VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door K2-er »

Zware kadee vandaag. Leuke omkadering onderweg met de piraten. Dan die gasten die alcohol gaven voor dat technische stuk!!!! Ik had hem graag gereden in iets betere omstandigheden, maar een mooie streek is het zeker wel!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door Fritsie »

dirtyd schreef:
tantatium schreef:
dirtyd schreef:=D> wat een mooie rit. met een klein hartje in de gietende regen vertrokken maar bijna geen regen gehad vandaag. sublieme afdalingskes en de piratenafdaling =D> eerst wat jenever in de mond gespoten daarna dolle pret, spijtig dat ik af en toe moest stoppen om de modder moest wegduwen tussen mijn band en kader. aan de afdaling van de terril net na de fotograaf dacht ik waar ben ik nu aan begonnen en het enige waar ik op dat moment aan dacht was "blijf van uw voorrem af" en maar sneller naar onder #-o. Ik was blij toen ik onder op de weg stond (op mijn 2 wielen) . singeltracks genoeg gehad vandaag. enkel het laatste stukje boven in het bos met die plakmodder en bladeren was niet te doen voor mijne bike. om de 10 m liep mijn achterwiel vast. Nog een lekker winterbiertje (naam kwijt) 500m voor het einde. 50 km in 4u40 t'is lang geleden dat ik nog zoveel fun heb gehad onderweg. proficiat aan de inrichters er zijn maar weinig die dit soort tt durven aanbieden. =D> =D> =D>

Galoise was de naam van het bier.

Inderdaad Mooie Rit, vooral als hij droog was geweest. Maar ik klaag niet alles was te doen enkel de laatste km in de bos was te vettig. Misschien ook ons fout zo laat te vetrekken.
Alles as al lekker stuk gereden ;). Pirate track was de moeite en zeker te vergelijken met een Terril, misschien nog gewaagder.
Bij de Primavera kom ik terug , , en hoop dat dezelfde stukken hier terug inkomen.
Bedankt aan de organisatie voor de goede wegwijzering en de moeite voor de tocht door te laten gaan.

Dikke duim =D>
De primavera is ook mooi maar ook een heel stuk braver. enkel de slotafdaling in andenne is gelijk. enkele stukken omgekeerd gereden vandaag, maar de technische dingen zitten er niet in
Toch een beetje onbegrijpelijk dat ze de mooiste tocht aanbieden in de meest onzekere weersomstandigheden (regen, glibberig). Waarom niet omgekeerd. De technische tocht in de lente...meer kans op een droge ondergrond.
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door PsYchO66 »

De Primavera is een andere organisatie dan deze als ik mij niet vergis. En dat is voor velen de opener van het marathonseizoen (ook op de O2-kalender). Dat brengt natuurlijk ook veel volk met zich mee en dan moet het parcours daar ook al wat meer rekening mee houden

Deze club (anduroxc) heeft ook begin mei een andere tocht; 'Meuse et Samson'. Die heb ik nog niet gereden, maar naar ik heb begrepen zou deze iets minder technisch zijn dan hun najaarstocht.
Vind het ook een beetje een vreemde keuze zo, maar ik ga toch maar eens kijken of ik er in mei ook eens kan bijzijn, deze mannen weten wel hoe een tocht in elkaar te steken =D>
forre
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 13 sep 2012 18:00
Rijdt met: Trek Superfly

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door forre »

Zoals verwacht weer eens een prachtige VTT , niks op aan te merken .

Dikke proficiat Anduroxc =D> =D> =D> =D>

Ismail est Ditch merci pour les bieres :drunk: :drunk:
neverpressrewind
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 13 jan 2014 11:38

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door neverpressrewind »

neverpressrewind schreef:de modder voor mij toch wel een beetje den domper, wat niet wegneemt dat dit idd bij de beste TT in Belgie hoort! Deze club weet echt hoe het moet!
De primavera is mss iets braver, maar zeeeeeker niet minder leuk, de afdalingen lopen bijna allemaal over singeltraks, hier daar lekker flowy ipv supertechnisch, en ge hebt nen afstand van 66km waarop nog enkele heel mooie bossen aangedaan worden waar we vandaag niet in de buurt zijn geweest. Wss door het weer, en de langere afstand, maar ik heb mij op La primavera beter geamuseerd toen.
Ik moet mijzelf verbetren, ik spreek ni over la primavera maar over de tocht van deze club (anduroxc) op 1 mei (meuse et samson)
Dat was dus ook een prachttocht, naar mijn mening zelfs leuker dan vandaag :)
Vanjb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 20:01
Rijdt met: Cube ltd race 2011

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door Vanjb »

Hier moesten alle andere een voorbeeld aan nemen want de laatste tijd is een toertocht gewoon de boswegjes afrijden maar dan met meer berg op en berg af dan bij ons. Dit was mountainbike, soms zelf te voor mij maar dan ging ik te voet ,jammer van het weer dit maakte het extra moeilijk voor mij, en toch veel volk, voor mij de beste toertocht van het jaar .
proficiat mannen en dank u.
Gebruikersavatar
Bouki
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 15:56

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door Bouki »

Dag iedereen,

Dank u voor alle positief en minder positif :-" commentaren

Ik begrijk dan mensen vind de MTB minder goed dan verleden jaar maar de weer was niet de zelfde.

Verleden week alle track was niet vettig en het was een puur techniek pleizir :P

De objectief van onze club met de MTB “De Chaine en Chêne” is bouwen de meer techniek track van de streek voor de clotuur of de seizoen !

Dit jaar de Météo was niet met ons (euuhhhh normaal in november :lol: )

Het is een grote risk dan onze club ANDUROXC neemt en we nemen nog dit risk !

Maar we moeten andere track minder vettig vinden voor de volgende keer en het is niet gemaakkelijk :oops:

De MTB van de eerste de mei hebt min of meer de zelde kenmerken (caractéristique) dan de Primavera !

Nog dank u iedereen voor uw participatie en tot de eerste mei :wink:
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door madrista666 »

Zo mag het elke week zijn ( buiten de modder ) dit is mountainbike in zen echte vorm!!!!
Zat bij elke afdaling met een smile van hier tot in Tokyo, genieten! Heb over de 47km wel bijna 5 uur gedaan...
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door Gt- »

pfff, 5h maar
Gebruikersavatar
Bouki
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 15:56

Re: VTT ANDUROXC - 16.11.2014 - "DE CHAINE EN CHENE"

Bericht door Bouki »

maar...?????
Plaats reactie