Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Stokke »

Om een voorbeeld te geven wat je kan verwachten bij technisch " onclick="window.open(this.href);return false;
Kevindv
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 26 okt 2011 16:28
Rijdt met: MTB Cube Acid 29 - Race Willier Izoard XP

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Kevindv »

Normaal was het Wieze omdat dit op 5min. met de fiets van thuis was.
Na de aflasting effe de kalender op mtb-you geraadpleegt.
Na effe vergelijken uitgekomen bij Waarloos.
Lovende commentaren van de vorige edities en nog nooit deze streek gereden, dus wordt dit de eerste maal.
Ik kom voor de langste afstand, incl. de technische stukken.
De extreem-stukken ga ik overslaan omdat ik dat extra tikkeltje techniek toch precies wel mis en omdat ik niet weet wat ik onder extreem moet verstaan.
Hopelijk weer zoals de vorige editie, het ziet er alvast goed uit de komende dagen.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Den Bees »

marchermans schreef:Alle afstanden volgen het traject door de Schorre en de kleiputten van Terhagen. Daar kan je opteren voor het gewone traject dat voor iedere mountainbiker haalbaar is of de technische uitbreidingen. Zie ook een vorig bericht en parcoursbeschrijving op http://wtwaarloos.be/MTBparcours.shtml
Als ik zo even de map bekijk zal je in katlijne toch een omleidngske moeten maken langs de vrouwenvliet , vermits de brug over de sporen is afgebroken en niet toegankelijk is voor fiets en voetgangers
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door DDT-STAS »

[*]Graag wat meer uitleg over dat technisch. Over wat hebben we het. Is dit vooral steil, drops, rotsig, smal, goten, bochtig,... Kan van alles zijn. Mijn definitie van technisch is vb. terril Beringen of Houffalize die beiden justekes lukken. Vergelijkbaar? Het is maar om te weten wat we moeten kiezen.

Vermits ik lees dat er vorig jaar meer dan 1000 man was zullen er wel een paar zijn die hier wat meer over kunnen zeggen.[/quote]



Wat ik je kan meegeven is dat dit een prachtig stuk MTB-parcour is :-D maar pas op ; we hebben dit ongeveer een maand geleden ook gereden (TT in Niel) en het was eigenlijk niet te doen ; X-streem gevaarlijk (wat mij betreft toch) en dit kwam door de weersomstandigheden..het lag er zeer vettig bij waardoor je bijna geen grip had en bijgevolg zijn we meer te voet dan op de fiets gereden :(
Als het weer blijft zoals nu [-o< [-o< zal het voor de technische bikers, die van een sterke uitdaging houden :-" , prachtig zijn :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door big lizard »

Den Bees schreef:
marchermans schreef:Alle afstanden volgen het traject door de Schorre en de kleiputten van Terhagen. Daar kan je opteren voor het gewone traject dat voor iedere mountainbiker haalbaar is of de technische uitbreidingen. Zie ook een vorig bericht en parcoursbeschrijving op http://wtwaarloos.be/MTBparcours.shtml
Als ik zo even de map bekijk zal je in katlijne toch een omleidngske moeten maken langs de vrouwenvliet , vermits de brug over de sporen is afgebroken en niet toegankelijk is voor fiets en voetgangers
Die brug is al een paar weken terug open, ben er verleden week nog over gereden.
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door marchermans »

Nog wat info:
Geschatte hoogtemeters: voor 36 km ±200m, 50 km ± 300m en 66 km ± 350m. Voor de technische stroken moet je er daar nog ongeveer 120 m bijtellen.
Vooral in het technische gedeelte zitten enkele korte maar stevige beklimmingen!

Technisch gedeelte is bij regenweer inderdaad haast niet volledig te rijden. In dat geval voorzien we aanpassingen aan het parcours. Maar volgens de weersvooruitzichten blijft het zondag droog. En dus wordt het genieten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Dickie »

Deze tt staat op de agenda.
Sinds mijn crash van 15/08, hoop ik terug wat vertrouwen te tanken.
pepster
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 21:48
Rijdt met: Canyon Spectral Cf

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door pepster »

Technisch zijn de moeilijke stukken zeker even moeilijk als de moeilijke routes in houffalize, zoniet technischer... Er zit echt alles in wat je maar kan wensen. Ik ga alvast vaker op mijn gezicht in de schorre dan in houffa :-) ,gelukkig is je snelheid in de schorre wel veel lager. Maar je kan je er toch goe zeer doen als je je best doet :-"
Kevindv
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 26 okt 2011 16:28
Rijdt met: MTB Cube Acid 29 - Race Willier Izoard XP

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door Kevindv »

Hopelijk nog niet te veel regen gevallen vandaag zoals op sommige plaatsen.
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Bericht door marchermans »

De weergoden zijn ons andermaal goed gezind. Het parcours ligt er nu al schitterend bij en voor de komende dagen wordt amper neerslag verwacht. Alles zal zondag dus goed berijdbaar zijn.
En Waarloos mag zich weer verwachten aan een autoloze zondag. Ons terras voor het Berkenhof laat immers geen autoverkeer toe. Geniet dus in alle rust van den aprés.
Plaats reactie