Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Zo 28/09/2014 - Waarloos - 6de editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

marchermans Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale

WTWaarloos en OSW organiseren voor de zesde keer hun Toertocht.
Keuze uit afstanden tussen ±30 en 70 km.
Variatie aan mooie bos-en veldwegen én doortocht door de Schorre en de kleiputten van Boom waar ook de technische bikers ruim aan hun trekken komen.

Meer info op http://wtwaarloos.be/MTB.shtml

Tot 28 sept!

Voor reacties op deze toertocht:
Forum 2013: viewtopic.php?f=2&t=118045
Forum 2012: viewtopic.php?t=108179
Forum 2011: viewtopic.php?t=95812
Forum 2010: viewtopic.php?t=81705
Forum 2009: viewtopic.php?t=67651
Laatst bijgewerkt door marchermans op wo 17 sep 2014 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht za 13 sep 2014 08:58
Braeckie Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Ik ben sowieso van de partij! Elk jaar al een top-toertocht waarbij ik weer versteld sta hoeveel off-road potentieel onze eigen streek heeft.
Ik hoop dat ik me na 70km met ne goeie Grimbergen op het zonnige terras kan nestelen ;-)

Bericht za 13 sep 2014 10:15
vedet Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+
Wel jammer dat het of maar 30 of anders direct 70 km is.

Bericht za 13 sep 2014 21:37

Sorry voor de wat onduidelijke formulering. Er zijn 3 mogelijke afstanden. Met afstanden tussen 30 en 70 km bedoelen we ongeveer 30, 50 en 70 km. De exacte afstanden zullen pas op het laatste ogenblik bekend zijn. Veel hangt af van de berijdbaarheid van sommige delen van het parcours, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Maar fun wordt het sowieso!

Marc

Intussen liggen de juiste afstanden vast. Enkel slecht weer kan ons nog noodzaken om hieraan wijzigingen te doen.

Er zijn 3 basisafstanden, nl 36, 50 en 66km

Het parcours van alle afstanden loopt doorheen de Schorre en de kleiputten van Terhagen. Daar heb je 2 keer de mogelijkheid om een extra technisch stuk bij te nemen. De eerste technische strook bedraagt ong. 1,5 km, de tweede ong. 6,5 km.
De afstanden worden dan respectievelijk 44, 58 en 74 km.

We verwittigen de deelnemers dat de technische stroken echt uitsluitend geschikt zijn voor technisch vaardige mountainbikers en niet altijd ongevaarlijk zijn. Een aantal keren kan je zelfs opteren voor Xtreem. Dit zijn zeer technische stroken, zeker niet geschikt voor iedereen. Volg de gewone bepijling om deze stroken te vermijden!

Den Bees Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 6700

BerggeitCasualFietser Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 7, Lapierre X629
De 30 km afstand, kan je hier ook de extra stukken bij nemen?

Bart Geerts Mountainbiker

Mijn bike: Kona
Beste, wat zijn de hoogtemeters per afstand?

Was van plan om de 74 km aan te vatten met alle technische stukken.

bedankt!

Alle afstanden volgen het traject door de Schorre en de kleiputten van Terhagen. Daar kan je opteren voor het gewone traject dat voor iedere mountainbiker haalbaar is of de technische uitbreidingen. Zie ook een vorig bericht en parcoursbeschrijving op http://wtwaarloos.be/MTBparcours.shtml

go2go2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg
marchermans schreef:
We verwittigen de deelnemers dat de technische stroken echt uitsluitend geschikt zijn voor technisch vaardige mountainbikers en niet altijd ongevaarlijk zijn. Een aantal keren kan je zelfs opteren voor Xtreem. Dit zijn zeer technische stroken, zeker niet geschikt voor iedereen. Volg de gewone bepijling om deze stroken te vermijden!

Graag wat meer uitleg over dat technisch. Over wat hebben we het. Is dit vooral steil, drops, rotsig, smal, goten, bochtig,... Kan van alles zijn. Mijn definitie van technisch is vb. terril Beringen of Houffalize die beiden justekes lukken. Vergelijkbaar? Het is maar om te weten wat we moeten kiezen.

Vermits ik lees dat er vorig jaar meer dan 1000 man was zullen er wel een paar zijn die hier wat meer over kunnen zeggen.

Volgende

Keer terug naar Toertochten