren nog praatje gemaakt met organisatoren op toertocht in Zarren. Het private bos hadden ze zaterdag gesnoeid en het lag er heel droog en heel goed berijdbaar bij. Het was jaren geleden dat ze het bos nog zo droog hadden weten liggen.

Zondag zeker van de partij!!


Als je inpikt aan bos in Koekelare zal je iets over de helft zitten van het parcours denk ik.
Gebruikersavatar
follow
Mountainbiker
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 18:44
Rijdt met: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door follow »

stef007 schreef:ik kom van richting edewalle en zou inpikken in het bos van koekelare is dat het bos aan de sporthal en zo ja op welke afstand zit ik dan ik betaal zeker als ik de strartplaats passeer
denk niet dat de tocht het bos aandoet aan de sporthal in Koekelare maar je kan dan inpikken op de staatsbaan tussen Bovekerke en Vladslo ( stock - de wikkelaar)
Gebruikersavatar
follow
Mountainbiker
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 18:44
Rijdt met: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door follow »

heel zeker aanwezig en het ziet er goed uit om dit jaar dezen een keer te kunnen rijden in ideale omstandigheden
Gebruikersavatar
RACEKONIJN
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 dec 2008 09:31
Rijdt met: CANNONDALE

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door RACEKONIJN »

Inderdaad , dit stuk bos waar stef 007 van spreekt aan de sporthal van Koekelare is het park en domein De Mote. Het bos waar wij doorrijden is meer richting Beerst op .
Het beste om in te pikken is als je van Edewalle komt via Bovekerke en gewoon de weg Beerst-Torhout oversteken. Na een 200 tal meter kan je links afslaan en zit je op het parcours. De kmstand voor de bikers vanuit Beerst is daar ongeveer 18 km.
tot zondag
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door Woody 7 »

Ook terug aanwezig op deze klassieker met toch enkele leuke bospassages en zeer varieerde tocht! Tot zondag beerst...
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door Woody 7 »

Het ziet er naar uit dat het zondagochtend nog droog zal blijven ...of zal het bee(r)st omstandigheden worden...
Gebruikersavatar
stalenros
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 nov 2013 16:43
Rijdt met: Martelly

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door stalenros »

Na het lezen van deze topic heb ik toch beslist om te komen. Ik was aan het twijfelen of het wel de moeite zou zijn om tot Beerst te rijden (met de auto).
Zelf ben ik van Eernegem en zou ik ook proberen in te pikken aan het praetbos, dus normaal als ik van de veldstraat in koekelare kom zou ik de pijltjes moeten tegen komen. Dan is het voor mij ook wat makkelijker dat ik direct met de fiets kan komen zonder m'n auto vuil te maken. :-D
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: zondag 7/12 25ste Westhoekmountainbiketocht Beerst-Diksm

Bericht door slooverke »

Zal hier zondag voor de eerste keer komen rijden............

Hopelijk zal het weer én parcours meevallen, maar na zaterdag Hertsberge zal da nie simpel zijn...... ;-)
Plaats reactie