Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door chrisper »

Iemand meer info over deze tocht?
coasterx
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 20:59
Rijdt met: Thompson

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door coasterx »

Ik ben hier voor de 4de keer van de partij. Dit is een ideale TT om er als "winter-mountainbiker" wat in te komen, richting de zwaardere TT's in de Vlaamse ardennen.
Tamelijk snel (niet al te zwaar, gemiddeldes boven de 20km/u zeker haalbaar), mooi uitgetekend, afwisselend, deftige bevoorrading, goed bereikbaar.
Het beste wordt uit de streek gehaald.
Uitdagende singletracks of technische afdalingen moet men, enkele uitzonderingen niet meegerekend, echter ook niet verwachten.
Het parcours is ieder jaar ongeveer gelijk, maar de zin wordt telkens omgewisseld. Dit jaar vermoed ik dus dat ze de scheldevallei (Vurste-Merelbeke) als slotstuk nemen.

C.
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door hans darmstrong »

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo nat ben binnengekomen. Kwasi hele rit in de plenzende regen. Uiteraard lag alles er verzopen bij, maar het bleef doorgaans net bereidbaar. Mooie streek leren kennen, verzorgde rit, volgende keer hopelijk een beetje droger.

Droog moet dit een snelle rit zijn, nu ging het niet vooruit. Me beperkt tot de 35 km...
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door poeperman »

Ik rij zeer regelmatig de bloso ritten van Merelbeke en was aangenaam verrast door de originaliteit van het parcours. Ondanks de hevige regen bleef het nog goed doenbaar... Eerst 12km heen gefietst, droog, dan de 45 gedaan en 12 terug. Nog nooit zo nat geweest. Ik hoopte op een droge rit en had dan ook enkel een enduroshirt aan... Volgende keer beter voorbereiden :)

Volgende keer ben ik er zeker weer bij!
Fkris
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 sep 2014 23:00

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door Fkris »

Was van plan om in de namiddag naar Egem te gaan maar gezien de hevige regenval uiteindelijk gekozen voor het dichterbije en vermoedelijk beter berijdbare Merelbeke.
Pas na 13u gestart, en zo daardoor ganse rit droog gebleven :-D

Zoals aangekondigd hadden de organisatoren de veld-en zandwegen opgezocht, en onder droge omstandigheden zou dit allicht een snelle rit geweest zijn, maar nu lag het parcours er loodzwaar bij. Genoten van elke kilometer want de rit was echt de moeite waard, en moe maar voldaan aan de finish. Nog nooit zo onder de modder gezeten na een VTT, maar een warme douche, gevolgd door pannenkoek en Blonde Ename maakten een geslaagde namiddag compleet....

Pluim voor de organisatie !
Gebruikersavatar
marie 66
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 11:52
Rijdt met: GT

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door marie 66 »

Sfeerbeeldjes van het 25 km-parkoers in de voormiddag :-D

https://plus.google.com/u/0/photos/1052 ... 6002691713

Groetjes en nog veel fietsplezier!
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Za 11/10/2014 Merelbeke :: Omlopen der Scheldestreek

Bericht door poeperman »

leuke foto's!

ben al blij dak ni den enigen ben die zijn pootje heeft moeten zetten
Plaats reactie