18/10/2014 Arendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rollemol
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 18:50

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door rollemol »

Guy M schreef:We hebben hier de typische Kempische zandgrond. De regen van de vorige dagen heeft voor enkele plassen gezorgd. Maar uit ervaring weten we dat dit met deze ondegrond ook weer snel weg zal zijn. Je zal hier morgenzeker niet onder de modder terug aankomen. Niet eens zeker dat je je fiets moet poetsen ;-)
Nu zit ik er niets mee in om is door een plas te rijden maar als je deze post hierboven durft zetten terwijl je op twee plaatsen bordjes moet hangen met “opgepast diepe kuilen” en als deze dan nog vol staan met water!!!
Ik heb hier twee fietsen ter beschikken, één met schijfremmen en één met V brakes.
Nu zaten er op mijn fiets met schijfremmen pas nieuwe remblokjes en als ik die post hierboven las, ideaal parkoer om deze in te fietsen met het weer dat ze voorspelden.
Niet dus, had je een eerlijke analyse gegeven over het parkoer dan had ik mijn fiets met V breaks genomen!!!
Laatst gewijzigd door rollemol op zo 19 okt 2014 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door gertjes »

Mercikes voor de mooie toertocht die jullie georganiseerd hebben.
Goed afgepijld, mooie singletracks, goede bevoorrading en seingevers op gevaarlijke oversteekplaatsen...
Ook de aprésbike in't zonneke was heerlijk !

Tot volgend jaar !
Bokkespurters Vosselaar
Guy M
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 11 nov 2010 21:23
Rijdt met: Granville Pulse 29R Magura HS33

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door Guy M »

rollemol schreef:
Guy M schreef:We hebben hier de typische Kempische zandgrond. De regen van de vorige dagen heeft voor enkele plassen gezorgd. Maar uit ervaring weten we dat dit met deze ondegrond ook weer snel weg zal zijn. Je zal hier morgenzeker niet onder de modder terug aankomen. Niet eens zeker dat je je fiets moet poetsen ;-)
Nu zit ik er niets mee in om is door een plas te rijden maar als je deze post hierboven durft zetten terwijl je op twee plaatsen bordjes moet hangen met “opgepast diepe kuilen” en als deze dan nog vol staan met water!!!
Ik heb hier twee fietsen ter beschikken, één met schijfremmen en één met V breaks.
Nu zaten er op mijn fiets met schijfremmen pas nieuwe remblokjes en als ik die post hierboven las, ideaal parkoer om deze in te fietsen met het weer dat ze voorspelden.
Niet dus, had je een eerlijke analyse gegeven over het parkoer dan had ik mijn fiets met V breaks genomen!!!
Beste,

Ten eerste heb ik niet gemeld dat er geen plassen zouden staan ... dat zou pas geen eerlijke analyse zijn geweest. Ten tweede zijn die bordjes er gezet omdat we bekommerd zijn om de veiligheid van ALLE deelnemers. Het klopt dat in de kuilen water stond. Dat dit het minst goede stuk was van de tocht, wisten we en is ons vandaag ook bevestigd. Maar je kunt niet voor een volledig droge tocht zorgen halfweg oktober. Nergens heb ik geschreven dat dit het ideale parours was voor een fiets met schijfremmen. Dat is uw perceptie. Mochten alle mensen met schijfremmen vandaag zijn thuis gebleven ... dan hadden we wel geen 578 deelnemers gehad. Ik betreur dat mijn bovenstaand bericht door u verkeerd is geïnterpreteerd, maar hopelijk heb je toch ook positieve zaken kunnen opmerken aan onze tocht? We hebben alleszins heel wat positieve commentaren mogen ontvangen van vele andere deelnemers.
Guy M
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 11 nov 2010 21:23
Rijdt met: Granville Pulse 29R Magura HS33

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door Guy M »

gertjes schreef:Mercikes voor de mooie toertocht die jullie georganiseerd hebben.
Goed afgepijld, mooie singletracks, goede bevoorrading en seingevers op gevaarlijke oversteekplaatsen...
Ook de aprésbike in't zonneke was heerlijk !

Tot volgend jaar !
Bokkespurters Vosselaar

@Gertjes
Dank voor de positieve opmerkingen. Doet altijd deugd :-D Het weer vandaag zat zeker mee en den aprésbike in het zonnetje was mooi meegenomen. En euh ... de 16de november zakken we af naar Vosselaar voor steeds een pracht van een toertocht !! Tot bij jullie aan de Konijnenberg !
rollemol
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 18:50

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door rollemol »

Guy M schreef:
rollemol schreef:
Guy M schreef:We hebben hier de typische Kempische zandgrond. De regen van de vorige dagen heeft voor enkele plassen gezorgd. Maar uit ervaring weten we dat dit met deze ondegrond ook weer snel weg zal zijn. Je zal hier morgenzeker niet onder de modder terug aankomen. Niet eens zeker dat je je fiets moet poetsen ;-)
Nu zit ik er niets mee in om is door een plas te rijden maar als je deze post hierboven durft zetten terwijl je op twee plaatsen bordjes moet hangen met “opgepast diepe kuilen” en als deze dan nog vol staan met water!!!
Ik heb hier twee fietsen ter beschikken, één met schijfremmen en één met V breaks.
Nu zaten er op mijn fiets met schijfremmen pas nieuwe remblokjes en als ik die post hierboven las, ideaal parkoer om deze in te fietsen met het weer dat ze voorspelden.
Niet dus, had je een eerlijke analyse gegeven over het parkoer dan had ik mijn fiets met V breaks genomen!!!
Beste,

Ten eerste heb ik niet gemeld dat er geen plassen zouden staan ... dat zou pas geen eerlijke analyse zijn geweest. Ten tweede zijn die bordjes er gezet omdat we bekommerd zijn om de veiligheid van ALLE deelnemers. Het klopt dat in de kuilen water stond. Dat dit het minst goede stuk was van de tocht, wisten we en is ons vandaag ook bevestigd. Maar je kunt niet voor een volledig droge tocht zorgen halfweg oktober. Nergens heb ik geschreven dat dit het ideale parours was voor een fiets met schijfremmen. Dat is uw perceptie. Mochten alle mensen met schijfremmen vandaag zijn thuis gebleven ... dan hadden we wel geen 578 deelnemers gehad. Ik betreur dat mijn bovenstaand bericht door u verkeerd is geïnterpreteerd, maar hopelijk heb je toch ook positieve zaken kunnen opmerken aan onze tocht? We hebben alleszins heel wat positieve commentaren mogen ontvangen van vele andere deelnemers.
Ik heb zeker positieve punten kunnen opmerken, heel veel zelfs!
Knappe streek/parkoer, goede bevoorrading/zo goed als in de helft, goed afgepeild enz.
Ik stel alleen vast dat er geen correcte informatie is gegeven voor de tocht.
Het was zelfs niet zeker dat de fietsen moesten gepoetst worden lees ik hier toch?
Nu kon een blinde toch ook zien gisteren dat er na deze tocht de fiets toch wel moest gepoetst worden!
Er is hier voor de tocht informatie gevraagd over het parkoer, doe dit dan toch correct.
Vragen ze de staat van het parkoer, dan geef je de staat van het parkoer.
Vragen ze het aantal km, dan geef je het aantal km , daar dient dit forum toch voor.
Denk je dat van die 578 er één persoon was thuisgebleven als je nu gezegd had dat er wel een stuk van een drie kilometer met diepe plassen is waar dat je toch moeite zal moeten doen om er rond te fietsen, ik denk het niet.
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door Michelleke »

Vandaag dus met vrouw en dochtertje van 9 de kleinste toer (30km) gereden. Er stonden een paar plassen, maar op dat stuk was het zeker niet overdreven nat of vettig.

Het parcours van 45 en zelfs 35km was zeker het mooiste met de single tracks in Mierde. Dat ken ik daar maar al te goed van de VTT van mijn andere club (Power-Bikers Weelde). De korte toer kwam maar net tot daar, maar het is vaak dat de mooiste stukken in de langere routes zitten. Het kan niet overal het zelfde feest zijn, hé. Weet ook wel dat het niet altijd even simpel is om vergunningen voor mooie stukken te bekomen.

Laat gestart en onderweg nog even technische problemen gehad met fietsje van dochter, maar uiteindelijk gelukkig toch hersteld gekregen en zo als allerlaatste aan de bevoorrading toegekomen. Ook toen nog zeer uitgebreid; enkel bananen waren op, maar daar liggen we zeker niet van wakker. Er waren nog andere zaken te over. Goed gedaan, mannen!

Mijn rug zit na mijn val van 2 weken geleden nog volledig geblokkeerd, dus morgen weer met het gezin de 25km, en ditmaal in Dessel. Hopelijk morgen even zonnig weer als vandaag!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dinsdag 11 november: VTT Geel-Ten-Aard (let op: nieuwe datum ipv december)
Guy M
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 11 nov 2010 21:23
Rijdt met: Granville Pulse 29R Magura HS33

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door Guy M »

@michelleke
Ik denk dat ik jullie nog zien vertrekken heb. Knap dat jullie dochtertje de tocht heeft afgewerkt! Dat verdient een dikke proficiat!Bij de samenstelling van de afstanden , moet je soms keuzes maken. Dus inderdaad zit er soms een leuk of mooi stuk niet in de kortere afstanden. Maar met zo'n sportieve dochter zul je binnen enkele jaren zeker ook de grotere afstanden kunnen verkennen.
veel beterschap met de rug en veel plezier morgen in Dessel.
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door Michelleke »

Waren vertrokken rond 14u15, maar onderweg dus tijdje aan't prutsen geweest om het fietsje terug rijklaar te maken. Wilde jullie hulplijn ook niet te snel uittesten :-)

En dat de single tracks meest in de grote afstanden zaten, geen probleem, hoor. :wink:
Er zat daar trouwens na ong 5 km zeker al een vrij lang stuk vrij technische single track in. En het mag ook niet te zwaar zijn, niet voor dochter, maar momenteel ook niet voor mij :wink:




--------------------------------------------------------------------------------------------
Dinsdag 11 november: VTT Geel-Ten-Aard (let op: nieuwe datum ipv december)
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door dago »

int vervolg de plassen tellen, omtrek en diepte meten. liefst van vrijdagavond alles overdekken zodat er geen plaske bijkomt!!!!
ge zou uwe velo maar moeten kuisen bij 24graden en zon ](*,) ](*,) ](*,)
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

Re: 18/10/2014 Arendonk

Bericht door galileo »

Prima tocht
Ik was nog nooit in de streek daar geweest, en ze heeft me aangenaam verrast.

Wat die diepe kuilen betreft, dat vond ik wel meevallen.
Je moet alleen een beetje uw verstand gebruiken.
Voor de rest in mijn ogen een droog parcours, we zullen deze winter nog wel andere toestanden meemaken.

Goed uitgepijld, nergens verkeerd gereden.
Goede uitgebreide bevoorrading.

Slecths één verbeterpuntje in mijn ogen: één of 2 extra spuiten aan de afspuitstand waren welkom geweest.
Nu heb ik toch wel een 25 minuutjes moeten aanschuiven.
Plaats reactie